הפסקתי ליהנות, הרגשתי מאויים, מנודה, לא שייך

ירון בר-לב מדבר על תקופתו כמנכ"ל בהפועל ר"ג 

img222/3563/img1538hl5.jpg

לירון בר לב זכויות רבות בהפועל ר"ג. הוא זה שבאמצעות הקמת אתר המכתש איחד מחדש אוהדים ושחקני עבר, וגם בזכותו נולד דור אוהדים צעיר. מינויו בספטמבר 2007 למנכ"ל הקבוצה היה צעד מפתיע ואף מבריק של ירון קוריס. פתאום אחד האוהדים המזוהים והמקובלים הופך לבכיר ולבעל השפעה. נוכחותו של בר לב בהנהלה סייעה למוסס משקעים ותככים בין אוהדים רבים לבין קוריס. הגעתו הכניסה קצת רוגע למערכת הלחוצה והמוטרפת. בר לב ניסה לתפקד כמנכ"ל עם חזון וראייה לטווחים ארוכים ולהכניס סטנדרטים חדשים בניהול המועדון, אבל עד מהרה מצא את עצמו מתעסק בדברים שוליים כאילו היה נער שליחויות או עובד אחזקה: דודי שמש מקולקלים, היעדר מזגנים בחדרי ההלבשה, תקלות חשמל, תמונות פספורט לזרים, שיטוט מייגע בחיפוש אחרי דירות לזרים וריהוטן. בקיצור, אם חשבתם על מנכ"ל בחליפה שיושב במשרד ומנהל דברים ברומו של עולם – לא בהפועל ר"ג. המלאכה האחרונה בשרשרת הזו מצאה אותו שורף שעות במכתש בהברגת שמות האוהדים לכסאות. תארו לכם מנכ"ל אחר, איתמר צ'יזיק או גבי קצרה, מתעסקים עם מברגה וברגים ביציע.

ימיו כמנכ"ל היו קצרים. בחלוף ארבעה חודשים הוא הגיע לסיטואציה שבה חש כי אינו רצוי והחליט להתפטר. בשבוע שעבר סיפר כאן יובל נעים כי בר לב לא התאים למערכת משום שהיה רגוע מדי במערכת אמוציונלית מדי, אבל הסיבות עמוקות יותר. הן קשורות גם לכך שירון המשיך להחזיק באתר הקבוצה וסירב להפוך אותו לרשמי. הודעות נאצה כלפי קוריס ונעים בפורום, העמיקו את הטינה והחשדנות כלפיו. דווקא האתר, שאיחד כוחות בהפועל ר"ג, היה לרועץ עבורו בתפקיד המנכ"ל.

בר לב משמיע כאן לראשונה את סיפור כהונתו כמספר 2 במועדון.

על כניסתו לתפקיד: ידעתי שאני נכנס למקום לא קל שעבר הרבה תהפוכות וזעזועים בשנים האחרונות ושמה שאפיין אותו בעיקר הוא חשיבה לטווח קצר ומערכת יחסים עכורה. אני וקוריס מכירים הרבה שנים. הוא יודע בדיוק מי אני ומה האופי שלי. הוא ידע בדיוק את מי הוא מביא. "המטרה שלי היא להפוך אותך לבעלים ולהכניס תוכן לתפקיד המנכ"ל" –  אלו היו המילים המדוייקות שלי לקוריס. ניהול זה לא רק הכנות לוגיסטיות לפני משחקים, אלא טיפול בכוח אדם, בניית מנהלה, חלוקת תפקידים בין העובדים, בניית אסטרטגיה לעתיד,עבודה מול ספקים, הנהלת חשבונות ושינוי תדמיתי. יש הבדל תהומי בין ניהול קבוצה בליגה השלישית לליגה השנייה, והיה צורך באיוש מספר תפקידים כגון מזכירה, מנהל קבוצה, אפסנאי ואחראי מתקנים. קבוצות בליגה שלנו מחזיקות עשרה עובדים בשכר, בהפועל ר"ג היו רק שניים.

בעיות בתחילת הדרך: נכנסתי לתפקיד בתקופה קריטית של תחילת עונה, החל בקליטת הזרים, בשיחות עם הורים ועובדים במחלקת הנוער לגבי בעיות שצצו, ובעיקר בהמון המון כיבויי שריפות. היה לי מאוד חשוב להפיג את המתח כלפי המועדון מצד אוהדים, עיתונאים ובעלי תפקידי מפתח בעיריית ר"ג. כמות האנשים שלא אוהבים את הפועל ר"ג פשוט ענקית, בגלל מערכת יחסים לא טובה עם מנהליו. ראיתי הזדמנות להפוך את המועדון למשהו פחות שכונתי ויותר מודרני. נכנסתי בבת אחת לתוך ואקום, והתעסקתי במקביל באלף ואחד דברים. רצתי ממקום למקום מהבוקר עד הלילה. עזבתי מקום עבודה מסודר, פגעתי בעסק של אבא שלי, שמתי את אשתי והילדים בסדר עדיפות משני. הכל היה הקבוצה מהבוקר ועד הלילה, ללא הפסקה.

איך נראית ההתנהלות מבפנים: הפועל ר"ג זה מועדון שתוחזק בעשר השנים האחרונות מכוח האינרציה בלבד. מקום שלא חשבו בו על העתיד, אלא חיו את הרגע. הכל מוזנח ומיושן. רק בזכות תרומה שנתנה משפחתו של אבי קמר שופצו חדרי ההלבשה של הנוער אחרי 40 שנה .בחדר ההלבשה של הבוגרים ובאפסנאות המצב היה קטסטרופלי. עד לפני חצי שנה ישבו שם עם מאוורר שבור בשיא החום. מזגנים היו רק לקישוט. האסיפות נערכו כשכולם מזיעים. גם מים חמים בחורף היו בונוס, וכל רגע היו קצרים חשמליים. באותה תקופה המכתש עדיין לא קיבל אישור קבוע לאירוח משחקים ולא רצינו לאבד את האפשרות לארח את הדרבי ואת הפועל חיפה. פופאי, אריק בורוכוביץ', קוריס ואני עבדנו מסביב לשעון כדי להביא את המכתש למצב שבו יקבל אישור מהמשטרה, ממכבי האש ומההתאחדות. בשורה התחתונה עמדנו ברוב המשימות.

