על טוקבקים וחופש ביטוי

הגבולות האדומים של הבלוג נמתחים רחוק מאוד  

הפעם אתנחתא מענייני הפועל ר"ג והמכתש, לטובת הבהרות בנוגע לטוקבקים ולחופש הדיבור בבלוג הזה. בפוסטים רבים שעוסקים בנושא מסוים, דואגים טוקבקים להסיט את הדיון לדברים אחרים לגמרי – הכפשות, חיסולי חשבונות וסתם שטויות. במרבית הבלוגים והפורומים במרחב הווירטואלי לא מאפשרים המנהלים סטיות וחריגות מנורמות מקובלות, ודואגים למחוק הודעות כאלו ואף לחסום מתפרעים.

אני משתדל לנהוג אחרת. מבחינתי, טוקבקים הם המרחב של הקוראים להביע את דעתם, והם הלב החי של הבלוג. האיזור הזה הוא כמו כיכר העיר, בה כל אחד יכול להביע את דעתו. יש שעושים זאת בצורה אינטליגנטית ומכובדת, יש שצועקים את מחשבותיהם כמו תגרנים בשוק ויש שמתעקשים לקלל את שנואי נפשם שוב ושוב, ואז אחרים צועקים לי למחוק.

אז ככה: אני לא מתכוון להיות שוטר ברחוב בורוכוב הווירטואלי, ולא עינו הצופיה של האח הגדול. אין לי יומרות להיות מחנך – לא לתקן שגיאות כתיב ולא להטיף לאנשים איך להתנהג. אני חסיד שוטה של חופש הדעה וחופש הדיבור, ומאוד נגד סתימת פיות. בתשעת חודשי קיומו של הבלוג נכתבו בו כ-2,200 תגובות, ולמיטב זכרוני נאלצתי למחוק עד עכשיו חמש בסך-הכל, אחרי שהתרשמתי שעברו את גבול הטעם הטוב. מהו בדיוק גבול הטעם הטוב? אין תשובה ברורה. הגבולות שלי רחבים מאוד, אבל גם הם מסתיימים איפשהו. בסך-הכל, כמות הפעמים בהן נאלצתי למחוק היא פחות מאפסית (0.0022 אחוז מסך התגובות), מה שמוכיח שהנייר הווירטואלי כאן סובל כמעט הכל.

המצב האידיאלי הוא שהטוקבקים יתייחסו ספציפית לנושא הפוסט, אבל אין לי בעיה שבתגובות לראיון עם שחקן מתקופת האליפות, יחליט מישהו לסגור חשבון עם ההנהלה בהווה, או עם אלה שמתנגדים לה. או בפוסט אחרי משחק ליגה כיום, יחליט מישהו לספר חוויה מעונת 1976. אני מחליט איזה פוסט להעלות, ואתם תחליטו אם אתם רוצים להגיב עניינית לנושא המדובר, או לכתוב על משהו אחר לגמרי.

לגבי הסגנון: אני לא מעוניין שהבלוג ייהפך למאורת צפעונים, ועובדה שלמרות חופש הביטוי הנרחב כאן, זה לא קרה. בסך הכל, מי שמקלל ומכפיש משיג מטרה הפוכה. אף אחד לא מתרשם מאלימות מילולית. סגנון כזה יוצר אפקט הפוך. אני אישית לא מתרגש כשמקללים אותי. סף הספיגה שלי גבוה מאוד. אם קללות גורמות למישהו אושר פנימי וסיפוק, אין לי שום בעיה. העיקר שירגיש טוב.

מרחב וירטואלי בבלוג של קבוצת כדורגל הוא מקום רווי ביצרים לוהטים. כולם לוקחים ללב ומוכנים להיהרג על זכותם לומר שזה שקרן וההוא מנוול. אני האחרון שאמנע זאת, כמו שאני הראשון שאלחם על חופש הביטוי. אני משאיר לכל אחד את שיקול הדעת איפה עובר הקו האדום, ומקווה שלא יעמידו אותי במבחן גבולות.

