אני לא מבקש תודה, רק קצת כבוד

ראיון מקיף עם הבעלים והיו"ר ירון קוריס 

img134/334/img1615fy5.jpg

 

שמועות וסטיגמות שהודבקו לירון קוריס עוד בהיותו בשולי ההנהלה הקודמת, אינן מרפות ממנו גם כיום כשהוא בעל הבית. שנתיים לאחר שרכש את הפועל ר"ג, הוא עדיין סוחב דימוי של קומבינטור, או אחד שמופעל ע"י גורמים שונים. תחת ניהולו של קוריס חזרה הפועל ר"ג לחיים, ויותר מכך – גם המכתש חזר לחיים. בתקופתו רשמה הקבוצה ריכוז הישגים מרשים, ואת זה אף אחד לא יכול לקחת ממנו. השאלה היא למה אחרי כל אלה עדיין יש לא מעט שמחכים לו בפינה. בראיון שקיימתי איתו קוריס מגלה פתיחות לא אופיינית ביחס לעובדה שמיעט לדבר בתקשורת.

אזהרה לקוראים: בדרך כלל אני לא מתכוון להעיק בפוסטים כאורך הגלות, אבל הפעם חרגתי ממנהגי. מדובר בראיון ארוך. למתקשים לקרוא מגילות על מסך המחשב, מומלץ להדפיס.

—————————————————————————– 

ירון קוריס, מה העיסוקים שלך ביום יום חוץ מהפועל ר"ג?

יש לי שני עסקי אוכל בגבעתיים ואני שותף בחברה שעוסקת בהשקעות ונדל"ן, נאווי את קוריס בע"מ.

והפועל ר"ג כמה תופסת?

תלוי, זה פיקים. באופן כללי, הפועל ר"ג תופסת לי הרבה שעות במשך היום.

זה פוגע לך בעסקים?

קודם כל, תודה לאל יש לי שותפים טובים שמבינים את זה, אבל אין מה לעשות כדורגל זה עניין תובעני, בטח ובטח כשאני מעורב בקבוצה עד רמת הבורג. דווקא לאחרונה בהצלחות אני פחות בא פיזית, אבל בתקופה הקשה השתדלתי להיות עם היד על הדופק. להיות עם השחקנים, לחוש אותם, לשמוע מה מעיק עליהם. אני לא חייב להיות כל היום, יש פה אנשים שמתפקדים, אבל כל הנושא הניהולי כלכלי זה רק שלי, ועם זה אין בעיה. אני רואה דף בנק כל יום ששולחים למשרד שלי בת"א, אני יכול לחתום על צ'קים פעם ביומיים-שלושה, זה הכל שאלה איך מצב הקבוצה. אבל תשמע, הפועל ר"ג זה חיידק, אני לא סובל שאני בא לפה. אם הייתי סובל הייתי הולך.

איך אתה מסכם שלוש שנים?

שנתיים. אני קניתי את הקבוצה במרץ 2006, אז שנתיים וחודשיים.

איך אתה מסכם אותן?

תגיד אתה.

מבחינת ההצלחות המקצועיות אין לי תלונות. מעבר לזה אני לא יודע.

תראה, כדורגל זה ספורט תחרותי, אתה נמדד על פי תוצאות. בהפועל ר"ג יש שני מדדים, הפן המקצועי, מה הקבוצה עשתה על הדשא, והפן הניהולי, איך התנהלה כלכלית, סטנדרטים של ניהול, חשיבה לטווח ארוך והתנהלות מול גורמים חיצוניים.

ומה הסיכום שלך?

מבחינה ניהולית צריך לראות דברים בפרספקטיבה של שנתיים. הפועל ר"ג זה מועדון מאוד קטן, מאוד חם והייחוד שלו שהוא משפחתי. אני קיבלתי את הפועל ר"ג בליגה הארצית, ויש הבדלים בין לנהל קבוצה בליגה הארצית לבין הלאומית. מבחינה תקציבית זה הבדל של פי שלוש שצריך להתמודד. השאלה שצריכה להישאל זה איך הפועל ר"ג נראית בחוץ בהשוואה לקודם. מבחינת עבודה מול עיריות, ההתאחדות לכדורגל, הבקרה התקציבית, אם ישאלו שם אז השינוי הוא דרמטי. בעיריית גבעתיים ללא ספק יודעים שיש שם אנשים שאוהבים אותנו, ובראש ובראשונה סגן ראש העיר. עם עיריית ר"ג היו עליות וירידות ביחסים, היו תקופות שהיו עיקולים על חשבון הקבוצה בעירייה, אבל היום הכל מתנהל באופן מופתי בצד הכלכלי. בבקרה התקציבית אנחנו מסודרים מאוד, למרות שהם בחנו אותי ואת הקבוצה בשבע עיניים בגלל הסיפור של הפירוק. בהתאחדות אנחנו אחת הקבוצות הכי מקושרות והכי מוערכות. עצם העובדה שפנו אליי שטרן חלובה ואבי לוזון והציעו לי להצטרף כחבר הנהלה, מה שלא היה פה מאז חזי ויטקובסקי, זה הביא לי כבוד והביא כבוד למועדון. נהיינו על המפה שם באופן רשמי, לא כקשרים חבריים. אז התשובות מאוד ברורות.

ואיפה הבעיות?

תראה, בעבודה אינטנסיבית יש גם החלטות שגויות, אני לא חף מטעויות. במהלך השנתיים שלי פה אין ספק שעשיתי פה טעויות גם בקטע הניהולי.

מה למשל?

הטעות הניהולית הכי גדולה שלי היתה המינוי של ירון בר לב, אין ספק. אין לי שום טענות לירון. בתקופה שלו פה הוא ניסה לעשות את הכי טוב למען המועדון. כל סאגת בר לב כמנכ"ל האשמה מאלף עד תו היא שלי, כי אני בחרתי בו. הוא לא בנוי לבצע תפקיד כזה, אין לו את האופי המתאים, אבל הוא לא אשם, אני הצעתי לו ולכן אני הייתי צריך באיזשהו שלב להפסיק את זה כי הדברים הלכו והתדרדרו.

אתה הפסקת או הוא הפסיק?

קודם כל, אני קראתי בראיון איתו שהיתה פגישת סיום משולשת, אז בוא נדייק בעובדות. היו בה ירון, יובל, ניר ארקין ואני. אני מאוד השתדלתי בנושא עזיבתו של ירון לשמור על כבודו. לא התראיינתי בשום מקום על האיש, כי אני חושב שאנשים שעובדים אצלי גם אם סיימו את דרכם לא צריך להוציא החוצה את השלילי. זו דרכי. אבל הגיע הזמן שיידעו את העובדות לאשורן. אני הצעתי לירון את תפקיד המנכ"ל, שוב פעם, בראייה לאחור טעות שלי. הכרתי אותו וחשבתי שהוא מתאים לתפקיד ולצערי הוא לא התאים לתפקיד.

במה הוא לא התאים?

אני באמת, ותכבד אותי, לא רציתי להיכנס לבעיות שהוא יצר, כי אם הדברים לא היו נאמרים על ידו בראיון בצורה כל כך ברורה ולא נכונה, אז לא הייתי מגיב לזה. אני ניסיתי לשמור על כבודו, אין לי נגדו שום דבר. גם בעזיבתו הוא קיבל ממני את היחס הכי הוגן בכל ההיבטים, גם הכלכלי. אנשים צריכים להבין שכשאני הבאתי את ירון הוא קיבל ממני עלייה של 80 אחוז לעומת המשכורת של אפי. הוא סיפר לי שעזב את העסק של אביו, הוא בעל משפחה, אז לא רציתי לפגוע בו כלכלית. הדברים אצלי מתנהלים לא ברמה אישית, לא מהבטן. תראה, יש לאגודה רואה חשבון, קוראים לו גילי בר לב. השם הזה מוכר לך? זה אח של ירון בר לב. אם הייתי פועל ברמה האישית, אז היה בא רואה חשבון אחר. אבל אני פועל עניינית, והיות וגילי בר לב הוא רואה חשבון טוב, לא קשרתי בין זה שהם אחים ועד היום הוא רואה החשבון של האגודה. הכל ענייני.

אז מה לא דפק?

המערכת היתה סוערת. צריך להזכיר שהיה עוד שחקן במערכת, קוראים לו גדי כרמלי. המשולש הזה של כרמלי, נעים ובר לב יצר פה יותר מדי זעזועים, טונים צורמים. ההחלטה שלי להפסיק את עבודתו של ירון היתה החלטה קשה, וההחלטות הקשות שאני קיבלתי זה שגם גדי צריך ללכת וגם ירון צריך ללכת, עם כל הצער שבדבר. וזה לא היה קל להסביר ליובל שגדי הולך הביתה, כי גדי היה מאוד קשור ליובל, אבל קראתי ליובל לפני ההחלטה, כי הוא המאמן, הוא הסמכות המקצועית והוא חבר שלי. ישבנו שעתיים בבית קפה והסברתי לו למה לא טוב ליובל שגדי יישאר פה. הוא בהתחלה לא קיבל את זה, היה לו קשה ואחרי חודשיים בא אליי ואמר לי צדקת במה שאמרת. לגבי ירון, ראינו שהגיעו מים עד נפש, המצב רק הולך ונהיה יותר גרוע כל הזמן. לא יכול להיות מצב שמאמן ומנכ"ל לא מדברים, לא משנה מי אשם. לי כראש מערכת זה לא בריא. סיכמתי עם ניר ארקין שנקרא לירון ונעשה איתו שיחה, ויובל יבוא ויגיד את דברו. ידעתי מראש שיובל הולך להגיד או אני או הוא, זה היה מסוכם איתנו מראש. כי אי אפשר היה כבר לתפקד. הישיבה היתה לפני אימון, השחקנים חיכו למטה, העלינו את יובל שיגיד את מה שיש לו. הוא הסביר לירון שהם לא יכולים להסתדר ביחד, ירד לאמן ואז המשכנו לדבר עם ירון וסיכמנו ברוח טובה שניפרד.

מה היה החלק של אתר הפועל ר"ג במתח ביניכם לבין ירון?

פעם אחת ולתמיד: לירון בר לב יש אתר פרטי, זה אתר שלו, לא של המועדון. אני באיזשהו שלב רציתי להפוך את האתר לרשמי, אבל לא התעקשתי, וזה בסדר. הרבה זמן יש לי ביקורת קשה על האתר ועל הניהול שלו מסיבה אחת פשוטה. אין לי בעיה שכל אחד יביע את דעתו ויגיד מה שהוא רוצה, גם דברים קשים. ותאמין לי על לא עוול בכפי יש באתר דברי זימה ובלע קשים מאוד נגדי בשנים האחרונות, אבל זה בסדר בתנאי אחד: שמי שכותב יזדהה בשמו. אם אתה כותב עליי משהו ולי יש את היכולות להוציא נגדך את דיבתי, אז זה לגיטימי. אבל כשכותבים שם אנשים בשמות בדויים, ו-95 אחוז מהאתר זה שמות בדויים, אז איזה ערך יש לאתר הזה? תכתבו, בסדר, אבל תעמדו מאחורי מה שאתם כותבים. באתר עצמו לא היו לי אף פעם טענות נגד הכתבות, חוץ מפעם אחת, נגד כתבה שהיתה מגמתית של בחור בשם אלון גרנק, שבחלק מהזמן מאוד הערכתי אותו, שעשה כתבה מאוד לא יפה בנושא שרון ברנשטיין. ותאמין לי שעל כל דבר יש לי תשובות. שום דבר לא נעשה ללא מחשבה. אבל אני מנהל את המועדון הזה וכך אני חושב ופועל, וכל עוד אני אחראי לניהול ולכסף אז זה קל לשבת ביציע ולהעביר ביקורת.

אז ההודעות האנונימיות בפורום גרמו למתח מיותר?

אני אמרתי לירון כל הזמן שאין בעיה, תמשיכו הכל, אבל תן תנאי שיהיו חייבים להזדהות בשם, תן לי לנסות להגן עליי.

אבל אתה יכול לתבוע גם שמות בדויים. יש כתובת איי.פי, ובית משפט יכול לחייב את ספק האינטרנט להמציא את פרטיו של כותב ההודעה.