המעורבות בענייני מחלקת הנוער: במחלקה שררו יחסי עבודה לא טובים. הורים ובעלי תפקידים איימו בעזיבה. ההורים התמרמרו שהילדים מתאמנים בפארק אחרי תחילת העונה, והיה צורך בהכשרת בית שרת והמתקן בפארק. ראיתי שמדי שבוע שוכרת הפועל ר"ג מגרשים ממכבי ת"א ומכפר שלם כדי לארח משחקים. מדובר באלפי שקלים שמשולמים סתם. יש לנו מתקן שהעמידה לרשותנו העירייה בסמוך לספארי, והייתי הראשון שהעיז לחשוב איך לאשר אותו למשחקים. נפגשתי עם אנשי מחלקת הספורט בעירייה, הזמנתי בעלי תפקידים מההתאחדות שביצעו מדידות, ארגנתי תרומה מאיש עסקים ואני שמח שאחרי עזיבתי הורי מחלקת הנוער בשיתוף ראשי המחלקה יזמו את שיפוץ המקום והיום משחקים שם.

מנכ"ל על הספסל: מהרגע הראשון לא חשבתי שיש לי מה לשבת על הספסל, אבל קוריס התעקש שאהיה שם כדי להרגיע את יובל וגדי כרמלי שמתווכחים עם השופטים. הוא פחד שזה יעלה לו בקנסות והרחקות. בסוף התפשרנו רק על משחקי חוץ. במכתש רציתי להיות ביציע עם האוהדים. כשישבתי על הספסל לא יכולתי להגיד מילה.כשהקהל עודד, שרתי איתו בלב. אחרי שלושה משחקים יובל אמר לי שלא מתאים לו שאסתובב בחדר ההלבשה ואהיה על הספסל. נשמתי לרווחה וכיבדתי את רצונו. אגב, במשחקי הבית, מרוב הכנות לפני המשחקים, כשהתחיל המשחק הייתי נכנס לחדר למעלה, סוגר את הדלת, שותה משהו ולא רואה בכלל את המשחק. חלק מהדרבי הראשון ראיתי בטלוויזיה מהאפסנאות. ככה זה כשהכל הופך לעבודה או סוג של מטלה שצריך לעבור. אין בזה שום כיף, אפילו לצלם לא היה לי חשק.

על הטענות כלפיו מצד יובל נעים כי לא התאים בגלל שהוא חי בשאנטי, אומר בר לב: יובל צודק, אבל בדיוק בגלל זה נבחרתי לשמש מנכ"ל. כמה אנשים אמוציונליים אפשר שיהיו בקבוצה אחת? צריך גם אחד שיאזן ויגיד מילה טובה במקום לקלל. תפקיד המנכ"ל הוא גם ייצוגי. איך תביא ספונסר אם אתה משדר אגרסיביות? הבאתי סגנון אחר והכנסתי את האופי שלי לתפקיד. רציתי לראות שחקנים מחייכים, שמחים, לתת להם הרגשה טובה. האווירה המתוחה לפני משחקים לפעמים גורמת יותר נזק מתועלת. לפני חצי הגמר ב-2003 השחקנים צחקו בחדר ההלבשה, משהו רע קרה?

על טענת המאמן כי חילק הזמנות בחדר ההלבשה לפני משחקים ובכך הפריע לריכוז: ראיתי שמה שמפריע לשחקנים להתרכז זה דווקא שאין להם הזמנות לבני משפחותיהם במשחקי החוץ. מה הבעיה לחלק הזמנות שעה וחצי לפני משחק? בשביל מה ששחקן יעלה לחימום כשהראש שלו בהורים או בחברה שנשארים בחוץ? אין שחקן שלא חושב על זה לפני משחק. גם יובל עצמו ביקש הזמנות לפני משחקים, אז זה פוגע לו בריכוז?

על אתר "המכתש" כמכשול בתפקיד: בניגוד לטענה של יובל, אף פעם לא מחקתי הודעה שבה השמיצו אותי. להיפך. דווקא הודעות מהסוג הזה היו נשארות באוויר יותר מאלה שהתייחסו לאחרים. גם הטענה של יובל, לפיה גרמתי להודעות בגנותו או בגנות קוריס להישאר באוויר יותר זמן בצורה מגמתית, איננה נכונה. אולי יובל אומר את זה מחוסר הבנה בתחום. כשהייתי בתפקיד פשוט לא היה לי זמן להיכנס לאינטרנט, או לנהל את האתר.

איך החל הבלגן: הצרות החלו כשהקבוצה החלה להפסיד. השבר האמיתי היה בתבוסה בבאר שבע. יובל דווקא לא איבד את העשתונות ואמר לשחקנים את הדברים הכי נכונים. הוא לקח אחריות והיה הכי בסדר שאפשר. אבל קוריס איבד את הסבלנות ונכנס בשחקנים. זה טרף את הקלפים והתווסף לצורה שבה שי הס נופה, כמו גם העונש המוגזם לקובי חסן. השחקנים איבדו את הביטחון והתחיל להיות ממש לא כיף להגיע למכתש. לוואקום הזה נכנסו אוהדים שחיפשו לסגור חשבון עם מי שהם לא אוהבים. הקריאות 'אולה' נגד אחי נצרת היו מיותרות ומכוערות. כשזה קרה היתה לי צמרמורת. בסיום יובל וקוריס אסרו על השחקנים לגשת לקהל לאחר המשחקים. יובל חילק את העולם לאלה שאיתו ואלה שנגדו. "אני אראה לך מי יותר חזק, אני או אתה", אמר לי. הבנתי גם שההוראה לשחקנים לא לגשת לקהל, ניתנה כדי לשבור לי את המילה מולם, כי אני זה שביקש מהם לעשות את זה בסיום כל משחק ובכל תוצאה.