בסך-הכל נכנסתי להרפתקת הבלוג כי היו לי המון דברים לחלוק ולכתוב על הפועל ר"ג. להפתעתי, אני עושה את זה מחודש אפריל 2008 ועד היום באותה רמת התמדה, ושמח שנוצר כאן חדר דיונים מעניין שעוסק בדברים שקרובים ללבנו. מתחת לפני השטח יש גם אנרכיה מבורכת, מהסוג שאני מעוניין לשמר ללא מגע יד מנהלת. בבקשה תשמרו על זה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

29 תגובות על על טוקבקים וחופש ביטוי

  1. kkt ao הגיב:

    כוסאממממממממממממק

    מה עם כדורגל??????????????????

  2. לשלמה מן הגיב:

    הותיקים חשוביםלכולנו.הם מתרסקים.רק הפסדים.האם המאמן המנחוס שלהם יסיק את המסקנות? איפה שהאיש דורך,לא צומח דשא. נו,המ עכשיו תאמרו.??

  3. דני הגיב:

    עלק "הותיקים חשובים לכולנו"

    הרי אתה היית הראשון שיצא נגד עניין הוותיקים וצרחת לשמיים בבלוג הזה אחרי הכתבה שהיתה עליהם ועכשיו שהם לא בתקופה טובה אתה יוצא אישית נגד ירון שכל חטאו הוא שהוא הקים את הקבוצה ואף פעם לא אמר שהוא "מאמן" ולא הציג את עצמו ככה אז למה אתה מסלף עובדות?

    מה שכתבת מציב אותך בחבורה מצומצמת של צרי עין שכוללים שלושה אנשים בדיוק שזהותם ידועה לכולם. אתה והם זה בושה למועדון.כשלא תהיו פה אולי נצליח פחות מבחינה מקצועית בבוגרים אבל לפחות תהיה מחלקת נוער נורמלית וגם כל העמידרים לא יהיו כאן עם מבטי הזעם שלהם.

    ואיך לא? – כשהותיקים יתחילו לנצח בטח תכתוב שוב ש"את מי זה מעניין".
    ליצן.

  4. לשלמה היקר ולא האינטרסנט הגיב:

    הטוקבקים בבלוג שלך חשובים מאד לנו כקהל וירטואלי שבו אני כותבים כל מה שבליבנו גם אם זה לא מוצא חן בעיני קוריס יובל ובריל.המשך בדרכך יישר כוח ושירדו ליגה הכח

  5. מותק הגיב:

    דני אל מי אתה מדבר? הבחור ההוא חולה הוא מחפש בכל דרך לנגח את ברלב ויודע שלכלוך על הוויתיקים זה יכאב לירון אז תן לו שילכלך ואולי עם הזמן הוא יהפך למין פופאי שאף אחד לא מתייחס לשטיות שהוא כותב בפורומים השונים,ובקשר לשאר מה שכתבת אז כל מילה בסלע דני ,פגעת בול בדעה של הרבה מהאורדונים,

  6. למותק דני הגיב:

    הרי אתם אותו אדם אומלל באותו שם. אתה מאמן הותיקים הדגול. מעמדו של יובל רעוע לשנה הבאה.ירון בר לב מוריניו שהצהיר בכתבה שהוא מאמן הותיקים עושה שם פלאים.מרוב בושה אין אפילו את התוצאה של המשחק ולא את הסיקור המורחב שיש להם באתר השטנה שלו.למה??? כח התוצאה והדרך היא בושה קשה מנשוא.אין שחקנים,אין תנאים,אין כלום,אף אחד לא רוצה להגיע.הותיקים בדרך לפירוק.הכל אשם אדון בר לב שהחליט לעשות הכל לגרום לקבוצת הבוגרים ולעומדים בראשה כל נזק אפשרי,אז משמיים זה בא לו כבומרנג.הוא החזיר לקבוצת הותיקים את גורם הנזק הראשי למועדון בעשור האחרון שחר (גנב המכתש) כדורי ועל זה אלוהים לא סולח .