תקשיב, מה לעשות שיש לי ילדות גדולות בבית. והן קלטו לצערי שיש אתר שנקרא המכתש והן גם נכנסות לאתר הזה. אני צריך שהילדות שלי ייכנסו לאתר ויראו שאני עבריין? שאני קשור לפשע? עולם תחתון? אני עולם תחתון? אני סגן אלוף במודיעין, אז אני עולם תחתון? אז אין בעיה, מי שרוצה להגיד שאני עולם תחתון, שיזדהה, שיגיד שירון קוריס הוא עבריין, ואז נלך להתמודד עם זה בבית משפט, ואם הוא צודק כולם יידעו. אבל אני רוצה שפעם אחת מישהו ישלם על הדברים האלה.

שקלת פעם לתבוע על דברים שנכתבו באתר?

הרבה פעמים הוציאו אותי מהכלים, עברו את הגבול האדום ברמה של לפגוע נפשית בבן אדם בלי סיבה. אני באיזשהו שלב גזרתי על עצמי לא להיכנס לאתר איזה חצי שנה. אני משוכנע במאה אחוז שמאחורי דברי ההסתה והבלע שמכוונים נגד יובל ונגדי, לא עומדים הרבה אנשים. בסך הכל ארבעה, חמישה, שכותבים בשמות בדויים, אבל אף אחד לא חוסם אותם ואף אחד לא אומר להם. אני גם מניח שאני יודע מי הם ויודע מה האינטרס שלהם, אבל פשוט מרחם עליהם. אלה אנשים אומללים.

אתה מתכוון לאנשים שרצו לרכוש את הקבוצה ולא הצליחו?

כן, גם אנשים שרצו לרכוש את הקבוצה, ותודה לאל שהם לא רכשו אותה, כי אני אומר לך שאם הקבוצה השנייה היתה זוכה במכרז ולא אני, הפועל ר"ג לא היתה נשארת בליגה הארצית בחיים. בחיים! היא היתה היום בליגה א' כמו צפרירים חולון. אז אני לא מבקש שאני אבוא לאיצטדיון וכל הקהל יעמוד על הרגליים, ימחא כפיים ויצעק ירון קוריס המלך. לא רוצה כלום. גם שים לב, אני בחיים לא הלכתי לכיוון הקהל, ואני פה שנתיים. לא רוצה. אבל ראבאק, אני באתי לפה, אני רכשתי את הקבוצה ומהיום הראשון התחילו עליי סיפורי מעשיות.

כמו האיחוד עם הכח?

זה התחיל בזה שכתבו שקניתי את הקבוצה בשביל לעשות איחוד עם הכח עמידר, עם גל יוסף. כשנגמר להם הקונספירציה של האיחוד, אמרו בן כהן. נגמר בן כהן, התחיל יצחק יעקב… עכשיו מתעסקים מי עומד מאחוריו… אני בינתיים בנאדם שבשנתיים עמדתי במילה שלי. אני אמרתי יותר מ-20 פעם שכל עוד אני בעל הבית פה, מי אתם שתגידו שאני אעשה איחוד? אני אוהד הפועל ר"ג יותר מכל אלה שכתבו דברים באינטרנט. אני מגיל 18 רואה את הפועל ר"ג. אין מגרש שלא הייתי, אני יכול לספור על כף יד משחקים שהחמצתי, אז אתם תלמדו אותי מה זה אהבה להפועל ר"ג? אז אני לא מבקש תודה, אבל הפוך? אז התחילו עם הקונספירציה. אם יש מישהו אחד בכל המערכת של הפועל ר"ג שחושב שיש פה יד עלומה שמכוונת את התקציבים, שיבוא ויגיד.

מאיפה הכסף באמת?

מה זאת אומרת מאיפה הכסף?

מאיפה היה לך כסף לרכוש את הפועל ר"ג?

אז אני אסביר, הגיע הזמן שיידעו, אתה רוצה? אני אגיד לך. הפועל ר"ג נרכשה על ידי בחצי מיליון שקל ששולמו כך: 150 אלף שקל במזומן שהיה לי, וזה לא כסף גדול, היה לי יותר כסף. אל תשכחו שסיימתי בדיוק צבא וקיבלתי דמי פרישה. 150 אלף במזומן ועוד 35 אלף שקל בעשרה תשלומים, כי לא היה לי מספיק כסף מזומן לרכוש, אז המפרק עשה איתי הסכם בתשלומים. אז עכשיו מבינים כל החוכמולוגים מאיפה הכסף? אנשים יודעים שאני מכרתי נכס בבעלותי בשביל לקחת את הפועל ר"ג? שאני לקחתי הלוואות על שמי בבנק בשביל הפועל ר"ג? במקום שיגידו סוף סוף יש פה מישהו שמשלם בזמן את המשכורות, והן לא מעטות המשכורות, אז מתחילים עם השאלות. על מה יצא קצפם של אנשי הקבוצה השניה שרצו לקנות את הקבוצה? הם הציעו חצי מיליון שקל ואני הצעתי חצי מיליון שקל, אבל הם הציעו במזומן ואני הצעתי בתשלומים. אז צריך לשאול אותם מאיפה היה להם מזומן. לי לא היה מספיק. לא ביקשתי עזרה מאף אחד. רציתי לקנות את הקבוצה לבד, בדרכי, לאט לאט. כולם רוצים להיות גיבורים, אבל תבין, אין פה אף אחד ששם בקבוצה שקל אחד מכספו הפרטי מלבד מי שאני אמנה את שמו, שזה ירון קוריס, זה ניר ארקין ואלה הספונסרים על החולצות, סה טו. שקל אחד לא קיבלנו בחיים מאף גורם חוץ מהם. אני רץ 24 שעות ביממה בשביל לקיים את הקבוצה הזו.

אז למה אתה לא יוצא ומספר את הדברים האלה שכולם יידעו?

בשביל מה? אני צריך להרגיע? קיבינימאט, יודע מה? פסל מזהב צריכים לעשות לי בעיר על מה שעשיתי בשנתיים האלה. אז אל תעשו, אל תגידו תודה. אבסורד… סוף סוף משלמים בזמן, אז מחפשים עליי. הנה, אני מתחייב פה לתרום מיליון שקל, מתחייב למכור את הבית שלי, אם יבוא גיבור אחד ויוכיח או יראה מי עוד שם כסף בהפועל ר"ג חוץ מהאנשים שאמרתי. זו התחייבות, אני מוכן לחתום על זה. אז אל תגידו תודה, אבל כל הזמן לחפש? גם משלמים בזמן זה לא בסדר? שיילכו לשחקנים שמשחקים פה שנים,  תשאלו את תמיר בן עמי, איפה היה להם הכי טוב, באיזו קדנציה, מתי שילמו בזמן. צריך להצדיע להתנהלות הכספית פה. אלוהים עדי ואשתי, שלילות שלמים אני לא ישן מהלחץ לקיים את הקבוצה, לילות על לילות, כדי שהכל ידפוק פה כמו שעון. אז ירון בר לב שאין לי נגדו שום דבר, אבל אני כועס עליו מאוד על ההתנהלות שלו אחרי העזיבה, עשה דברים לא מכובדים באתר שלו… הוא היה פה בפנים, מורשה חתימה, ידע את כל ההתנהלות, את התקציב, הכל. שיקום ירון בר לב ויגיד שיש פה יד עלומה אחת שמנהלת את העניינים חוץ ממני. מספיק עם השטויות האלה. זה כבר מגעיל אותי לקרוא את זה.

למה אתה לא מתראיין, נחשף יותר לתקשורת, במקום להמשיך להתחפר? אחרי זה אתה מתפלא שיש לך דימוי של קומבינטור או כל מיני שמועות על גורמים שמניעים אותך – גל יוסף או בן כהן.

זו שאלה של ביצה או תרנגולת. רק בגלל הדברים שאתה אומר אני נמנע מלהתראיין, כי אני בז לאנשים שאומרים את זה. בקטע הזה אגב גם ירון בר לב היה אומר לי – תתראיין, אני יודע מי אתה, תפתח את עצמך, ואני לא רציתי, כי זה כל כך מרגיז שאומרים עליך דברים, ואני יודע מה אני נותן לקבוצה הזו ועל מה אני מוותר. אתם יודעים שאין לי שבתות? שהמשפחה שלי לא רואה אותי בשבתות? ואם יש חלילה תוצאה לא טובה, כל אלה שמלכלכים יודעים שנפשית אני לא יכול לצאת מהבית? אז מספיק עם השטויות האלה. מה זה בובה של מישהו? כמה אפשר להזכיר את זה? חודש, חודשיים? חבר'ה, אני כבר שנתיים וחצי פה, מישהו יכול להגיד כאן מילה? מישהו יכול להתערב בהחלטות של הפועל ר"ג? מישהו יכול לצייץ פה? ההגמוניה מאוד ברורה מי הבעל בית ומי נותן את ההוראות, ואף אחד לא מערער על זה. גל יוסף זה גל יוסף, הוא חבר שלי, היה חבר שלי לפני שבאתי להפועל ר"ג, אני לא מסכים עם הקבוצה שלו, אני לא אוהב את הקבוצה שלו… ובן כהן, דיברנו על זה מאתיים פעם, הוא חבר שלי, הוא חבר של יובל, הוא ימשיך להיות חבר שלי אחרי שאעזוב את הפועל ר"ג, ובן כהן אין לו יד ורגל באגודה, הוא אף פעם לא ניסה לבקש יד ורגל באגודה.

אז מה הקטע שהוא התאמן עם הקבוצה? גם אני רוצה להתאמן פעם עם הקבוצה.

אז בוא אני אגיד לך. יובל נעים בא אליי לבקש אישור לתת מדי פעם לבן פעם בשבוע או פעם בשבועיים להתאמן. ואני אמרתי לו שאם מבחינתו זה בסדר וזה לא פוגע בקבוצה ולא בהכנות, אז וולקאם. כל עוד יובל מביא לי תוצאות, אז אין לי בעיה עם מה שהוא עושה. אני מקבל את זה שבן לא היה צריך להיות משותף במשחק אימון נגד בני יהודה. זו היתה טעות, ולכן הוא לא שותף בשאר המשחקים כי הוא לא שחקן של הפועל ר"ג. אבל צריך להבין שבן הוא דמות מאוד חיובית לקבוצה. השחקנים מאוד אוהבים את בן. ואם הוא בא לאימון ומשחק איתם חצי שעה, אז מה קרה? ואני אומר לך שאם יובל בא אליי עכשיו ויגיד לי אני רוצה ששלמה יעשה אימון אחד עם הקבוצה, וזה לא יפריע להכנות של שבת ולא יפריע לרצינות, אז אין לי בעיה. אני מאוד פתוח עם זה. מה שעושים פה במהלך השבוע לא כל כך מעניין אותי, אני רוצה בשבת תוצאה. לא תביאו תוצאה אני יהרוג אותכם, אני קשה. אני יהרוג אותכם. ואני סומך על יובל במאה אחוז בקטע הזה. עם תוצאות אי אפשר להתווכח. אם היינו נכשלים השנה היו תולים אותנו כמו בובות על חוט, ובצדק. אז אולי אנחנו כן צודקים בדרך שלנו.

היה לך שבר ביחסים עם האוהדים כשאחרי המשחק מול ראשל"צ ניגשת ליציע, עם יובל נעים ובן כהן וקיללת אנשים. בשביל מה זה היה טוב?

לא הייתי צריך לעשות את זה, זו היתה טעות שלי ואני מתנצל על כך. קודם כל, לא הלכתי לא עם יובל ולא עם בן כהן. אני לא הלכתי לכיוון הקהל בכלל. הבן של יגאל כוכבי (שחקן נוער) היה צריך לקבל טיפול מהמעסה של הפועל ר"ג אחרי המשחק. אמר לי אריק, שהסדרן לא נותן לבן של יגאל לחצות את המגרש. התקדמתי בשביל לסמן לסדרן. אני הלכתי עם בן כהן? אני הלכתי עם יובל? יובל עמד בכלל פה עם בן, ורק אחרי כמה דקות התחילה המהומה. אני מגיע לקהל ואני צריך לשמוע שמישהו מקלל את הבת שלי? בצורה איומה מקלל – שלך ולבת שלך תהיה מחלה קשה. אתם משוגעים? אתם ירדתם מהפסים? עזוב שאני טעון על הקהל על ההסתה נגדי ועל הקונספירציות ועל השטויות ועל האיחוד. או שנגד אחי נצרת קוראים נגדנו אולה. אז התפרצתי. כבר לא יכולתי. אני גם בן אדם. והנה עכשיו אני אומר לך שלא הייתי צריך לעשות את זה. טעות שלי, ואני מצר על כך. גם אני בשר ודם. אבל באמת, טיפה כבוד, רספקט, מה יש לכם? אתם משוגעים?