על סגירת הפורום לשבוע: בסיום המשחק נגד ראשל"צ יובל וקוריס עשו טעות שאני בטוח שהם מצטערים עליה, כשהתעמתו עם הקהל. כשחזרתי הביתה סגרתי את הפורום. רציתי שקט. עד היום אני קורא בכל מיני מקומות שזו היתה הוראה של ההנהלה. איזו הנהלה? זו היתה החלטה שלי בלבד, כדי למנוע מצב שהיה מסתבך עוד יותר. אז הבנתי את הבעייתיות שיש לי עם כפל התפקידים. הייתי חייב לקבל החלטה – או שאני נפרד מהאתר או שאני נפרד מהקבוצה. האווירה אחרי אותו יום היתה נוראית. הפסקתי ליהנות, הרגשתי מאויים, מנודה, לא שייך. היו כמה שחקנים שדיברו איתי וידעו בדיוק מי נגד מי. עצם העובדה שקיבלתי מהם תמיכה חיזקה אותי בהחלטה שטוב עשיתי שנשארתי מי שאני.

הסוף: יזמתי פגישה עם קוריס ויובל. כשהגיע תורו של יובל לדבר הוא אמר לי: 'אף אחד מהשחקנים לא אוהב אותך… אני ואתה זה לא הולך ביחד'. הוא אמר לקוריס: 'תודיע לי מה החלטת, אני לא ממשיך איתו'. קם ויצא מהחדר. מאחר שלא הצטרפתי להנהלה כדי לריב או להפריע, זה חיזק בי עוד יותר את ההחלטה לעזוב אותם לנפשם. אגב, שלושה שחקנים שאני מאוד מעריך, אמרו לי אחר כך שאני פשוט טוב מדי בשביל המערכת. עזבתי אך לא לפני שסיימתי אישית את התקנת השמות על הכסאות. זה פרויקט שהכניס לקבוצה 75 אלף שקל. גם דאטורו נכנס בדיוק לדירה חדשה במקום החור שהיה בו, וזה נתן לי את האישור לעזוב כשהמשימות הושלמו.

היחסים כיום עם הנהלת הקבוצה: אין ביני לבין יובל או קוריס שום קשר. נפגעתי מיובל שצוטט בעיתון שמאז שעזבתי הכל נהיה יותר טוב. זה היה ממש לא לעניין. כשעזבתי אמרתי לכולם שזה מסיבות אישיות. לא הוצאתי כלום ושתקתי, למרות שכולם היו סקרנים איך אני עוזב תפקיד כזה. יש לי את האתר שהוא כלי חזק ולא השתמשתי בו נגדם. להיפך, החמאתי להם, אבל מאז רק קיבלתי "דרישות שלום" ממקורבים, קראתי השמצות עליי בתקשורת ועל איך הם שמחים להוכיח לכולם שמאז שעזבתי הקבוצה מצליחה, כאילו שאני רוצה בכישלונה וכאילו שעשיתי נזק. עם קוריס זה או שאתה איתו או שלא. שבוע אחרי שעזבתי, הוא כבר התעלם ממני כאילו הוא לא מכיר אותי. דברים שעשיתי לפני כמה חודשים מבשילים כיום ומצטרפים לדברים הקיימים ולשינויים המקצועיים שנעשו. הכל נרקח לתבשיל אחד מוצלח ואני מאד שמח על כך. אי אפשר למחוק את מה שעשיתי ואני גם לא מחפש להוכיח שמאז שעזבתי שום דבר לא מצליח, להיפך.

לסיכום: העיסוק בקבוצת הוותיקים נותן לי את האנרגיות הדרושות. חבל לי רק שתוכנית שיווקית שעבדתי עליה עם אריק ברוורמן במשך כמה חודשים נעצרה. נעשו כאן דברים שלא היו מעולם. כמות המנויים שנמכרה השנה היתה פי שניים גדולה מזו של אחרי הזכייה בגביע. אוהדים חזרו לקבוצה. ההצלחה בהחזרת שחקני העבר ליציעים היא הניצחון הכי גדול פה מאז העלייה ב-1989. גם מיזם הכסאות הייחודי הנציח את מעמדו של המכתש לעולמים.

הערה: אם יש מישהו מהאנשים שהוזכרו בדברים של ירון בר לב שמעוניין להגיב, הוא יכול לכתוב לי למייל: maktesh@gmail.com. בכל מקרה בימים הקרובים אצור קשר עם ירון קוריס לצורך תגובתו לנאמר כאן.

פוסט זה פורסם בקטגוריה ראיונות, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

43 תגובות על הפסקתי ליהנות, הרגשתי מאויים, מנודה, לא שייך

  1. אוהד אמיתי הגיב:

    ירון בר לב הוא אוהד אמיתי של הקבוצה ולא יכול היה להתעסק עם ברברים כאלו בכדורגל הישראלי. ירון הטעות שלך מלכתחילה היא המחשבה שיש עים מי לדבר ועים מי לעשות. לצערי לא הצלחת להביא את היתרונות שלך כאיש מקצוע וחבל.(אין עים מי לדבר). מקווה שלא נגעלת מהמצב ותמשיך להיות לנו כדמות מייצגת. הפארטייה היא עלינו ככדורגל ישראלי שכונתי.

  2. מיקי ר. הגיב:

    אשר יגורתי… (ואני מה זה זהיר).

    אחרי הקריאה, אין חדש. מעשית, עלולה להיווצר מתיחות נוספת בין כל מיני אנשים וזה ממש לא הזמן. ספק אם קוריס יגיב ולו רק כדי לתת למועדון להמשיך במה שהוא עסוק עכשיו.

    שלמה, מאוד חשוב אם אתה יכול לתרום מה שביכולתך למען העניין הקדוש של המכתש. היום זה ה-נושא החשוב ביותר.