    9

  7. מותק הגיב:

    הלו קוקו איזה סלט עשית שמה,דני אני ובר לב זה אותו האדם? נו מילא ,אתה הרי מקורב לההנהלה אז אולי תעשה טובה דבר עם קוריס שיסדר לנו להכנס עם כרטיס אחד לשלושתנו,ועל הדרך אם אתה בשוונג אז החלטת להכניס גם לשחר כדורי,שחר גנב את הגביע לא את המכתש מותק תדייק בעובדות,והוותיקים לא בדרך לפירוק אבל אם אנשים יתחילו לשים לב לטינופת שיוצאת לך מהפה בהחלט יכול להיות שלחברה ימאס מכל הסיפור,אבל אז הרי אתה והראיס תהיו מאושרים מהכשלון של ירון אז לפחות מישהו יהנה,איך אמר גוטה לבלונדיני בקיוסק בסרט מציצים "שלום לך טמבל"

  8. כנס טמבל הגיב:

    שחר כדורי הביא נזק להפועל רמת גן: הוא הוציא מאיתנו האוהדים הרבה כסף על נסיעות לקיבינימאט אחרי הקבוצה בראשותו ועוד בחוצפתו לקח איתנו גביע.
    שחר כדורי 8 לב אדום הסמל האמיתי של הפועל רמת גן מה שאתה וחברייך לא תהיו לעולם.

  9. דני מ הגיב:

    שלמה, נראה לי שגם אם תעשה פוסט של עשר מילים וסתם תספור מאחד עד עשר, התגובות הקבועות יהיו ראשונות להגיב באותו אופן ואפילו באותו נוסח רדוד ושונא… אני יכול להציע לו משחק של צ'יקן אינווידרס או זומה להוציא תסכולים…

    אגב הקללות שגורמות למישהו סיפוק, נראה לי שאתה גורם למישהו להיות ממש מאושר (בין 3 ל-5 פעמים בפוסט). אבל אין מה להתלונן…תרבות (אם יש דבר כזה) הויכוח עוד לא הגיעה לישראל, עוד אחת מהסיבות שאני נמנע מלהביא את הבן שלי למשחקים.

    לסיום – כל הכבוד והמשך בדרכך. לא תמיד אני מסכים עם הכתוב, אבל תמיד אני נהנה לקרוא וללמוד דברים שלא ידעתי.

  10. kkt ao ל-דני מ. הגיב:

    כמה זמן אתה חושב שתוכל להשאיר את הבן שלך מחוץ למשחק? תרבות (תרבות? נו שוין) הויכוח אינה רק במגרשי הכדורגל אלא בכל דבר. תנסה פעם להישאר בגן הילדים כמה שעות (אבל נסתר מעין הילדים) ותראה איך הדברים מתחילים לחלחל הרבה הרבה יותר מוקדם ממה שאתה חושב. לא תוכל להשאיר אותו לתמיד עטוף בצמר גפן כדי לשמור על נפשו העדינה. הוא חי בארצנו, עם כ-ו-ל-נ-ו וטוב שכך. אלא אם אתה מתכנן לו עתיד אי שם באפריקה. תתחיל כבר להביא את הבן למשחקים כי אחרת אתה תראה בעוד כמה שנים (ואולי כבר ממש עכשיו) איך הוא נהפך לצהוב או לירוק או יותר גרוע לסגול/צהוב. תושיב אותו לידך והאורדוניה תחדור לו לנשמה כפי שהוא זקוק.

  11. דני מ ל- KKT הגיב:

    KKT, אל תדאג הוא מגיע…
    אבל הכל במינון נמוך כדי לא להרוס את נפשו העדינה (גם קללות וגם להיות מזוכיסט ולראות כדורגל גרוע… זה יותר מדי).
    אגב, הוא לא בגן ילדים, הוא במנזר סגור שכל הדלתות, הוילונות (וגם החלונות…) אדומים.
    הסר דאגה

  12. דני הגיב:

    למותק אח שלי- אחלה דיל מצאת לנו. יש מצב שאני מביא איתי עוד כמה באותו כרטיס.
    המיקרוב חושב שהוא גילה את אמריקה.

    בטח יש לו זיקפה בכל פעם שהוותיקים מפסידים ואימפוטנציה חמורה כשהוא רואה את שחר כדורי.
    תן לו להשתחרר. בן אדם אומלל.

  13. למותק הגיב:

    בר לב המיקרוב, תעשה טובה ואל תגיע לראשון ביום שלישי.אתה מנחוס אבא של המנחוסים .תן בבקשה לנו ולצה"ל לנצח.תודה.