אני מניח שהיו עליך לחצים בבית לעזוב.

אשתי יודעת שהנושא הזה פגע לי בבריאות. וזה לא קלישאה. אני מהיום שנכנסתי להפועל ר"ג ועד היום, קודם כל נהיו לי קצת שיערות שיבה בראש מה שלא היה לי אף פעם. ומה לעשות, לחץ דם גבוה, סוכר גבוה. אבל זה בסדר, זה חלק מהעניין, אני לא בוכה ולא כלום. זה התפקיד שבחרתי בו. אף אחד לא הכריח אותי, אני לא מצטער לרגע.

המשפחה שלך מגיעה למשחקים?

אני לא נותן להם. הילדות מאוד רוצות ואני לא נותן להן. בגלל העליהום, בגלל הקהל, בגלל שלפעמים קורים דברים. אני לא מוכן שהילדות שלי ישמעו שמקללים…

אז לקחת קבוצה, אתה משלם מכיסך ואתה לא מסוגל אפילו שהמשפחה שלך תיהנה מזה.

אני לא נהנה מההובי הזה. כשלקחתי את זה לא ידעתי בדיוק לאן אני נכנס. ידעתי בערך. אבל עד שאתה לא יושב על הכסא, אתה לא יודע.

אתה שוקל לצאת?

אני לא שוקל עזיבה ברמה אסטרטגית, אבל אני בהחלט מרגיש עייף, בהחלט מרגיש שחוק ואני חושב שנכון הוא שבשנה הבאה פני הדברים בהפועל ר"ג יהיו שונים. זה אומר שאנשים שנמצאים סביבי והם ספונסרים כרגע, יהיו שותפים מלאים בבעלות על הקבוצה. אני מניח שבמספר אחוזים מסוים אני אשאר, אבל בטח לא בעל השליטה ולא בעל הרוב. אני נתתי את כולי, את זמני, את בריאותי, את כספי, אני אמשיך להיות בהפועל ר"ג, אמשיך לתרום…

כלומר, בעונה הבאה אתה זז הצידה?

אני לא חייב לזוז הצידה. אני יכול להמשיך להיות יו"ר המועדון אם בעלי השליטה ירצו, אבל אני חושב שהגיע הזמן לתת לאנשים אחרים ביטוי יותר רציני, ועוד פעם השאלה באיזו ליגה. אם זה יהיה בליגת העל, אז בוודאי ובוודאי שבהתמודדות עם הטייקונים למעלה זה לא המגרש שאני יכול לשחק בו.

עם כמה אחוזי בעלות תישאר?

אני מתכנן שבעונה הבאה יהיו לי לא יותר מעשרים אחוז.

ויש משקיעים שעומדים בתור לרכוש את הקבוצה?

בוא נגיד ככה, תשאירו לי את זה, אני אטפל בזה ואני אדאג שהפועל ר"ג תלך לעתיד יותר טוב. זה בטוח.

בעונה הבאה הפועל ר"ג תשחק בליגת העל?

אני מאוד מקווה שכן.

חשבתי שתגיד שעולים בטוח, כי אני מכיר אותך כאחד שיש לו תמיד הצהרות מאוד אופטימיות, שחלקן לא מתממשות אחר כך.

אני אמרתי כשהגעתי שאנחנו נישאר בליגה, למרות שקיבלתי קבוצה עם מינוס 11 נקודות, ונשארנו בליגה. ואני אמרתי שנעלה מהארצית ללאומית, ועלינו ליגה. ואני אמרתי בשנה שעברה מהיום הראשון של משחקי הגביע, שאנחנו נגיע לחצי הגמר, והגענו לחצי הגמר. זו היתה ההרגשה הפנימית שלי. כשהגענו לחצי הגמר אמרתי שאנחנו יכולים ללכת עד הסוף. מאוד רציתי שנזכה בגביע. ואני אמרתי השנה שנתקע יתד בליגה הלאומית. לא כיוונתי להתמודד בכל הכוח על עלייה, אבל לתקוע יתד. מישהו יכול להגיד לי שלא תקענו יתד בליגה בלאומית בשנה הראשונה? עוד לא נגמרה השנה והשמיים הם הגבול. אני אופטימיסט מטבעי בכל מה שקשור להפועל ר"ג. הווינריות והרצון לנצח בכל משחק זה צריך להנחיל לשחקנים. לא סתם בשבילי כל משחק זה מלחמת עולם, כל משחק זה גמר גביע. אני יודע שאני בוס קשה, שאני לא בוס קל, אני מלחיץ מאוד את המערכת ואת האנשים שתחתיי, אבל אני רוצה תוצאות, ואני לא מתפשר, ואני גם נותן בהתאם.

זו אולי הבעיה שלך, שאתה לא יודע להתפשר. כמו למשל בפרשת ההשעייה של קובי חסן.

ההתעקשות שלי שקובי חסן ימלא את העונש עד הסוף הצילה להפועל ר"ג את העונה. אם אנחנו רוצים להיות מועדון מסודר שיוצר סטנדרטים ניהוליים וחשיבתיים ארוכי טווח, ורוצים לצאת מהתדמית של חנות מכולת, צריך לתת קווים ברורים גם בחוץ וגם בפנים. קובי חסן עשה מעשה שלא ייעשה בעיניי, ואני מצהיר פה שאני את קובי חסן אוהב אהבת אמת. יש ביני לקובי חסן מערכת יחסים שונה מרוב השחקנים פה, אבל קובי חסן פגע בכבוד של המועדון. לא בכבוד של ירון קוריס, אלא בכבוד של המועדון. אני אכבד כל שחקן שיבוא ויגיד לי לא טוב לי לשחק בהפועל ר"ג, אני רוצה ללכת. אני לא מחזיק אף אחד בכוח. אבל קובי חסן שקיבל מהמועדון הזה כל כך הרבה כבוד ומשאבים, לא יכול לדבר עם קבוצה שבוע לפני משחק איתם ומאחורי הגב. אז את החשבון שלי עם הקבוצה אנחנו נפרע, ואני אפרע באופן אישי. הם התנהגו בצורה מחפירה.

זו הסיבה שהייתה פה ההשתוללות בסיום המשחק מול הפועל פ"ת?

לא, ההשתוללות לא נבעה מהפועל ר"ג, אלא מהאוהדים שלהם.

אבל זה התחיל מאלי לוי שהתגרה בהם.

התחיל מאלי לוי ששמע קללות וקריאות נגדו ונגד משפחתו לאורך כל המשחק, וברגע שהם קיבלו גול בדקה 91 ודקה 92, שאין יותר מתוק מזה, אז החלה קצת התלהמות יצרים, אבל מי שהתחיל בפרובוקציות זה אוהדי הפועל פ"ת. אבל עזוב. קובי חסן פגע בכבוד של הפועל ר"ג ואנחנו כמועדון לא יכולים לעבור על זה לסדר היום. עכשיו, הכי קל זה לבוא תמיד לקטנים, לשחקנים הצעירים, ולתת להם בראש. ואתה רוצה להעביר מסר גם לשחקנים שלך וגם בחוץ, שפה לא מתעסקים עם ילדים, פה מתעסקים עם אנשים רציניים. קובי חסן הוא השחקן הכי בכיר בקבוצה, הוא יקבל עונש. קראתי לקובי  אחרי שהבנתי מה הוא עשה, אמרתי שהוא ישלם ביוקר כי זה פגע בנו, פגע בכבוד של המועדון, זה פגע בהתנהלות של המועדון, זה פגע מקצועית במועדון, וברגע ששחקנים ראו שקובי חסן מקבל על הראש, הולך לוועדת משמעת… ואני נשבעתי לעצמי שאני לקובי חסן לא אוותר, והיו עליי לחצים ענקיים, גם ברמה של מאמן, גם ברמה של מקורבים, גם ברמה של מנהל קבוצה. אני אמרתי שהם יראו שאני הולך עם קובי חסן עד הסוף.

וזה באמת מה שהציל את העונה?

תדעו לכם שאנחנו הרווחנו את קובי חסן בגלל הסיפור הזה. קובי חסן שחזר היה כל כך רעב להראות לי מה הוא שווה, שאיך שחזר מהעונש פעם ראשונה בקריירה שלו הוא עשה גליצ'ים במשחק. פעם ראשונה שטרף את הדשא. הרווחנו את קובי חסן, אבל גם הרווחנו את הכבוד של המועדון ועכשיו יידעו קבוצות שאיתנו לא מתעסקים.

אז איך תסגור חשבון עם הפועל פ"ת?

יש לנו זמן, מחזור אחרון. מישהו מלמעלה כיוון את זה, זה לא סתם. אני מאמין בזה. לא סתם מחזור אחרון אנחנו הולכים לשחק נגד הפועל פ"ת.

תעלה על חשבונם או שסתם תדפוק להם את העלייה?

לא איכפת לי מה, אני מאוד מעדיף שאנחנו אלה שנעלה על חשבונם, אבל אם וכאשר נוכל לדאוג שהם לא יעלו, בוא נאמר שאני לא אהיה עצוב מזה. מגיע להם על מה שהם עשו.

בוא נדבר על משפחת כדורי. מה הקטע שלך איתם? עד כדי כך אתה שונא אותם שגרמת לצוות המקצועי והניהולי לא ללכת לחתונה של שרון ברנשטיין, בגלל שידעת ששחר יהיה שם?

אני לא הכרחתי אף אחד לא ללכת לחתונה של שרון ברנשטיין, גם לא אמרתי לאף אחד לא ללכת ועובדה שהשחקנים הלכו. הרי אם הייתי כזה דיקטטור גדול כמו שמציירים אותי, יכולתי להגיד לשחקנים שאף אחד לא הולך לחתונה ואני אומר לך שאף אחד לא היה הולך, כי כולם רוצים לשמור על מקום העבודה שלהם. אבל לא אמרתי את זה לאף אחד.

אז אולי שידרת את זה לצוות המקצועי והניהולי.

לא שידרתי את זה גם להם.

לא מאמן, לא עוזר מאמן, לא מאמן כושר, לא מנכ"ל, אף אחד לא היה בחתונה של שחקן מוביל בקבוצה. זה מקרי?

תקשיב, אף אחד פה לא מפחד מירון קוריס. יכול להיות שמכבדים, אבל לא מפחדים. ויובל ילד גדול, ואפי צפריר ילד גדול ורפי בוסקילה ילד גדול, ואם היו רוצים ללכת לשרון ברנשטיין הם היו הולכים. אבל כל אחד והסיבות שלו.

ומה הסיבה שלך?

אני לא הלכתי לחתונה של שרון ברנשטיין כי שרון ברנשטיין לא כיבד אותי. אני יכול להגיד לך ששרון ברנשטיין קיבל בעזיבה שלו את היחס הכי טוב, הכי הוגן, ואפשר לשאול אותו. עד היום הוא מתקשר אליי ומדבר איתי. אבא שלו התקשר אליי אחרי החתונה ואמר לי שהוא יודע שהם עשו טעות.

בגלל שהם התבטאו אחרי חצי הגמר שטוב שלא ניצחנו כי גמר הגביע נופל על החתונה?

עשו דברים לא ראויים. אשתו התבטאה בצורה חמורה ושמחה, ושרון הגן עליה ולא יצא כנגדה, וזה לא מכובד. בטח לא אחרי הפסד. היא אמרה אנחנו שמחים שהפסדנו כי זה היה פוגע לי בחתונה. לא עושים דבר כזה.

בוא נחזור למשפחת כדורי.

אני מאחל למשפחת כדורי בריאות ברמה האישית והצלחה ברמה העסקית. להבנתי ולטעמי הם לא עשו טוב להפועל ר"ג אף פעם, לא שירתו את האינטרסים של הפועל ר"ג אף פעם. וגם מהרגע שהם לא היו בהפועל ר"ג, הם עשו הכל כדי לפגוע בהפועל ר"ג. יש לי עשרות דוגמאות, אבל אני לא רוצה להיכנס אליהן כי אני לא רוצה לפגוע בכבודו של אלי כדורי. בטח לא בשחר כדורי. אבל הם עשו הכל כדי לפגוע בהפועל ר"ג ולחבל בהפועל ר"ג, ואני כשמחבלים לי בעסק ומחבלים לי בקבוצה שלא יצפו ממני…

למה להם לחבל בהפועל ר"ג?