  3. אורדון 1975 הגיב:

    עצוב שכך נראית "אימפריה מהמכתש". טוב אני יודע שאנחנו לא עשירים כמו בית"ר אבל ראבאק להתעסק במזגנים או דוד חשמל? זה אלף בית בסיסי של כל מקום עבודה הכי זניח ובטח שבקבוצת כדורגל.
    חבל שדברים הופסקו באמצע כי אני מתרשם שהקבוצה היתה זקוקה לניהול בדרך של ירון. לא מובן למה קוריס שבמקום ללכת עד הסוף על ירון לא נתן גיבוי עד הסוף,
    עצוב לחשוב מה קורה עכשיו בתוך הקבוצה כשהדברים אולי חזרו להיות כמו פעם בתקופת ימי הביניים. הכי חשוב שמחלקת הנוער תהיה חזקה ועצמאית עד כמה שניתן כי אם גם שם יש יחסי עבודה רעועים אז באמת שלא נגיע רחוק.

  4. סוף ידוע מראש הגיב:

    מצטרף למה שאמרו השחקנים: להפועל ר"ג לא מגיע אחד כמוהו.

    חזק ואמץ ירון.

  5. שאלה מעניינת הגיב:

    קראתי בעניין אבל יש דבר שלא הבנתי : ירון מה זאת אומרת הרגשת מאוים ?

    מי איים עליך ואיך איים , ואם כך למה לא הלכת למשטרה להגיש תלונה ?

  6. אדום עתיק הגיב:

    אני לא מרגיש צורך לחזור על שפעת השבחים שכבר הרעפתי בעבר על ירון ואסתפק בכך שכיניתי אותו -"האוהד האולטימטיבי".
    אני גדלתי במערכת(צבא) שמקדשת את מבחן התוצאה(אם כי לא תמיד בהצלחה…) .במבחן הזה,נכון לעכשיו,קוריס ויובל הצליחו בגדול וירון ,קצת פחות. אי ההצלחה ,היחסית,נבעה ,לטעמי ,ממערך כוחות גלויים וסמויים בהנהלת הקבוצה שבו לא יכול היה ירון, על כישוריו ואופיו, להשתלב.אם להגיד זאת בשפה עממית יותר-קשייו של ה"חנון "אל מול ה"שכונה".ירון היה לפני כן מנהל שיווק,תפקיד שעשה בהצלחה ואמור היה להבין לתוך מה הוא נכנס,אי זהוי הסיטואציה נבע ,כנראה, מרצון טוב בצד נאיביות אבל ,הכתובת היתה על הקיר כל הזמן .
    בדפדוף קצר בזכרון אפשר להזכר בקלות בשלל סיפורים על התנהגותו ואופיו של יובל נעים ולא פחות על קוריס במסדרונות הנהלות קודמות ושמו שיצא למרחוק כקומבינטור על(" קוריס כרטיסים"),האם כל אלה נסתרו מירון או שלהיטותו ,החיובית,לסייע לקבוצה האהובה סמאה את עיניו.
    סממן מאפיין היתה פרשיית האתר ,כולל הפורום.ירון לא זיהה את ניגוד האינטרסים וכאשר הערתי על כך קבלתי תגובות כועסות ,כולל אלה של ירון עצמו.
    אבל ,בשורה התחתונה ,עם מבחן התוצאה קשה להתווכח ,כולנו שמחים על הצלחת הקבוצה(טפו טפו) ,מעריכים את הצלחת הבעלים והמאמן ומוקירים תודה לירון על מה שעשה ועוד יעשה.
    עוד מאמץ קטן ועשוי להתגשם חלום שיחייב את המועדון להתארגן כראוי והיסודות כבר הונחו על ידי ירון .

  7. שי הגיב:

    אני הוזכרתי (כאחד מהאוהדים שחזרו למכתש הרבה בזכותו).

    מקרין אמינות, יושר, הגינות ושקיפות.

    כשמו כן הוא.

    נכס לקבוצה

  8. שי הגיב:

    אני הוזכרתי (כאחד מהאוהדים שחזרו למכתש הרבה בזכותו).

    מקרין אמינות, יושר, הגינות ושקיפות.

    כשמו כן הוא.

    נכס לקבוצה.

  9. שחק3ן הגיב:

    ירון אתה רק הזקתה לקבוצה וזאת עובדה מאאז שעזבתה לא מפסיקים לנצח אז אל תבכה :* 👿 👿

  10. שחק3ן הגיב:

    צוזק שחקן

  11. liroi הגיב:

    ואני אומר שכנראה רוב הפרטים המדוייקים והאמיתיים נשארו בחדרי חדרים ולא יצאו כאן לאור.אולי זה בגלל מצב הקבוצה שמשאירה את הדברים עמוק עמוק בבטן של ירון או אולי סיבות אחרות,למעשה שום דבר חדש לא נאמר כאן ורוב הדברים היו ידועים.אני מקווה שיום מן הימים האמת וכל האמת כולל הכל תצא לאור ואני מאשים רק את התזמון בכך שהדברים לא נאמרו כעת.אגב ההחלטה הסופית לסגור את האתר בזמנו אולי נעשתה על ידי ירון אבל מי שיקרא טוב טוב בין השורות יבין בדיוק למה הוא נסגר.בהצלחה איש יקר בכל מעשייך!

  12. אדום חושש הגיב:

    גם לכאן מגיעים האפקים למיניהם …

    מי שמנהל את המועדון היום זה יובל.
    קוריס מפחד ממנו. עובדה, שע"פ המתואר בישיבה ירון-ירון-יובל, יובל קם ועזב כי ידע שהוא יכול ללכת ורצונו יתקיים. מילא הזלזול בבר לב, אבל בקוריס…..
    קשה לבוא בגישה חיובית, מתחשבת והוגנת מול נער השכונות משיכון דן שדרך התנהלותו והתנהגותו ידועים לכל.

    מענין לשמוע את אפי צפריר, מנכ"לנו הקודם. שלמה?

  13. ילדים מיוחד 61 הגיב:

    מתוך התחשבות במצבה הטוב יחסית של הקבוצה ירון גילה רק קמצוץ מהדרך של האיש החזק-יובל אדומים .ובא כוח ההנהלה קוריס כרטיסים ומוזמנים "מכובדים". ירון לא היה יכול להצליח עם אנשים קטנים שלא יכולים לראות אדם אחר לוילי ונבון שעושה להם בית ספר בשיווק ודרך ארץ קודמת לכל. נוח להנהלה להשאר כפי שהיא ושאף אחד לא ילמד אותם כלום .הנהלה ילדותית בעלת ריגשי נחיתות ונעלבת כמו ילדים בגן .הנהלה שרק אמוציות מניעות אותה וחשבונות אישיים ושמירת טינה הם המאפינים אותה.

  14. ברק הגיב:

    אני התחלתי להגיע למשחקי הקבוצה בזכות האתר ובזכות ירון! התרומה שלו לקבוצה ולנוכחות האוהדים במשחקים באמצעות האתר היא עצומה. תמיד התרשמתי מהצניעות, האדיבות ונועם ההליכות שלו. הדיוידי של הרגעים הגדולים של הקבוצה שהוא הכין בעונה שעברה היה נפלא, מיזם הכסאות היה נהדר ויוצא דופן, ועוד הרבה דברים קטנים אבל משמעותיים מאוד לקבוצה שירון עשה הטביעו את חותמם. אני יכול רק להודות לך ירון על כל מה שתרמת לקבוצה וגם לי באופן אישי – אני מגיע כיום לכל משחק ולפעמים גם לאימונים, וזה הרבה בזכותך!

  15. ירון בר-לב הגיב:

    אשתדל להגיב לכל אחד לפי הסדר,רק שוב , חבל שהתגובות הן לא בשם מלא אלא בדוי…
    אוהד אמיתי:
    מראש יכולתי לוותר ולא להענות להצעה. מבחינתי זה היה אתגר. ברמה כזאת ששווה לעזוב ה כ ל בשבילו ולהתמקד רק בו וכך עשיתי.
    לדעתי כן הצלחתי להביא את היתרונות שלי אבל הזמן נגמר והספקתי מה שהספקתי.
    גם היום נעשית שם עבודה טובה וחסרוני כלל לא מורגש.
    הדבר היחיד שהגעיל אותי הוא מצב השרותים ביציע, עם השאר הסתדרתי : )

  16. ירון בר-לב הגיב:

    מיקי ר. :
    ממה בדיוק יגורת? השמש בבאר שבע היתה הרבה יותר גרועה מהפוסט!

  17. ירון בר-לב הגיב:

    אורדון 1975-
    האם התכוונת לשנת הלידה שלך או לשנת הצטרפותך למחנה האדום?

    -בכל אופן הפועל ר"ג הוזנחה במשך הרבה שנים ולמרות שהתעסקתי בדברים לא לי,הרי שמישהו ,מתי שהוא היה צריך לעשות את העבודה השחורה.
    בהזדמנות זו אני רוצה להודות לאוהד היקר שתרם מכספו לצורך הפרויקטים הנ"ל.
    הוא הוא יסכים אציין את שמו.
    אכן, חבל שהדברים נפסקו באמצע ואולי לאחרים יש את הפתרונות. זה בפירוש היה אמור להימשך זמן רב.

    כמו כן, מערכת היחסים היום במחלקת הנוער טובה!
    היא לא היתה טובה כשנכנסתי לתפקיד אבל מאז זה השתנה ב180 מעלות.

    הקבוצה אגב מתנהלת היום כמו בתקופת הרנסנס(זה אחרי ימי הביניים כמדומני) אז לא לדאוג!
    גם רומא לא נבנתה ביום אחד.

  18. ירון בר-לב הגיב:

    ל-סוף ידוע מראש-

    תודה תודה 🙂 אבל עדיין יש תחושת פספוס באוויר.

  19. ירון בר-לב הגיב:

    אל "שאלה מעניינת"
    איזו יצירתייות בבחירת השם! :))

    -לא תמיד צריכים לקבל איומים מפורשים כדי להרגיש מאויימים.
    כדי להרגיש מאויים מספיק אם תיסע לשדרות ביום שישי בצהריים. תעשה קצת קניות לשבת,
    שתה קפה,קרא עיתון ותחזור דרך ניר עם ויישובי הסביבה.

    מבטיח לך שאחרי זה גם אתה תרגיש שאין טעם לפנות למשטרה

  20. oscar הגיב:

    אחרי שפעלת כדי להתקין כמה מאות כסאות ביציע האוהדים – בא לך החשק גם לשבת שם . . .
    יכול להיות שעדיף להישאר אוהד, לראות הכל מבחוץ, ולא להתעסק עם כל הUרא שבפנים.
    מאמנים באים והולכים, שחקנים באים והולכים, וגם בעלי קבוצה באים והולכים
    אבל אוהדים תמיד נשארים אוהדים (גם אם הם גרים רחוק, כמוני).
    בגדול, בסופו של דבר הקבוצה עלתה על מסלול ההצלחה, לא מעט בגללך.
    Offtopic , תודה על הלוח שנה.

  21. ירון בר-לב הגיב:

    אדום עתיק-
    חן חן על התואר שנתת לי אבל לא התיחסת לעוד הרבה אורדונים שעושים ימים ולילות על שמירת הערכים . שלא יתחילו להעלב כאן ויהיה שמח.

    להצלחה אבות רבים והכשלון יתום,זה נכון.

    אגב על נקמת היורמים שמעת? :)))
    וכן האהבה שורפת . כשיש כאלה אתגרים לא רואים בעיניים.

    התגובה הכועסת שלי היתה כמדומני על כך שכתבת כבר בתחילת הקדנציה ש"לא הועלתי בכלום בעצם המעבר להנהלה ושהכל מתנהל כרגיל",מעבר לזה היו רבים שראו את מה שאני לא ראיתי אבל כל אחד אוהב להתגלח על הזקן של עצמו.

  22. ירון בר-לב הגיב:

    תודה שי,שמחתי להחזיר.
    גם אתה- שמך הינו מה שאתה 😉 ד"ש לאחיך.

    X 2

  23. ירון בר-לב הגיב:

    ל"שחקן"

    למה אתה הורס את תדמית הכדורגלן האינטילינגנטי שמשחק בהפועל ר"ג?
    למה השגי ע ות האלה? איפה לימדו אותך להקליד? עוד בסוף יאשימו אותי.