זה צריך לשאול אותם. הגבול בכדורגל בין אהבה לשנאה הוא מאוד קטן. כמה שזה נשמע מוזר. אתה יום אחד פה בקבוצה, ויום אחרי שאתה לא בקבוצה אתה השונא הכי גדול שלה. הם עשו דברים בשביל להזיק להפועל ר"ג ולהזיק לי באופו אישי, ועל זה אני לא יכול לעבור לסדר היום.

אתה מאשים את אלי כדורי גם בנושא מכירת זכויות המכתש?

אני לא מאשים אף אחד בנושא המכתש, את זה ההיסטוריה והציבור ישפטו מה עשו ובאיזה נזיד עדשים מכרו את הזכויות של הפועל ר"ג ללא קבלת מגרש חלופי. ושלא יספרו לי סיפורי מעשיות. הסכום שהתקבל הוא סכום מצחיק. זה לא סכום שהיה קיומי לאגודה. אלי כדורי הוא איש מספיק עשיר, ומסביב לאגודה הזו יש מספיק אנשים עשירים, שאם היו אומרים להם שבסכום הזה מוציאים את הזכויות של הפועל ר"ג, הם ישר היו נותנים את הכסף הזה. ואני לא סתם לא נלחם על המכתש ומשקיע מאות אלפי שקלים על עורכי דין. זו שערוריה מה שעשו פה. אני לא מאשים את אלי כדורי באופן אישי. אני חושב שמה שעשו פה הוא חמור, ואני לא רוצה להוסיף.

אז משפחת כדורי מחוקה בעיניך?

אני לא מתייחס לאנשים כמחוקים או לא מחוקים. אין לי עניין אישי עם משפחת כדורי. הם ניסו לפגוע במועדון אחרי שעזבו, וגם לעשות נזק לירון קוריס באופן אישי. אני לא הגבתי, אני לא ניסיתי מעולם לפגוע בהם באופן אישי, רק שאני עם משפחת כדורי לא רוצה שום קשר.

ראיתי שבמועדון תלויות הרבה תמונות, אבל לא ראיתי אף אחת של שחר כדורי הקפטן מניף את הגביע. גם זה חלק מהעניין?

קודם כל אני לא אחראי לשום תמונה פה. שחר כדורי הוא לא איש ראוי בעיניי, מה לעשות? הוא עשה דברים לא אתיים, לא מקובלים ולא ראויים. יחד עם זאת, אי אפשר לקחת משחר כדורי שהוא היה הקפטן של הקבוצה שלקחה גביע. זה יישאר לעולמים והוא צריך להיזכר ככה. כמו שלא יקחו לאלי ניר שהוא היו"ר בתקופת הגביע. על זה ההיסטוריה צריכה לכבד אותם. אבל ברמה האישית אני מאוד כועס על שחר כדורי, ולכן אני לא רוצה שום מגע עם האיש הזה, זה הכל. אבל כיום אין לי שום דבר נגדם. היה אפילו חג אחד ששלחתי מתנה מהפועל ר"ג לאלי כדורי הביתה, שיהיו בריאים.

אתה לא סובל אותם ושולח להם מתנות הביתה?

בתחילת דרכי פה מישהו ביקש שלא נשכח את אלי כדורי ונשלח לו סלסלה הביתה, וכך היה. בראש השנה לפני שנה וחצי שלחתי להם.

אתה רואה את עצמך יום אחד משלים עם משפחת כדורי, עם ירון בר לב, עם אנשים שאתה לא רוצה בקשר איתם?

קודם כל לא צריך לשים אותם באותה מיקשה. לא חסר לי הקשר עם משפחת כדורי ואני מניח שגם להם לא חסר הקשר איתי. שיהיה להם בהצלחה, רק שלא יתקרבו לעסקים שלי ואני לא אתקרב לשלהם. הם עשו לי מספיק נזקים. לגבי בר לב זה סיפור אחר.

אם מדברים שוב על ירון, הוא בכל זאת עשה פה כמה דברים. למשל טקסים לשחקני עבר, או נושא הכיסאות. של מי באמת היה הרעיון של השמות?

אני נמנעתי להיכנס לסוגיה הזו, אבל הכנסת אותי, אז אין לי ברירה. הרעיון של הכיסאות הוא של איש יקר שעוזר לי ונמצא פה מאחורי הקלעים לאורך כל הדרך, הוא גם הספונסר שלנו מקדימה, משה שטרן. הוא יזם את נושא השמות על הכיסאות, הוא יוצר העניין, והגיע הזמן שפעם אחת יידעו את זה. ירון בר לב שיווק את נושא הכיסאות בצורה מופתית וראויה להערכה, אבל הרעיון לא היה שלו. אלא של משה שטרן, רעיון גאוני דרך אגב. אז שכל אחד יקשור לעצמו כתרים שלו. ראיתי שירון אומר שהוא שינה פה. ירון בר לב לא שינה פה שום דבר במועדון. הוא עשה ככל יכולתו, אבל ברמה האסטרטגית הוא לא עשה כלום ולא בגלל שעצרו אותו, תאמין לי שזה לא נכון. ראיתי שהוא אמר בראיון שהוא שינה את מערכת היחסים במחלקת הנוער. אני מצפה מירון לטיפת צניעות, ואני לא גורע ממנו. מהרגע שהיה פה ועד שהלך מפה, הוא עשה ככל יכולתו, עבד שעות, עשה דברים, הוא גם עשה דברים לא טובים, אבל זה נשאר ביני לבינו, ובוא נגיד שאם ירון בר לב לא היה עושה דברים לא יפים באתר אחרי עזיבתו, שהוא ידע שזה יצית את האש ואת המדורה, לא היתה לי בעיה להיות איתו בקשר, כי אני סיימתי איתו בצורה מכובדת ויפה. אני גם הצעתי לו כל מיני וריאציות של הישארות במערכת והוא בחר להתנתק. בוא אני אתן לך דוגמה אחת, כי קשרת את ירון עם משפחת כדורי. ירון בר לב היה בתוך המערכת בפנים, הוא יודע מה היה עם סיפור המכתש לעומק, היה שותף לדיונים המשפטיים בחלקם, והוא התבטא באוזניי לא פעם ולא פעמיים איך הוא הוטעה על משפחת כדורי ואיך הוא רואה עכשיו את משפחת כדורי באופן שלילי. אבל כשיצא מפה, הוא בחר לעשות דברים אחרים. זכותו, אבל יש לזה מחיר. אין לי נגדו כלום, ואתה יודע מה? אני מאוד מקווה שביום מן הימים מערכת היחסים של האגודה עם ירון בר לב תהיה שונה.

שזה אומר היחסים של האגודה עם אתר המכתש.

האתר הוא אתר פרטי, הם יכולים לקבוע מה שהם רוצים, אבל יש אנשים שמתחזקים את האתר שלא פעם ולא פעמיים והרבה יותר, אומרים שירון מונע מהם לכתוב דברים טובים על הקבוצה, וגם אסר עליהם להזכיר את שמי. עוד מעט זה יהיה כמו בפורים במגילה של המן הרשע, שיגידו ירון קוריס וינופפו ברעשנים. אז זו התנהלות של ילד קטן וטיפש. התנהגות ילדותית שלא מתאימה לו בגילו. אם אחד הכותבים שם פנה לירון לעשות כתבת סיכום העונה, וירון בר לב בחוכמתו אומר לו בסדר, אבל שום מילה על ההנהלה, אז מה אני צריך את המילה שלו? אני לא יודע מה עשיתי פה? הציבור לא יודע מה אני עשיתי פה? העובדות מדברות. הקבוצה נשארה בליגה כנס ספורטיבי? הקבוצה עלתה ליגה בעלייה הרואית? הקבוצה עושה עונה מצוינת בליגה הלאומית השנה? שני גביעי טוטו לקחנו בתקופה שלי? לחצי גמר גביע המדינה הגענו? משכורות משולמות בזמן? אז אני צריך שירון בר לב יכתוב עליי סיכום עונה?

מה שבאמת קצת חסר אחרי שהוא עזב, זה הטקסים לשחקני עבר. מסורת יפה שחבל שנעלמה.

זה היה גימיק נחמד. אגב, הרעיון של החזרת שחקני עבר זה רעיון של ירון בר לב, אבל מישהו היה צריך לאשר לו את זה. ואם לא הייתי רוצה, זה לא היה קורה. וגם אחרי שירון עזב היו פה טקסים, לאו דווקא לוותיקים, אבל לכל מיני שחקנים. היו פה לפחות 5-4 טקסים שאני יזמתי. אנשים חושבים שאני אנטי ולא מתפשר. בוא אני אתן לך דוגמה להתפשרות. אני סיימתי פה את הקדנציה של אלי כהן כמאמן באקורדים צורמים. עד היום אין לי שום קשר עם אלי כהן. אני חושב שהוא עשה דברים לא טובים ברמה האישית. אבל כשאלי כהן הגיע לפה עם רעננה אני ארגנתי לו גביע. הוא הביא לנו את גביע המדינה. אני יכול לחשוב על כל אחד דברים לא טובים, אבל אי אפשר לקחת מהם דברים.

אבל כששחר הגיע לפה עם השקמה, הוא לא קיבל גביע מהפועל ר"ג.

כשהשקמה הגיעה לפה עם שחר, אמת, שחר לא קיבל גביע, ושחר לא היה צריך לקבל גביע כי שחר עשה דברים לא טובים ברמה של הפועל ר"ג.

ואלי כהן?

אלי כהן עשה דברים לא טובים ברמה של ירון קוריס, לא ברמה של הפועל ר"ג. אז אני ניטרלתי את ירון קוריס מאלי כהן, ואני נתתי לו גביע. וזה קרה אחרי לכתו של ירון בר לב. או תומר אזולאי: מי נתן לו גביע? כל הגביעים זה רעיון של ירון בר לב, רעיון שאני אישרתי. יכולתי להגיד לא, כי כלכלית זה לא טוב. אנחנו עשינו מנויי חינם לכל החיים לכל שחקני העבר. הרעיון הוא של בר לב, אבל זה לא יכול לזוז בלי אישור שלי. אני בעל המאה, אני בעל הדעה. הרעיון שלו, הביצוע שלו, אבל מישהו צריך לאשר לו.

אתה מתבטא כל פעם שהמכתש יישאר לעולמי עד, כאילו שמדובר בכותל המערבי, אבל העובדות הן שבינתיים הפועל ר"ג בנחיתות משפטית בנושא. אתה לא באמת מאמין שהמכתש יישאר לעד.

המכתש לעולמי עד זה נובע מחמישים אחוז ממשאלות לבי וחמישים אחוז מאיזה קו משפטי/פרסומי שאנחנו נוקטים ומתודרכים וחייבים להתייחס אליו ככה. צריך להבין, אנחנו במצב משפטי נחות כי באתי לסיטואציה שהמכתש מכור וההנהלה הקודמת עשתה הסכם וקיבלה גם כסף, ועשתה דברים שאני מבטיח לחשוף בקרוב ואנשים יבינו מה קרה. אני בתוך לבי מאמין שאני אנצח במלחמה הזו. ובשבילי לנצח במלחמה הזו זה אחת משתיים: או שיבטלו את העסקה ויחזירו את המגרש למינהל מקרקעי ישראל והוא יהיה של הפועל ר"ג. זו תהיה ההצלחה הכי גדולה שלי בעולם, ואני אהיה האיש הכי מאושר עלי אדמות. או לחילופין שיתייחסו להפועל ר"ג בכבוד הראוי לה, כלומר יש פה בעיה נדל"נית? תפתרו לנו את הבעיה. לאן אנחנו נלך?

לאן באמת?

יש לי מקום ויש לי פתרונות. מישהו רק צריך לשים את הממון לזה. בר"ג יש תחליפים לזה. שום מגרש שלא יהיה, זה לא יהיה המכתש. המכתש זה אחד ויחיד, אין מגרש ביתי בארץ כמו המכתש. אין, לא יהיה. זה המגרש הכי יפה בארץ. אבל כדי להיות ריאליים, בואו תדאגו לאגודה.

מי ידאג?

תשמע, אני נלחם על זה בבית משפט כדי שיחייבו אותם לדאוג, זו כל המלחמה שלי.

אז בעצם אתה יודע שהמכתש לא יישאר לאורך זמן, בתוך תוכך ויתרת.

לא ויתרתי. אבל ביום מן הימים אני מודע לזה שהמכתש לא יהיה של הפועל ר"ג. אני נלחם כרגע ככל יכולתי, בכוחי ובכספי, ביחד עם עוד אנשים טובים שעוזרים לי, אבל ביום שזה יקרה אני רוצה שהפועל ר"ג תהיה מובטחת. אי אפשר לקיים אגודה בלי משרדים, בלי בית, בלי מגרש אימונים, זה לא עובד ועל זה אני נלחם קשה. מה, אני נלחם בשביל ירון קוריס? ירון קוריס לא יהיה לעולמי עולמים בהפועל ר"ג, ירון קוריס יום אחד יפנה את מקומו, נקווה שבאווירה טובה וברוח טובה, ושיזכרו אותי לטובה, אבל צריך לדאוג פה גם הלאה.

אני זוכר אותך כקצין צעיר, אוהד של הקבוצה, מסתובב בבתי קפה בעיר. אתה עדיין יושב בהם כמו פעם?

זו עיר מאוד קטנה, ויש לי עסקים בעיר והחברים שלי כולם מפה, ואני לא איזשהו מורם מעם או נסתר, שאני לא יושב בבתי הקפה. אני יושב עם אוהדים, ויש לי חברים…

ויש מקומות שאתה כבר לא יושב בהם?

יש מקומות שאני לא יושב יותר שם.

איפה ישבת פעם שאתה לא יושב היום?

אני מבין למה אתה מכוון, אבל אין ספק שבבית הקפה בכופר הישוב רגלי לא דרכה מיום כניסתי להפועל ר"ג וכנראה גם לא תדרוך. וזה בסדר, זה לגיטימי. קודם כל, אין ספק שמיום כניסתי לתפקיד הקפה של יגאל כוכבי הוא מוקד העניין. כוכבי הוא חבר שלי והוא יו"ר מחלקת הנוער והוא בקבוצת הניהול שלי, ואצלו אני יושב ושם נמצאים אנשים ראויים. אבל זה לא אומר שמי שיושב בכופר הישוב הוא לא ראוי ולא אוהד של הפועל ר"ג. אני רק חושב שבין אלה שנמצאים בכופר הישוב, יש אנשים שלא רוצים כרגע את טובת הפועל ר"ג.

הושקע המון כסף במכתש בקיץ שעבר, אבל לקראת סיום העונה הכל נראה צולע. הדשא במצב מאוד לא טוב, תסתכל גם איך הקופה נראית. אנשים צריכים להתכופף, אין מעקה שיסדיר את התור. זו עוד סיבה למה המכתש תמיד בסכנת פסילה.

קודם כל, כל עוד אני פה יאשרו את המכתש.

אבל לליגת העל לא יאשרו אותו.

לליגת העל לא יאשרו את המכתש, ברור, כי זה קשור להמון דברים אחרים, אבל בוא נדבר רגע על השיפוץ של המכתש. היתה פה הנהלה קודמת, ואני לא מדבר על אלי ניר, שדאגה להסביר לכולם שאי אפשר לשחק במכתש, שהמכתש לא מאושר, שהחומות לא תקינות, שאין חניה, שהמשטרה לא מאשרת. ככה דאגו להסביר שהמכתש לא בסדר, כדי שיהיה קל למכור את המכתש, כי הם דאגו לזה שלא ישחקו במכתש. אני מזכיר שמי שהחזיר את המכתש לחיים זה אנחנו. לא מישהו אחר. אבל את רומא אי אפשר לבנות ביום. זה מגרש שמונים שנה שלא שופץ מעולם. כשאנחנו עלינו ליגה היינו צריכים להפוך פה את הכל. צריכים להבין שאי אפשר להפוך את הכל ביום וגם אין תקציב לזה, וגם ככה חלק הארי לשיפוץ בא מהקופה הפרטית שלנו כי הטוטו הבטיח לנו מיליון שקל ובסוף לא נתן. אנחנו היינו במירוץ נגד הזמן לאישור המכתש כי קבענו שעד למשחק מול הפועל חיפה משחקים פה. צריך להבין מה עשינו במכתש: שינוי ותיקון לכל החומות, החלפנו שערים, הזזנו את כל החשמל, יש פה ניקוז חדש, יש פה ביוב חדש, שמנו כסאות, הורדנו את הגדרות, צבענו. חבר'ה, זה המון כסף.

והדשא מה?

המשטח בסוף העונה לא מספיק טוב, אבל בשנה הבאה תראו שהוא יהיה כן טוב. התשתית שלו טובה. החול של המכתש שמונים שנה הוחלף. רק החול עלה חצי מיליון שקל. זה חול טוב להרבה שנים, וכל הזמן הוא מקבל דשן וחומרים. אבל צריך להבין שהשנה היתה טמפרטורה קרה מאוד, והקרה פגעה בדשא ולכן ככה זה נראה. אז נכון, יש עוד בעיות, יש קופות, אבל תסתכל על חצי הכוס המלאה. מה היה פה לפני שנה, ואל מה הבאנו את המגרש הזה. לאט לאט. בוא נראה קודם איפה אנחנו משחקים בעונה הבאה.

מה אתה מעדיף בעונה הבאה – לשחק במכתש או לשחק בליגת העל?

לשחק בליגת העל. אני בכלל מעדיף לשחק במכתש בליגת על, אבל זה לא יקרה. אבל בין לבין אני מעדיף ליגת העל, ואסביר למה. על המכתש נילחם בכל מקרה. אני אלחם עליו עד המוות ועד טיפת דמי האחרונה. יכול להיות שאפסיד, אבל לפחות אני אדע שניסינו הכל. לשחק בליגת העל, אנחנו רואים את הארץ המובטחת. צריך להבין, מתי הפועל ר"ג שיחקה בליגת העל? זה דבר מדהים לאגודה לשחק בליגת העל. זו חשיפה אדירה. שיהיו בריאים כולם ושנגיע לגשר נעבור אותו. גם בליגת העל הפועל ר"ג תהיה קבוצה ראויה.

איפה ר"ג תארח בליגת העל?

יש כמה אופציות. קודם כל אני יודע איפה אני לא רוצה לשחק. אני לא רוצה לשחק בווינטר. לא אוהב את המגרש הזה, לא אוהב את הצבע שלו, לא את האווירה. איצטדיון ר"ג גדול עלינו. הכי מתאים לנו לשחק בשנה הראשונה בשכונת התקווה. זה מגרש שכונתי, קטן, מתאים לקהל של הפועל ר"ג, אווירה טובה, ונראה לי שאם נעלה זה יהיה הכיוון.

יובל נעים מאמין שהוא יהיה מאמן מוביל בליגת העל. מה דעתך?

קודם כל אני מאוד מקווה שהוא יהיה מאמן מוביל בליגת העל עם הפועל ר"ג. זה בכלל יהיה בשבילי אושר גדול. יובל לא מאמן הרבה שנים, אבל הרקורד שלו מצוין מבחינת הישגים. הוא מבין כדורגל ברמות הכי גבוהות, הוא יצטרך לשפר את האימפולסיביות שלו והכעסים שלו, או דברים שהוא אומר אחרי משחקים, שלא טובים לדימוי שלו. אבל יובל בנאדם ישר, בנאדם אמיתי, והוא יגיע לליגת העל ללא ספק כי הוא מתבגר עם השנים. הוא לומד עכשיו יחסי ציבור ומתחיל להיות מקושר לתקשורת, ואין לי ספק שיום אחד יובל נעים יהיה מאמן בליגת העל.

אז באיזו כיכר אתה רוצה שיבנו לך פסל זהב?

לא צריך פסל זהב, רק לתת טיפה כבוד. טיפה. אם היו נותנים לי טיפה כבוד ולא היו נותנים ל-30 אינטרסנטים לעשות את כל המהומה, אז הייתי נפתח יותר בזמנו ומתראיין יותר ומספר יותר. סגרו אותי, כי פגעו בי. למה? אני אתן כל מה שיש לי, אני ארוץ ואני אשתגע. כשצריך לתת משכורת ב-25 בחודש היחיד שמוטרד מזה זה רק אני. אין אף אחד אחר בעולם. אתה מלווה את הקבוצה הרבה שנים, נכון? אתה זוכר שקט תקשורתי כזה סביב הקבוצה ברמות שאין תביעות ואין דברים? אז ממה זה נובע? זה יד עלומה שמכוונת אותי? מי המטומטם הזה שהיה שם פה כסף ולא בא לפרונט, תגיד לי מי? מי לא היה רוצה שיתנו לו את הכבוד?

וכל זה, זה רק אתה סולו?

יש אנשים שעוזרים לי. אני לא יכול להתעלם מהעזרה של משפחת ארקין, היא עזרה ענקית בהכל, בעצות, בכסף, ביחס. משפחת ארקין לאורך השנים עזרה להפועל ר"ג. אבל פעם ראשונה שמשפחת ארקין שמה בטוחה בבקרה זה בתקופה של ירון קוריס. שיזכרו את זה טוב מאוד. אם יש סיכוי שהפועל ר"ג תלך קדימה הרבה מעבר למה שאני מסוגל, עם אנשים שאני אביא, אין לי ספק שמשפחת ארקין צריכה להיות הפיבוט. אם יש סיכוי שהקבוצה הזו תלך לכיוון בריא ברמה הכלכלית, שתוכל להתמודד בעתיד בליגת העל, זה רק אם אני אביא את האנשים האלה, כי אף אחד אחר לא מסוגל. אז חוץ ממשפחת ארקין יש את הספונסרים שלנו – אבי סופר, משה שטרן, חומוס גבעתיים. יש את יוסי קאשי שעוזר לי מאוד גם ברמה הכלכלית והחברית, יגאל כוכבי עוזר לי מאוד, אבי ליס. זה הכוורת שלי, זה הכל. ואף אחד חוץ מהם מעולם לא שם שקל אחד בהפועל ר"ג. כל מי שרוצה לעזור, וולקאם, הדלת פתוחה, אבל לא רק בעצות. עצות אני שומע מספיק. שיבואו, שיתנו.

פוסט זה פורסם בקטגוריה ראיונות, עם התגים , , , , , , , , , , , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

39 תגובות על אני לא מבקש תודה, רק קצת כבוד

  1. כצנלסון הגיב:

    קוריס,אינטרנסנטים היו ותמיד יהיו,אתה צריך לנתב את הדרך שלך בין כל אלה שמושכים ימינה לאלה שמושכים שמאלה.
    עד עכשיו הרושם הוא שהכל מתנהל בסדר ואם אתה משלם משכורות בזמן וכולם נהנים אז סבבה.המשך בדרך שלך.

  2. יעקב -המכתש בגבעתיים הגיב:

    ברכות שלמה
    ראיון יפה
    לא מלקק וחנפני מדי.
    נותן מעט אור על מישהו שמעדיף להשאר מעט בצל – ולא בצדק.
    הגיע הזמן שבאמת האוהדים ילמדו על קוריס ולא כל הזמן יחשבו שהוא נגדם- אפילו שהוא שולח יד עמוק לכיס וקונה להם דברים רבים כגון דגלים, צעיפים וקונה להם הסעות וכרטיסים למשחקים

    האמת- פייר, מגיע מאוהדי ר"ג יותר כבוד לאיש שמשקיע המון עבור הקבוצה – והוא בניגוד לארקאדי לא רץ לבחירות, והוא בניגוד לאחרים ורבים לא רץ לתקשורת וממש לא מחפש פירסום עצמי.

    אולי שגם קוריס יעשה קורס בתיקשורת יחד עם יובל וידע לנצל את הדברים היפים שהוא עושה ולקבל עליהם הכרת תודה אמיתית- כי אנשים ידעו…

  3. יניב הגיב:

    קוריס, אתה בן אדם יקר!
    המשך בעבודתך הנפלאה בהפועל ר"ג, ביחד עם יובל נעים, ונגיע לגדולות.
    כדרך אגב, נראה לי שאתה פוסל יותר מדי מהר את האפשרות לארח במכתש בליגת העל, לדעתי עם קצת (הרבה) עבודה אפשר להגיע לאישורו. תחשוב איזה חלום זה יהיה לארח ליגת העל במכתש (לאור זרקורים), איזה אווירה מחשמלת. פנטזיה ענקית שאני מאמין שמסמרת שיער לכל אוהד ר"ג.
    אבל קודם כל כמובן צריך שהמכתש יישאר בידינו, תמשיך במאבק , כיף לקרוא את האהבה שלך למכתש, המגרש המדהים הזה.
    בהצלחה לכולנו במאבק העלייה ובמאבק על הבית !!!