    וכן אתה צודק, אני בעצם חלק מקונספירציה שמטרתה לחסל את הפועל ר"ג .
    ניסיתי להזיק וגם לזה צריך כשרון.

  24. ירון בר-לב הגיב:

    liroi-
    חסל סדר קונספירציות , בפקודה !

  25. ירון בר-לב הגיב:

    ברק-
    אתה איש יקר ואני מקווה שאתה עדיין חושב שהגעת לקבוצה הנכונה …

  26. ירון בר-לב הגיב:

    אוסקר-
    אם הצלחת להתפלח בין התגובות שלי אתה ממש אורדון !
    אפשר גם להיות אוהד ולהיות "שם" , זה לא סותר אבל תלוי הרבה בצוות שאתה עובד איתו.

    שמור את לוח השנה כמזכרת, דברים משתנים כאן מהר 🙂

  27. א' הגיב:

    ירון הוא איש נקי כפיים מדי למערכת מושחתת שהיא סדרתית בהפועל ר-ג החל מאלה שגנבו מההסתדרות כדי לשלם לקולדרון-סורינוב, ששילמו סכומי עתק לשחקני רכש שבאו והלכו כמו ריעפת טורק, דריפיוס, יהודה עמר, איזנברג, דוביד, אלה שמכרו את המכתש תמורת גרושים ועכשיו הקומבינטורים שבצמרת, ירון במערכת הזו זה כמו להכניס בית מרקחת לאטליז, יצאתה משם ירון כשמדיך הצחורים מגואלים בחתיכות בשר מדמם. אתה לא אדם בשביל לנהל קבוצת כדורגל עם כל התן וקח מתחת לשולחן, תשאיר את זה ללוזונים, בן זקן, אלי זינו, קוריס. שמח בשבילך שהבנת את זה ועזבת בזמן, תעשה חיים עם קבוצת הוותיקים ותן את עצמך לאתר הקבוצה שהוא לא פחות חשוב לקבוצה בבחינת שיפור המוראל ורוח הצוות .

  28. ח הגיב:

    בהכרותי את המערכת הרבה שנים החזקתי אצבעות לירון. לא רק להצלחה שלו אלא גם לכך שלא יפגע מהאנשים שאיתם יעבוד. לא הצלחתי. הפועל רמת גן הייתה בעבר ונשארה בהווה שכונה. לא מפתיעים התאורים של ירון על התנאים במועדון – אף איש מקצוע אמיתי לא שרד (אם בכלל הגיע לשם). גם קוריס לא הזיז הרבה – כנראה יש לו סיבות משלו לרכישת הקבוצה.

    ומשפט לגבי יובל נעים – לא יעזור כנראה שום דבר – מי שהיה פרוע ואגרסיבי בתור שחקן (בינוני לחלוטין) יהיה מאמן שכונתי, בינוני ומטה.

  29. liroi הגיב:

    ירון אם תגיד לי שהוצאת הכל כולל הכל מהלב אני מוכן לשתוק עד סוף העונה,אני בעצמי יכול לתת עוד דוגמאות שקרו לך ובכללי בתוך האגודה שלא נאמרו ולא הוצאו החוצה.לא קונספרציה ולא נעליים רק אמיתות..התזמון כנראה לא מתאים וזה מקובל לחלוטין,אגב אשמח לשמוע מדוע הראיון פורסם כאן ולא באתר,האם הוא עדיין ממומן על ידי ההנהלה זו הסיבה?

  30. ירון בר-לב הגיב:

    liroi
    הסיבה שהראיון כאן היא שמאד היה לא הגיוני ואתי שבאתר שלי אני יראיין את עצמי או שיראיינו אותי.
    זה יראה ערוך מדי, סובייקטיבי מדי ולא אמיתי.
    לאתר אין שום קשר כספי להנהלה ואם לא רועי נמיר ששומר על הקשר ,לא היתה נערכת שום פעילות משותפת בין ההנהלה לאוהדים.

    שלמה מן הוא איש אובייקטיבי ,אמין ,מקצועי וזוכה להכרה גם מאנשי הפועל ר"ג הנוכחיים.
    אי אפשר לחשוד בו שהוא מטעם מישהו.
    הבלוג הוא בלוג שלו והוא לא חייב לאף אחד שום דבר. הוא פנה אלי והסכמתי להתראיין אצלו גם לאור זה שבמשך חודשים הייתי מושא להשמצות וזו בעיניי הבמה הראויה והאובייקטיבית מכולם.

    שלמה הוא גם מסוג העיתונאים שיכולים להחמיא לך בכתבה אחת ובפעם אחרת לתת לך סטירה מצלצלת.
    אם מגיע לי לחטוף אני אשמח לקרוא ואגב הנה עוד סיבה למה הראיון כאן-
    אין לי שליטה על התגובות. אף אחד לא יוכל להגיד שאני "משאיר" תגובות באוויר בכוונה או מוחק אחרות.

    מי שרוצה מגיב על מה ואיך שהוא רוצה.
    זו יכולה להיות במה מצויינת לכל אחד ,גם למי שרוצה לכתוב עלי דברים פחות מחמיאים מאשר מה שנכתב.

    לגבי הקונספירציות שהעלת-
    בכל קבוצה יש דברים שרצוי שישארו בפנים. זו לא המצאה של אנשי המכתש לדורותיהם ודבר שקיים בכל קבוצה.
    לעולם לא אחשוף פרטים על חוזי שחקנים, התנהלותם וכו.
    גם לא הוגן שאני אנצל את התפקיד שהייתי בו כדי לבגוד באלה שעבדתי איתם.בשביל מה זה טוב??
    זו רק רכילות זולה תאמין לי.

    יש בי גם ריספקט עצום ואהדה לקבוצה ואני האחרון שירצה לכתוב דברים נגד אנשים במערכת בצורה פוגעת ומתלהמת.

    יש גם המון דברים טובים בהפועל ר"ג-
    משכורות משולמות בזמן (זה לא היה מובן מאליו בעבר).
    מישהו אחראי לזה, מישהו דואג לכסף הזה ודואג להביא אותו בזמן ולפרנס קרוב ל40 משפחות.
    קוריס גם ראוי למילים טובות על הריצה שלו סביב הקבוצה 24 שעות ביממה.