  4. לירון קוריס ולשלמה מן הגיב:

    תודה לקוריס על הראיון המקיף שמסביר-מסתיר לא מעט. מה עם הנושא של איחוד עם השקמה שמתרוצץ באויר ובמקומונים? מהי האמת? האוהדים צמאים למידע. למה שלמה המראיין התעלם מנושא חשוב זה?
    פוסטים כאורך הגלות הם חיובים ביותר.

  5. דארלינג הגיב:

    האמת יש לקוריס יותר מדי מריבות עם אנשים. אם היה מניח את האגו שלו בצד ופחות מתעסק במשחקי כבוד גם הוא היה מרגיש יותר טוב וגם היו לו פחות אויבים. קוריס כשאתה כותב שקובי חסן פגע בכבוד של הפועל ר"ג אז בוא תדייק. הוא פגע בכבוד שלך. כי הפועל ר"ג זה אתה. כשהוא הלך מאחורי הגב של הפועל ר"ג זה אומר שהלך בעצם מאחורי הגב שלך. רק שאתה מסתתר מאחורי השם של הפועל ר"ג. אתה מבקש מבר לב קצת צתניעות אבל אתה עצמך צריך לאמץ את התכונה הזו. אם תשים בצד את הכבוד האישי שלך ולא תתעסק עם כל מילה שאומרים עליך תראה שהעולם יהיה יפה יותר. חוץ מזה אין לי טענות לניהול שלך. הלוואי על הפועל ר"ג בכל השנים ניהול כזה. עלה והצלח, תודה על כל מה שאתה נותן. מה משגיע מגיע.
    ממני אורדון משנת 1982.

  6. אבי הגיב:

    מכיר את משפחת קוריס כבר שנים. רואה את האבא מגיע לפעמים למשחקים במכתש.
    צריך להעריך את ירון פי 2 כי אל נשכח שהוא גדל בבית של הכח מכבי רמת גן. לא פשוט כילד להחליט שאתה הולך נגד האבא ולאהוד קבוצה אחרת ועוד את היריבה העירוניתת.
    במבחן התוצאה אם כל מה שירון אומר זו אמת אז הבחור הצליח בגדול.
    חבל לקרוא שעד שהפירות מבשילים ויש תוצאות הוא חושב לזוז הצידה.אני חושב שזה אינטרס של כולם לתמוך בירון ולעודד אותו שימשיך במלאכה.
    אני לא מגיע לכל משחק אבל עוד לא שמעתי שמעודדים אותו וקוראים לו בשמו.אז אולי הגיע הזמן ללהקת המעודדים הנחמדה שיחברו שיר גם על קוריס,זה בהחלט מגיע לו.

  7. אוהד הגיב:

    טוב, המון חומר לקרוא, וזה מצוין, אבל עדיין לא קראנו הכל. נקודות בתפזורת.
    יש לתת כבוד גדול לקוריס על מה שהוא עושה בשנתיים האחרונות. אין ספק שזו הצלחה גדולה מהצד המקצועי הגלוי לכולם (מה שגלוי) וכנראה גם מהצד הניהולי/כלכלי כשמטבע הדברים לא הכל גלוי וידוע. משכורות בזמן, שקט תעשייתי, ספונסרים אוהבים מביני עניין, בוס יחיד (כפי שראוי שיהיה בקבוצת כדורגל), מלחמה עיקשת על הבית ועוד מהווים הצלחה לפי כל קנה מידה. גם ההתחלקויות הקטנות הן מובנות שכן רק מי שלא עושה לא שוגה. במיוחד יש לציין את המלחמה על המכתש שהיא ממש מלחמת קודש עבור האוהדים שמאמינים שגם בליגת העל ניתן לשחק בו. הלוואי. אין ספק שגם קוריס מעדיף את המכתש בליגת העל אבל הרבה יותר חשוב זה לשמור על המכתש כבית של המועדון וכבית של מאות הילדים המתאמנים בו. בנושא הזה קוריס יודע שכולנו עומדים לצידו במערכה.
    הכתיבה המרובה על תפקודו של בר לב מוגזמת מעט שכן ברור שבעל המאה הוא בעל הדעה אך מצד שני ללא הנושא הזה אולי לא היינו זוכים לראיון המקיף עם קוריס. יש להודות לבר לב על כך.
    בנושא האתר קוריס חייב להפנים את צורת התקשורת הזאת עם האוהדים ולמצוא את הדרך הנכונה לנהל את הקטע הזה. חלק מההפנמה היא ההכרה ביכולת של רבים לכתוב בעילום שם וזה דבר מקובל בכל אתר אינטרנט. לרשותו אפשרות של גילוי מסך במידת הצורך אך גם בכלי זה עליו להשתמש לעיתים רחוקות, אם בכלל, ורק במקרים קיצונים במיוחד. האתר עצמו נוקט בדרך זהירה והעובדה שאוהדים רבים התלוננו על מחיקות באתר מעידה שלמטבע יש כמה צדדים. חלק גם פסקו לכתוב באתר בכלל או שעברו להשתמש בכינוי עלום.
    אפשר להבין את עוגמת הנפש שנגרמה לקוריס ומשפחתו אבל לצער רבים זה מקובל בכדורגל הישראלי ודוגמאות לא חסרות. זה המטבח וזה החום שבו ואם זה לא מתאים אז לא חייבים להיכנס למטבח. קוריס, שמור על בריאותך קודם כל לטובת עצמך ומשפחתך.
    למרות מה שקוריס חושב אז אנשים רבים מעריכים מאוד את עבודתו במועדון גם אם לעיתים הם אומרים אחרת. אנשים אלו כוללים גם אנשים מאותה קבוצה שהתחרתה מולו בזמן קניית הקבוצה. אין ספק שאותה קבוצה לא היתה עושה את אותה העבודה שקוריס עשה שכן התוצאות מדברות בעד עצמן. מצד שני אין לדעת מה היה קורה ואולי טוב שכך. מנין הבטחון של קוריס שהקבוצה השניה היתה מדרדרת את המועדון לליגה נמוכה יותר? למה להכפיש אנשים שגם הם רצו רק בטובת המועדון ובקיומו? אין ספק שעדיף בוס אחד או לפחות הומוגניות מוחלטת.
    לדעת רבים קוריס גם יכול להוביל את המועדון בליגת העל, אם לא בתפקיד בעלים ראשי אז ללא ספק בתפקיד ניהולי בכיר. יש להניח שקוריס ימצא את (מילה לא הכי מתאימה) הקומבינה הנכונה.
    טוב עשה בר לב שהעדיף להתנתק ולא להישאר במועדון בתפקיד אחר. זה נעשה כנראה גם במחשבה על טובת הקבוצה.
    טוב שיובל "לומד עכשיו יחסי ציבור ומתחיל להיות מקושר לתקשורת", גם לקוריס לא יזיק.
    אין ספק שאכן מגיעה תודה ענקית מכולנו לאנשים שעוזרים למועדון בנושא הכלכלי. בראשם משפחת ארקין, משה שטרן, אבי סופר ועוד. מעניין יהיה לקרוא גם מה שיש להם להגיד.
    חובה על קוריס לזכור שללא האוהדים המועדון הוא לא מה שהוא. ללא האוהדים המועדון יראה כפי שנראית היריבה העירונית – קבוצה ללא נשמה, סתם כלי צעצוע של כמה אנשים בעלי יכולת.
    מאמצי השיווק של המועדון (של קוריס בעצם) לגיוס אוהדים נוספים והעזרה הנדיבה לאוהדים במשחקי חוץ ועזרי עידוד היא מעשה ראוי ביותר.
    יש לקוריס את הנקודות הקטנות שלו. חוסר הסלחנות הקיצוני, האגו, אי אמירת האמת לעיתים ועוד אבל הכל מתבטל בשישים לאור מה שהוא מצליח לעשות במועדון. עלייה לליגת העל, השנה או בעתיד, ויצוב המועדון יהיו כותרת להצלחתו.
    אומרים שהזיכוך מטהר. אולי גם ראיון עם משפחת כדורי.
    אה, קוריס, תודה.

  8. איתן הגיב:

    את קוריס לא הכרתי כפי שאת יוסי קאשי ואבי ליס אני מכיר מאז ילדים ד ,גיל 11 במכתש

    כשנודע לי על הקשר בינהם ידעתי שיש עתיד וורוד,2 שבאים מאהבת נעורים ומשחק לסמל האגודה,בכדורסל וכדוריד,כמוני וכמו רבים אחרים.
    הראיון מיצא ומפריח את כל השמועות והחתרנות כלפי אדם מצליח בישראל-קינאה והסתה ללא פירגון,תכונה ישראלית ידועה.
    ירון קוריס בא מאהבה ויושר-משכורות בזמן ,שחקנים מרוצים-יש השגים.
    והלוואי ונזכה להמשך השגים ושמירת מיקום המועדון במכתש.
    צודק לגבי פורום המכתש-יש לו השפעה על אוהדים ואווירה,יותר מידי מתחזים -וחוסר סינון לנרשמים

  9. אדום חושש הגיב:

    אומר קוריס: "אם אחד הכותבים שם פנה לירון לעשות כתבת סיכום העונה, וירון בר לב בחוכמתו אומר לו בסדר, אבל שום מילה על ההנהלה, אז מה אני צריך את המילה שלו?"
    ואני שואל – מיהו אחד הכותבים שמשתף פעולה עם קוריס ???

  10. אלדור הגיב:

    קוריס אתה אולי מנהל טוב ומנהל כספים טוב אבל מה שדופק אותך זה שאתה פרנואיד וחושב שכל העולם נגדך. גם אם יש כמה אינטרנסטים שמקללים אותך זה לא מייצג את כל האוהדים. הרוב של האוהדים מכבד את הפועל רמת גן ואת העומד בראשו אבל כשאתה מתקרב ליציע ומקלל זה נראה כאילו שסימנת את כולם.
    תלמד לעשות הפרדה והכי חשוב מספיק עם האגו. אתה בעל המאה אתה בעל המאה ואף אחד לא אומר אחרת ולא חושב אחרת. אתה היושב ראש של הפועל רמת גן אתה היושב ראש של כולנו. תן כבוד לכולם ואל תמהר לחרוץ דין רודף על הכלל בגלל שמישהו פחדני כותב נגדך בעילום שם.
    חבל לשמוע שכוחותיך נגמרים כי זב באמת תפקיד קשה וכפוי טובה אבל למען הקבוצה והמועדון הרבה ישמחו לראות אותך ממשיך. כל טוב שיהיה לך ולמשפחתך.

  11. מעמיד דברים הגיב:

    קראתי את הראיון ועל פניו נראה חמור שירון בר לב נתן הוראה לא להזכיר את שמו של קוריס באתר. אבל עוד אתמול אפשר היה לראות שנותנים לינק לראיון ומציינים בפירוש את שמו של ירון קוריס כך שאני קצת מבולבל.

    כל זה בלי קשר שבמועדון מתבצעת עבודה טובה ולמרות חריקות שונות כמו פיטורי אנשים בסה"כ המצב טוב ואפשר לברך עליו.
    אני רק מקוה שבאמת לא יוותרו על המכתש בלי קרב הגון ולכל הפחות שלקבוצה הזו ימצאו בסיס במקום אחר כי בלי זה אפשר לסגור את הקבוצה.

  12. שי הגיב:

    ירון קוריס!
    בחרת להיות בראש המערכת והגדולה היא לבחור באנשים הנכונים כדי שנהלו אותו ויעשו את המקום שאתה עומד בראשו טוב יותר כדי שתתגאה בזה ולא תגיד כמה אתה ואתה ואתה.

    כבוד מקבלים לא לוקחים. בסוף עוד תגיד שהשחקנים מבקיעים גולים בזכות זה שאתה החתמת אותם בקבוצה .

    בכלל הראיון כולו מלא ניגודים וסתירות לצד חשיפות אישיות מעניינות.
    ללא ספק הוצג כאן הפן האישי של קוריס כאדם עם רגשות וחיים מעבר לכדורגל.

  13. שמיר הגיב:

    מעניןןןןן מאד
    עושה רושם שפרט למי שתורם כסף להפועל רמת גן אין לקוריס מילה טובה להגיד על השאר שהיו חלק מהמערכת ,אוהבים אותה לא פחות ממנו וגם נתנו לה מעצמם.

    למה לא להגיד ישר מה הבעיה שמשפחת כדורי עשתה לך באופן אישי ? למה להשמיץ בלי עובדות?
    למה להגיד שבר לב עשה דברים לא מכובדים באתר שלו ולא להגיד אותם ?

    למה אנשים שיושבים בכופר היישוב היו מדרדרים את הקבוצה אם היו לוקחים אותה ?
    למה אתה אומר שהם לא רוצים את טובתה היום?
    הרי בעצם המשפט הזה כבר הוצאת עליהם דיבה.

    ולמה אתה לא מגלה לכולם את זהות הכותב העלום באתר שנאסר עליו להלל ולשבח אותך?
    עם בר לב אתה בקצר, את אלון גרנק מחקת מי נשאר?

    והאם הרעיון לתת לאלי כהן גביע הוא שלך? הרי אם נתת לו גביע מטעמך למה אתה בקצר איתו עד היום? להיפך, נתת גביע אז היחסים היו אמורים להיות טובים.

    וכמה עולים גביעים? עניין כלכלי? הרי זה היה מביא לך קהל כל הטקסים האלה. כמה עולה גביע? 100 ש"ח?

    ויובל לומד יחסי ציבור? על מי הוא עושה שיעורי בית? על זיו כבדה? אבו סובחי?

  14. רמת גני הגיב:

    יש פתגם שאומר קשוט עצמך ואח-כ קשוט אחרים. כנראה שקוריס לא היה בשיעור בכיתה כשלמדו את זה.

    לא ספרתי את מספר הפעמים שהמילה "אני" מופיעה בהם.
    גם לא ספרתי את מספר הפעמים שקוריס מדבר על עצמו בגוף שלישי.
    פשוט צריך מחשב כיס בשביל לספור את כל הפעמים האלה. חבל על הבטריות

    אבל זה רק מראה כמה קוריס מתייחס אל עצמו בחשיבות עצמית מנופחת . הייתי מניח לזה כי לא אכפת לי שיהיה יו"ר מגלומן שמחזיק מעצמו כל עוד הקבוצה מתפקדת והכל דופק, אבל כשהוא מטיח בוץ באחרים זה כבר לא מכובד ולא יאה. אז אל יתפלא מר קוריס שחצי עיר שונאת אותו כי אם אתה לא נותן כבוד לאחרים ומדבר עליהם בבתי קפה או בראיונות איך אתה מצפה שהם לא ילכלכו בחזרה או יכתבו נגדך בשמות בדויים.

    אני לא מצדיק את מי שכותב דברים קשים על קוריס אבל מציע גם לקוריס לעשות חשבון נפש עם הדרך שלו ואחרי זה שיעשה ביקורי בית אצל חצי עיר ויעשה איתם סולחה. אני בטוח שאחרי זה הוא גם יקבל את התודות שמגיעות לו.

    ועוד פתגם לסיום- כל הרודף אחרי הכבוד, הכבוד בורח ממנו.

  15. טייבר פינת ויצמן הגיב:

    קוריס עושה עבודת קודש. לקח קבוצה מפורקת, העלה את הקבוצה ליגה, החזיר את המכתש לקהל ומשלם בזמן, מה עוד אתם רוצים?
    תודה רבה קוריס!!!

  16. ירון בר-לב הגיב:

    קוריס צוטט בראיון כך:
    "האתר הוא אתר פרטי, הם יכולים לקבוע מה שהם רוצים, אבל יש אנשים שמתחזקים את האתר שלא פעם ולא פעמיים והרבה יותר, אומרים שירון מונע מהם לכתוב דברים טובים על הקבוצה, וגם אסר עליהם להזכיר את שמי"

    המשך-
    ….."אם אחד הכותבים שם פנה לירון לעשות כתבת סיכום העונה, וירון בר לב בחוכמתו אומר לו בסדר, אבל שום מילה על ההנהלה"…

    תגובתי:
    אף אחד מצוות האתר לא קיבל הוראה כזו .

    הדבר היחיד שאמרתי ל"אחד הכותבים" הוא שבכתבת הסיכום הוא יתעסק בפן המקצועי ואני בקטע הניהולי כי אני הייתי שם ואני יודע איך הדברים מתנהלים מקרוב לכן שישאיר את זה לי.
    האבסורד הוא ,שזה בא דווקא בקטע חיובי וכדי למנוע טעויות שעלולות להיכתב בתום לב על ידי מי שלא מכיר את ההתנהלות ואיך הדברים באמת עובדים וקוריס לקח את הדברים ופירש אותם כאילו הכוונה שלי היא למנוע כתיבת דברים חיוביים על הקבוצה וההנהלה בראשותו…

    מעבר לזה- אין באתר שום "מרגל" או "חפרפרת" . כולנו עובדים ביחד למען הפועל ר"ג שעות רבות אחרי שהמשחק מסתיים,לפעמים גם על חשבון שעות השינה,הבריאות ושעות העבודה שלנו.כולנו משלמים מחיר.

    ידעתי ועד היום אני יודע לעשות הפרדה בין דרך סיום העבודה שלי בקבוצה לבין הפעלת האתר.אין שום דבר אישי בכתבות.
    גם יובל נעים שמוצג כאילו אני בסכסוך איתו קיבל ממני פרגונים מפה עד הודעה חדשה על דרך עבודתו גם אחרי שהתבטא כלפי בעיתונות בצורה מזלזלת. אין קשר בין היחסים האישיים ביננו לבין זה שאני חושב שהוא מאמן מוצלח.
    גם קוריס עצמו ,רק ביום שישי האחרון הוזכר בהבלטה ולחיוב בתוך הכתבה שאני עצמי כתבתי. אז להגיד שאני או אנשים באתר מתעלמים ממנו במכוון?

    אני להבדיל גם לא אגיד על אף אחד שהוא עשה דברים שלא ייעשו בלי לפרט מה הם אותם דברים.
    תארו לכם שאכתוב או אתראיין ואגיד : "יש בקבוצה דברים שהשתיקה יפה להם" או : "קוריס עושה דברים שהם לא לעניין והוא יודע את זה". זה קו אדום ודבר לא הוגן שלא עושים.בטח כשלא מפרטים מה הם בדיוק אותם דברים.

    לא ראיתי את עצמי לרגע כמי שאמור לדברר את הקבוצה אחרי עזיבתי ובחרתי במקום זה לקחת צעד אחורה.
    מה שכתבתי באתר מאז ,הם דברים על דעתי בלבד ותוך שמירה על כבודם של האנשים שעבדתי איתם.
    אם הייתי רוצה לנהל קמפיין אישי נגד מישהו הייתי יכול לעשות את זה בקלות אבל שמתי את הכל בצד לטובת הקבוצה והשארתי את המשקעים האישיים שלי בצד.אני שמח על הקשר שיש בין האוהדים לקוריס ושמח שהאתר משמש כגשר בין הצדדים אם בעינייני הסעות, אביזרים, שעות משחקים וכל דבר אחר.

    מעבר לזה אני יכול להגיב על כל פסקה שבה הוזכרתי בראיון אבל זה לא יגמר לעולם ורק יציג אותנו בצורה מגוחכת בעיניי כולם.
    הוא אמר לי ואני אמרתי לו. זה לא יוביל לשום מקום ולא יפתור שום מחלוקת שעדיין קיימת.

    כתבתי את הרוב בפוסט הקודם בבלוג המצויין של שלמה מן ואני מייחל כמו כל האוהדים להצלחת הקבוצה.

  17. א' הגיב:

    ירון בר לב אתה ידוע כאיש ישר ומקובל על כל האוהדים.
    אבל כמו שאמר לך אחד השחקנים :אתה טוב מדי למערכת הזו. קוריס ונעים הם אנשים כוחניים , הם רוצים על ידם מנכ"ל רוצח שידבר ויתנהג בשפה שלהם. אפי צפריר לא היה מנכ"ל אגרסיבי ולא מנכ"ל בכלל , הוא היה שליח של קוריס , מוציא ומביא ולא היתה לו שום מילה במערכת או השפעה.
    בגלל שאתה ניסית להשפיע ולהזיז דברים הם לא ראו את זה בעין יפה. אתה ניסית להכניס תוכן בתפקיד המנכ"ל וקוריס התייחס לתפקיד כאילו אתה מנהל קבוצה או אחראי אפסנאות שמארגן טקסים וגביעים.
    כנראה שבמערכת כזו אין מקום לאדם שלישי אלא על ידם כולם צריכים להיות אנשים קטנים שעושים מה שאומרים להם, בשביל זה לא צריך מנכ"ל.

  18. אוהד אמיתי הגיב:

    יופי של ראיון עם קוריס שמחפש כבוד אצל אוהדים אבל כבוד רוכשים ולא בכסף אלא במעשים.מחפש כבוד?תמשיך לחפש. הגיע הזמן גם לראיון עם שחר כדורי שיספר את הצד שלו לריב עם קוריס

  19. ליס הגיב:

    לכל ה"חברים" אוהדים המנסים להקניט לחטט לחפור ולקדוח אנסה להאיר מספר עובדות ידועות:
    1) יש שקט כלכלי במועדון
    2)אין עוררין על ההצלחה המקצועית בליגה הלאומית.
    3) אנחנו ב-"סכנת עלייה"
    4) מחלקת הנוער מנוהלת באופן מקצועי ונמצאת במגמת התקדמות מתמדת
    5)ביה"ס לכדורגל מהגדולים בגוש דן עם מאות ילדים
    6) אין שחיתויות ומעילות בארגון
    7)יש לנו קהל אוהדים מסור ונפלא
    8) עוד הרבה יש לעשות ולקדם במועדון
    9)המדדים היחידים ליכולת הניהול של קוריס הינם התוצר הסופי! = מעמד הקבוצה היום.
    10) אוהדי הפועל ר"ג לדורותיהם צריכים להעריך ולהוקיר את פועלו של ירון קוריס לטובת המועדון ובאווירת יום העצמאות אומר… לתת לו להדליק משואה ופרס ישראל על פועלו עבורינו.
    אוסיףו אומר לכל מי שטובת המועדון חשובה לו:
    הפסיקו לאלתר את ציד המכשפות שאינו מועיל לאף אחד
    קצת פירגון לא יזיק לאף אחד מאיתנו , ירון קוריס האיש אינו נמצא על "שולחן הניתוחים" של אף אחד מאוהדי הקבוצה עד שלא יבואו מקומו!!
    נהפוך הוא ירון הינו המזור לכל תחלואי העבר לניהול תקין ועושה עבודת קודש אך ורק למען הקבוצה!!
    השאר – שולי וזניח.
    יום עצמאות שמח!

  20. ילדים מיוחד 61 הגיב:

    לליס במישחק כדוריד אתה יודע שאי אפשר להיות פיבוט וגם לרכז את המישחק ובטח לא העיתונאי שמפרשן את המישחק.

  21. רואה חשבון הגיב:

    תגיד קוריס אם בר לב קיבל 80 אחוז כסף יותר מאפי צפריר, נניח שבר לב קיבל עשרת אלפים שקל בחודש אתה רוצה להגיד לי שמנכ"ל הפועל ר"ג הקודם קיבל אלפיים שקל בלבד? אפילו שליח על וספה שמביא פיצות מקבל יותר… ועוד אתה כותב שבאת לקראת ירון בכסף. כנראה שבאמת אתה חושב שמושג מנכ"ל בהפועל ר"ג זה מקצוע נחות שלא מגיע עליו כסף. עאלק "מנכ"ל"…

  22. מנהל חשבונות. הגיב:

    אם אתה רואה חשבון אז תחזיר את הרישיון מיד. 80 אחוז יותר זה אומר שצפריר קיבל 5000 למשל ובר לב 9000 וזה תוספת של 80 אחוז הבנת?? אתה כניראה עוד ילד שלא למד עדין אחוזים.

  23. לרואה חשבון הגיב:

    מתמטיקה זה לא הצד החזק שלך
    לפי התיאור שלך- צפריר קיבל X וירון קיבל 5X כלומר זאת עליה של 500 אחוז ולא של שמונים אחוז…

    מזל שיש לי רואה חשבון אחר…

  24. דוקטור שקד הגיב:

    שלום לך קוריס
    נעלבתי מהכתבה שלך אני אוהד הפועל רמת גן כמה שעות לפנייך
    ויושב באופן קבוע בטוטו של רוני יש פה הרבה אנשים ראויים
    שאוהדים את הקבוצה ורוצים בהצלחתה

    דש ליובל מדוקטור שקד

  25. ל- דוקטור שקד (ציפציף) הגיב:

    רוני, מותר לך לכתוב גם בשם שלך. הסגנון מסגיר את האדם. אפילו אם זה נאמר.