    הוא גם זה שלקח אותה מהמפרק במצב קליני והחייה אותה. אין על זה בכלל ויכוח.

    יש הצלחה מקצועית. המאמן אחראי עליה ביחד עם קוריס שדאג להחתים שחקנים טובים.
    התנהלותם כאנשים פרטיים מחוץ למגרש לא רלוונטית.
    על מה שקורה בזמן המשחק ובמסגרת הקבוצה הם אנשים ציבוריים שמייצגים גם אותנו,מעבר לזה שיעשו מה שהם רוצים.
    ולגבי יובל- הוא מאמן מצויין ובאמת לא פחות טוב מאחרים שמקבלים קבוצות בכירות בליגת העל בזכות קשרים.

    ואל תשכח שיש מאבק על ההישארות במכתש, דבר שלא היה בעבר אלא להיפך.

    אם רוצים לחפש דברים רעים תמיד אפשר , לי היה חשוב לספר על תקופת מנכלותי הקצרה מהזווית שלי בלי להכריז מלחמות. זה לא אני…

  31. liroi הגיב:

    ירון מעולם לא חשבתי או החשבתי את שלמה לבן אדם או עיתונאי לא אמין להיפך הוא הנכון,הוא דוגל בדיוק כמוני בשיטה אחרת שקבוצה עם שחקנים טכנים כמו שלנו צריכה ויכולה(והדגש יכולה) לשחק.אתה טוען ובצדק גמור שיש דברים ששומרים בפנים ולא מוציאים אבל מישהו כדברייך משלם את המשכורות(בזמן באמת ועל זה שאפו) מישהו מתקצב מישהו דואג שהכל יהיה פיקס,אולי תספר לכולם פעם אחת ולתמיד מי זה המישהו הזה,כולם וזה לא סוד יודעים היטב שקוריס מהבית לא מביא כסף,לאו דווקא בגלל שהוא לא רוצה אלא יותר בגלל שפשוט הוא לא יכול כי אין לו את הממון הנדרש וזה לגיטמי. האם אתה בכלל מודע לעצם האיש או שבזמן עבודתך במועדון לא נחשפת אליו(ואין צורך בשמות כמו שזה נשאר קרוב ללבי אני חושב שזה צריך להשאר שם גם אצלך)..לענייני קומבינות עם חוזים כפולים,כסף מתחת לשולחן וכדומה זה באמת לא רלוונטי כי זה קיים בכל קבוצה גם בבכירות ליגת העל לא על זה מדובר.

  32. liroi הגיב:

    ואגב מקבל לחלוטין את ההסבר על הראיון דווקא כאן,אני עדיין חושב שאם רועי או מישהו אחר היה מראיין אותך שם זה עדיין היה נחשב ראיון אמין.ואגב אם זכרוני לא מטעה אותי האתר היה בעבר ממומן על ידי הקבוצה לא?

  33. מיקי ר. הגיב:

    אשר יגורתי.

    בדיוק למה שקורה עכשיו התכוונתי. שאלות, תשובות, עוד שאלות, עוד תשובות, הרבה תהיות והדינמיקה מדנמקת.

  34. ירון בר-לב הגיב:

    ושוב אני-
    האתר לא מומן בעבר ולא בהווה ע"י הנהלת הפועל ר"ג.
    תמיד דגלתי בהפרדה כדי לשמור על אוביקטיביות ומעולם לא קיבלתי או ביקשתי הזמנות.
    היו פעמים שטעיתי בשיקול הדעת למען שמירה על שלום בית או שהייתי נאיבי אבל גם מעולם לא התיימרתי להיות כלב שמירה .
    הקמתי אתר כדי לשמר את העבר ולתת ביטוי להווה ולפעמים מצאתי את עצמי במצבים ובעובדות לא נעימות מול מנהלי ומאמני הקבוצה.

    לגבי תקופת המנכלות- שוב פעם- קוריס הוא הבעלים של הפועל רמת גן ולא עומד מאחוריו שום גורם עלום שם שמחפש להזיק.להיפך-את הפועל רמת גן מקיפים היום אוהדים יקרים שנותנים מכספם ועוזרים מכל הלב.

    כל נושא האיחוד שדובר עליו בעבר היה פרי הדמיון ובצד השני נהנו לצחוק על חשבוננו ולספר כאילו הם בעלי הקבוצה. מי שרצה האמין ומי שלא המשיך הלאה.
    קוריס אוהד את הפועל ר"ג ואין לו שום כוונות זדון.
    אפשר להעביר עליו ביקורת על התנהלות זו או אחרת ועל החלטות שקיבל אבל כל אחד במקומו היה טועה וצודק לסרוגין.
    אי אפשר לשפוט אדם עד שהיית במקומו.

    גם כל נושא ה"קומבינות" לא רלוונטי הרי גם ככה מה שאכתוב תגיד שאני מחפה ומסתיר אבל הפועל רמת גן התנהלה בתקופתי ומתנהלת עד היום בצורה מופתית מבחינה כספית.

  35. ירון בר-לב הגיב:

    מיקי- מה רע בדינמיקה?

    ניקוי הצ'אקרות אף פעם לא הזיק.

  36. גד לביא הגיב:

    שלום ירון !!

    קראתי בעיון רב את הבלוג !

    ובחרתי לשלוח לך את התייחסותי לאימייל הפרטי שלך ..

    מקווה שזה יתקבל בברכה !!

    האמת לא חידש לי מאום אבל מה שהרגיז אותי

    זה רצח האופי שעושים לך ( יותר בכוונו של יובל !)

    כמו שאני מכיר אותך ( קצת ב"קטנה " ..)

    בטח תאמר עזוב זה לא שווה להתרגז בגל זה !

    כי ככה זה !!