  26. רוני שוחט הגיב:

    אני לא רוצה להעליב אותך אבל בכל זאת אני אני מהבודדים שכותב בשמי המלא
    אם הייתה מזדהה אולי הדוקטור היה מסביר לך כמה דברים
    לא בא בחשבון ואף פעם לא כתבתי בשם של מישהו אחר

  27. ודייק הגיב:

    בואנה תקרא טוב מה קוריס כתב,
    הוא כתב שיש אוהדים ראויים גם בכופר הישוב אבל יש גם כאלה שלא רוצים בטובתה של הפועל ר"ג.
    מעניין למי הכוונה…
    לא קשה לנחש.

  28. לודייק הגיב:

    בטח הכונה למאמן שיושב בכופר

  29. אורח לרגע הגיב:

    אחרי קריאה מדויקת של הדברים הנה כמה הערות והארות לגביה:

    1.הנה הסיבה שמר ירון קוריס כועס על אחד הכותבים באתר שכתב לו מכתב אישי-
    http://www.hapoel-ramatgan.co.il/modules.php?name=News&file=article&sid=877

    2. בהתיחס לפרשה השנויה במחלוקת קוריס אומר שאבא של שרון ברנשטיין התקשר אליו אחרי החתונה ואמר לו שהם עשו טעות.איזו טעות? בהזמנת שחר? באמירה אחרי חצי הגמר? ומה קוריס רוצה מאשתו של ברנשטיין(אז עוד ארוסתו). מה הוא מצפה שיצא נגדה(ציטוט)???!!!
    אולי ברנשטיין היה צריך לבטל את החתונה. כן כן זה לא מצחיק.

    3.קוריס מספר איך הוא ויובל וארקין חפרו לירון בר לב בור שהוא נפל לתוכו בתמימותו ותאמו בינהם גרסאות לפני הפגישה בינהם.
    טוב עשה ירון שברח משם וולא נעתר להצעתו של קוריס להישאר במערכת בוריאציות אחרת וחזר למקומו ביציע.

    4. האם משפחת כדורי לא עשתה שום דבר טוב להפועל רמת גן? אף פעם? ממש שום דבר? כפי שהוא מצוטט?
    הרי הם אלה שהכניסו את קוריס למערכת ונתנו לו את כל הכח שהיה לו בזמנו. אם כבר אז זה הדבר הכי גרוע שהיא עשתה ולא דברים אחרים.

    5. זו היתה ממש ירידה ברמה להגיד שפלוני אמר לו ככה וככה על אלמוני ועכשיו לכו כולכם ותוכיחו אחרת.

    6. קוריס אומר שהוא רוצה לשמור על כבודו של שחר כדורי אבל אומר באותה נשימה שהוא עשה דברים לא טובים להפועל רמת גן. איזה דברים? פירוט בבקשה.

    7.איזה בעיות ירון בר לב יצר בתקופתו? למה להכפיש בלי לפרט?
    והאם באמת ירון בר לב הוא הטעות הניהולית הכי גדולה שלך? הכי גדולה?

    8. זה שלקבוצה השנייה היה כסף מזומן ולקוריס היו תשלומים לא עושה אף אחד פושע. כל אחד ומה שיש לו להציע אבל הכסף שהיה לקבוצה השנייה הגיע ממגבית שנעשתה על ידי אוהדים מכל העולם וקוריס מרמז בראיון שצריך לבדוק מאיפה היה להם מזומן…נו באמת הרי ידוע שהביקורת כלפי המכירה היתה שהמפרק הסכים לקבל תשלומים במקום מזומן והעדיף את קוריס .
    קוריס בעט באוהדים שתרמו כסף. זלזל בהם ואנחנו עוברים לסעיף הבא-

    9.הוא לא רוצה כפיים ושיקראו לו קוריס המלך אבל בשלב מסויים בראיון מתעצבן כנראה ואומר שהוא רוצה פסל מזהב.

    10. הוא מתחיל ואומר שהוא לא סובל בתפקיד אבל אחר כך נפתח ומגלה שהוא פגע בבריאות שלו ושנפשית הוא לא יוצא אחרי הפסדים ושהוא עייף ושחוק. אז אולי באמת הגיע הזמן לשינוי?

    11. לפרט שהעובד שלך הרוויח 80 אחוז יותר מהקודם זה לזלזל בשניהם.כבר תגיד כמה הם הרוויחו זה לא סוד. עכשיו גימדת אחד והאדרת אחר.

    12. מה הבעיה הכלכלית שבגינה לא עושים יותר טקסים לשחקני עבר, לא הבנתי.
    עלות הגביעים? הכרוז?

    13. לאיזו מסקנה יגיע מי שקורא את הראיון וחושב להצטרף להנהלת הפועל רמת גן?

    14. אם באמת אין תמונות של שחר כדורי עם הגביע במועדון זה חמור ואיך קוריס אומר שהוא לא אחראי לזה? הרי הוא פתח ואמר שהוא מעורב בקבוצה עד רמת הבורג.
    למה יש הרגשה שהוא מתחמק מלענות על כמה שאלות קשות ושתמיד כשהוא נדחק לקיר הוא אומר הוא לא יודע?

    15.היריקה לאנשי כופר היישוב בפנים היתה כואבת. יושבים שם אוהדי הפועל רמת גן שגידלו את קוריס כשהוא היה נער. נער. והיום הוא אומר עליהם שהם לא רוצים את טובת הפועל ר"ג?

    16. אם מנכל לא מדבר עם המאמן אתה צריך לבדוק למה ולנסות ללבן את הדברים ולא לתאם גרסאות עם המאמן כדי שהמנכל יעוף. אבל קוריס בעצמו אמר שהוא חבר של יובל אז מה יש להתפלא?

    עד כאן.

  30. לאורח לרגע הגיב:

    תוספת קטנה לסעיף 1 שלך
    זה קוריס
    תוספת קטנה לסעיף 2 שלך
    זה קוריס
    תוספת קטנה לסעיף 3 שלך
    זה קוריס
    תוספת קטנה לסעיף 4 שלך
    עצם הויתור על המכתש ע"י כדורי מגמדת כל דבר אחר שכדורי עשה ועדיין לא נאמרה מילה על הבלגן עם הכספים במחלקת הנוער שהוא חיפה עליהם
    תוספת קטנה לסעיף 5 שלך
    זה קוריס
    תוספת קטנה לסעיף 6 שלך
    זה קוריס
    תוספת קטנה לסעיף 7 שלך
    זה קוריס
    תוספת קטנה לסעיף 8 שלך
    לא בטוח שזה כעס על המפרק אלא אולי זלזול בחוק מצד המפרק כי במסמכי המכירה היה כתוב שהמכירה היא במזומן בלבד ונעשה שינוי ע"י המפרק לטובת קוריס בשניה האחרונה בלי לידע בכלל את הקבוצה השניה
    היו עוד דברים אבל חפיף
    תוספת קטנה לסעיף 15 שלך
    ממש לא כואבת לאף אחד כי זה מעיד בעיקר על קוריס אבל… זה קוריס
    בינתיים קוריס עושה עבודה טובה ברוב הדברים אז יאללה כולנו קוריסים

  31. ג'ו הגיב:

    קוריס אתה גדלת גם בכופר. עכשיו אתה מיידה בוץ במקום ששתית בו. שהיית חלק ממנו.
    גם אם יש אנשים שם שחושבים אחרת ממך זה לא אומר שאתה צריך לומר שיושבים בכופר אנשים שלא רוצים בטובת הפועל ר"ג.
    יושבים בכופר אנשים שאוהדים את הקבוצה עוד לפני שתכננו אותך. אתה רוצה כבוד, אז תן גם אתה כבוד.

  32. חיים גרינפלד הגיב:

    להגיד "אלה ואלה דברי אלוהים חיים" כמו שאמרו במקורות לכשנתגלעה מחלוקת בין הפוסקים, יהיה קצת מוגזם כשמדובר בכדורגל, גם אם זירת ההתרחשות היא המכתש הקדוש.
    אין ספק שירון בר-לב בא עם ידיים נקיות לתפקיד, אין ספק שאתר המכתש הוליד דור חדש ומקסים של אוהדים, גאוות יחידה מתחדשת והתרוממות רוח.
    אין גם ספק שקוריס החזיר את הפועל רמת גן לרשימת המובילות בכדורגל הישראלי. מגרש מדהים, שחקנים טובים, הישגים ספורטיביים והתנהלות כלכלית מצויינת.
    די עם ההתכתשות. די עם הויכוחים שלא מובילים לשום מקום. די.

  33. אדום עתיק הגיב:

    ראשית אני מסיר את הכובע בפניך,שלמה.כשעלה ,לראשונה, הבלוג ,סברתי שמדובר בסוג של פרסום מיותר ושולי שהבמה להגיב בו מוגבלת וסטטית(בניגוד לעקרון הפורום שהוא ספונטני ודינמי).מודה ומתוודה,טעיתי .ולו רק בשביל שני הפוסטים של הראיונות עם צמד ירון -דיינו.
    ולגופו של הראיון. כמי שששרת שנים רבות בצבא ,נצרב בי העקרון של מבחן התוצאה,במבחן זה ,קוריס עומד,בגדול.אין צורך לפרט את מסע ההשגים ,קוריס לקח את המועדון (על אוהדיו) מעמקי התהום ומטפס איתו(ואיתנו) למרומי ההר והפסגה עוד לפנינו.
    גם קוריס בילה כמה משנותיו בצה"ל ומשם הביא ערכים שניכרים בדרך פעולתו וגם בראיון אפשר למצוא את ביטויים.בין אלה ניתן למנות את תחושת האחריות ,ההובלה הבלתי מתפשרת,נחישות וחתירה ליעדים.אלא שבצד אלה באות גם תכונות כמו חספוס ,דורסנות וליקוי קל ביחסי אנוש ותרבות ניהול.שיפור קל במודעות ,למגבלה ,יצעיד את קוריס ועימו המועדון(ותמיד ,אנחנו האוהדים) אל מקומות חדשים בגובה.לא משהו שאינו ניתן לתיקון במאמץ קל.
    ואף מילה על ירון ברלב…

  34. שלמה מן הגיב:

    לאדום עתיק תודה.

    הבלוג לא עלה כסוג של פרסום, אלא כמקום שבו ילובנו עניינים הקשורים לקבוצה ולמגרש. זה לא גימיק ואני מקווה שלא משהו חולף, אלא מקום שיחזיק את עצמו לאורך זמן ויתעדכן פעמיים-שלוש בשבוע.

  35. אוהד אמיתי הגיב:

    כבר אמרתי שהבלוג הוא כמו בפורום של פעם(לפני שמינו את מארגן ההסעות) :mrgreen:ממש כיף.

  36. סתם אחד הגיב:

    לסיכומו של דבר אני מרגיש החמצה.
    שיתוף פעולה טוב יותר של שני הירונים יכל להביא אותנו למקום גבוה גם ניהולית וגם מקצועית.
    תחילת הדרך היתה פנטסטית ודי אם נמנה את הדברים הנהדרים שנעשו באותה תקופה כדי לראות מה הפסדנו –
    שחקני עבר חוזרים ליציע עם המשפחות
    טקסים לשחקני עבר
    פרויקט הכסאות(זה באמת כל כך משנה,קוריס, מי המציא את זה?-הביצוע מושלם! ).
    נמכרו מנויים בטלמרקטינג עם כרטיסי אשראי(אני קניתי!)
    היתה מחשבה עתידית
    הפנים היו כלפי הקהל וראו בנו כשותפים ולא כנטל
    האוהדים התחילו להרגיש אנרגיות אחרות, חיוביות.

    ואז הגיעו ההפסדים וזה טרף את הקלפים.השדים יצאו מהחורים והכל נגמר.
    היו גם הרבה בעיות של אגו מצד קוריס מול חבלי קליטה קשים בעולם הכדורגל המחוספס
    של בר לב .
    ההפסד כאן של כולנו.אם כל אחד היה עושה את מה שהוא טוב בו עם סבלנות מקוריס היינו רק מרוויחים

    עכשיו צריך לאסוף את השברים.לא הכל זה הצלחה מקצועית.צריך גם לנהל מסביב.

    להתראות בקיץ

  37. סושי הגיב:

    למה אין שום מילה על מה שהוא עושה באגודה

  38. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    😕 😯 😐 😐

  39. למותק הגיב:

    תקרא שוב את הפוסט הזה
    יא דפוק

    אתה אומלל אמיתי

    הנה פה קוריס מדבר גם על הקשרים לבן כהן
    וגם על אירוע הקללות ומודה שהוא טעה…

להשאיר תגובה