    אבל לצערי אותי חינכו שכבודו של אדם זה לא פחות חשוב …

    לצערי אינך היום במערכת וכל מה שקורא עם האוהדים אתה עומד בצד ולא מעורה ( אולי בקטנה אבל לא במלא העוצמה)

    אני יודע שעכשיו אתה עושה לביתך …

    ולי נשאר חלום קטן …

    מכוון שלא ימצא הדרך להחזירך כאיש שיווק!( אולי אני יוצא "מקלל " אבל למטרות טובות !!)
    ומקווה שיום יבוא ותחזור להיות יותר מעורב ( לא להגזים !!)
    אני מסיר את הכובע בפניך ומודה שיושרה כזו ומילה זו מילה קשה למצוא בנמצא !!

    וכדי שזה לא יהיה דביק לעייפה !!

    אומר רק תודה רבה .. על כל נעזרה

    רק בשמחות ואל תשתנה !!

    גד לביא

  37. מיקי ר. הגיב:

    דינמיקה. דוגמית.

    ירון כותב: "אפשר להעביר עליו ביקורת על התנהלות זו או אחרת ועל החלטות שקיבל אבל כל אחד במקומו היה טועה וצודק לסרוגין. אי אפשר לשפוט אדם עד שהיית במקומו."

    כל זה טוב ונכון עד אשר עושים מעשה בל יעשה שבטווח הארוך הוא הרסני.

    אותו דבר אפשר להגיד גם על אלי כדורי. גם הוא חשב שמכירת הזכויות של האגודה (בנזיד עדשים באושים) במכתש זה מעשה חיוני (להבנתו הטועה) לקיום המועדון והיום כולנו למדים איזו טעות הרת גורל זו היתה. עכשיו יש רעשי רקע (בגלל הסכנה של איבוד הבית) על איחוד בצורה כזאת או אחרת וגם הפעם מי שעושה בטוח שזה מעשה חיוני (להבנתו הטועה) לקיום המועדון ובעתיד כולנו נבכה עוד ועוד. כלומר אלו שעדיין יהיה מספיק אכפת להם כדי לבכות.

    עד פה, ושלא אגרר.

  38. איתן הגיב:

    ירון אחי,נרגענו.
    אני מקווה שאיזון הצקרות יהיה דו צדדי,ואין עוד חסימות להסרה.
    אני באופן אישי מכיר אותך מהטריבונה ומשוכנע שמעורבותך החיובית תמשיך בעונות הבאות.
    פועלך במיזמים שונים במכתש ובקבוצה מבורכים לשנים רבות,
    בפרמירת הכסאות,במכתש המחודש,היתה התרגשות רבה וקצת דמעות עצב מהולות בשמחה.
    איך אומרים-הזורעים בדממה ברינה יקצורו? לא בישראל לצערנו,חסרת הפירגון.
    בוא לטריבונה,תהנה מהאווירה -והקרנבלים של האורדונס,

  39. אוהד אמיתי הגיב:

    דיון מצויין שמתנהל כאן באופן מופתי ללא השמצות וקישקושים כמו פעם אצלנו בפורום(לפני נמיר). ירון בנאדם מקצוען שפשוט לא מתאים להתנהלות השכונתית הזאת במכתש וחבל לכולנו כי כאוהדים…..הפסדנו.

  40. הנביא הגיב:

    ירון.וייאה דלורוזה במכתש?

    תרומות מימון הטלית אדומה שחורה -התשובה האולטימטיבית.

  41. דני מ הגיב:

    היי ירון
    גם אני הייתי בין אלו שחשבו שלא יהיה קל לך להשתלב בטווח הארוך עם הנפשות הפועלות (כאחד שמכיר אותך ואת קוריס כבר שנים). וגם אני חשבתי שניהול אתר ופורום אוהדים לא עולה בקנה אחד עם היותך מנהל רשמי בקבוצה…
    אבל גם אני הייתי עושה בדיוק כמוך כי זו הקבוצה שלנו ואני יודע טוב מאוד מאיפה מגיע הרצון לתרום מבפנים עם היכולת להשפיע ולשנות מתוך המערכת, ועל כך כל הכבוד לך. כי ניסית ולא רק ישבת מהצד ודיברת וקיטרת. ובעיקר כי היו דברים שבהם הצלחת (טקסים לשחקני עבר, מנויים, כסאות, אישור המכתש ועוד המון יוזמות חיוביות ותורמות).
    ובכל זאת, כנראה שהקבוצה (קוריס/יובל/ כל גורם אחר שהוא פקעת עצבים) עדיין לא מוכנה לניהול, התנהלות ולהתנהגות השקטה שלך ועדיין לא מבינים שאפשר לדחוף ולהשפיע בצורה נעימה (שאנטי…) ותרבותית, אבל גם זה אולי יגיע…בתקווה.

  42. אבחנות הגיב:

    קוריס קנה את הקבוצה בשביל לתת מכה וללכת. אין לו זמן לבזבז על ניהול תקין, הכל אצלו זה בשלוף. שלמה תצלצל לאפי צפריר שיספר לך מה הוא עשה כמנכ"ל (או מה הוא לא עשה כי לא נתנו לו). אז הכניסו מזכירה לעבודה וניסו לעבוד לטווח ארוך רק שאת קוריס כל הדברים האלה לא מעניינים, הוא חושב רק על שבת הקרובה ואיך מנצחים 0:1 וממשיכים הלאה עד שעולים ואז הוא יהיה מלך העולם. כשיעלו ליגה הוא מחכה שיעמדו אצלו בתור המשקיעים ואז ירביץ את המיליון דולאר שלו ויברח, רק שבינתיים כל המועדון נראה כמו עגלה. אין דין ואין דיין, כל מה שקוריס משקיע לא שווה אם אין תוכנית מסודרת לטווח ארוך כי בסוף גם לקוריס יימאס או שייגמר הכסף ואז מה? מה יהיה לו למכור? עבורי זו אכזבה כי באמת האמנתי שקוריס ישנה דברים אבל חוץ מהצלחה מקצועית יחסית של הקבוצה כל הגלגלים במקום הזה חורקים מאוד. מאוד חבל,

  43. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    😥 😡 😦 ❗ ❓ 👿 😐 😳 😕 ❗ ❗ ❗

להשאיר תגובה