  14. מותק הגיב:

    מה זה דני נהיית דוקטור רות וסטהיימר? זקפה ,אימפוטנציה , בקיצור הבחור חולה מין,צריך לדבר עם כדורי שיתן לו איזה הופעה ,שמעתי ששחר מככב בימי רביעי במינוס אחד אולי שבריל יסע לשם וידבר איתו ויסגור את הסיפור,ובקשר לילד של דני אז לפי מה שאני מבין פה אז שלא שדני כזה נאיבי שהוא חושב שאם הוא לא יקח אותו למגרשים אז הוא יהיה פרפקט,רק שדני בעקבות כל "הסבל" שחווה בתור אורדון פשוט לא רוצה להיות זה שיכניס לילד את המחלה,אם הילד יחלה בוארדניות אני בטוח שדני יתן חיוך של השלמה עם המצב ואפילו שמחה

  15. דני מ הגיב:

    מותק…צודק…יש אחרים שיכניסו לו את האורדוניות (ואני לא אתנגד כמובן).
    ןלמי שלא שם לב…אני דני עם מ! הדני השני מבלבל גם אותי!

  16. לדני הגיב:

    ואני דני עם ה ג .
    אהלן אחי

  17. מירו הגיב:

    יובל, איך ההרגשה?
    עוד פם, הגענו למצבים וזה לא נכנס
    אתה מאוכזב?
    עוד פם, שלטנו במשחק והכדורים לא נכנסו
    קוריס בטח מאוכזב
    עוד פם, אני מקווה שנחייך בסוף השנה
    אז אתם עולים ליגה?
    עוד פם, בנו פה קבוצה בשביל לעלות
    יש מצב שתתפטר?
    עוד פם, יש בעלים ואנחנו נחליט יחד שאני אשאר

  18. אדום עתיק הגיב:

    האשכול הזה הוא בדיוק "הנבואה המגשימה את עצמה". עיקר הבלוג עסק בתופעה שהטוקבקים אינם בהכרח קשורים למאמר ובנוסף הם עקביים בתוכנם (וכנראה גם בכותביהם).
    גם כאן ,כמה מפתיע ,…. עיקר התגובות עוסקות בהכפשות ,בגידופים ,בחיסול חשבונות ובקיצור בכל מה שיכול להיות דוחה ותת-תרבות(ואולי המילה ,תרבות"מרגישה כאן מבויישת) גופו של עניין נשאר בצד ,מבוייש ונכלם.
    יתכן שמותו ,בטרם עת ,של הפורום באתר הוא הסיבה שאותן תגובות ,לא ראויות, מוצאות דרכן לכאן .
    לשלמה,אני הייתי מפחית קצת ,במה שאתה מכנה , חופש הדיבור והופך את הקריאה באתר ותגובותיו לחוויה נעימה יותר.
    ולמען הסר ספק ,אני בעד בקורת,דעות אחרות ,מחלוקות וגם אנרכיה קלה לא תזיק.

  19. yaron bar lev הגיב:

    הכתבה היום בידיעות מוכיחה שאני צדקתי,הפטיש גילרוביץ ראוי להיות המאמן שלנו ולא הפרחח יובל נעים.בקרוב אני,שלמה ,דני,מירו ומותק רוכשים את הקבוצה וזה יהיה השינוי הראשון שנעשה.כרגע אספנו 163 ש"ח,אבל יש לנו יכולת התמדה.אריק יהיה מאמן,שחר (בנו של גנב המכתש)כדורי יהיה המנכ"ל,יהיה פה קרנבל.הכשלונות של ההנהלה הנוכחית בתחום הניהולי והמקצועי יפסקו.אנחנו נביא להישגים.המכתש גם ככה לא שלנו,אבא של המנכ"ל מכר אותו לשודדים ותוך שנתיים הקבוצה תשחק בליגה בדרבי סוער מול בית"ר ר"ג.אז הכל 10.העקר שהרשעים קוריס ויובל לא יהיו פה.הם הרסו אותי,זרקו אותי ותראו איזה נזק הם עשו:אין השגים,הקבוצה קורסת,אין מכתש,לא מקבלים שכר.איתי זה ישתנה מקצה לקצה.

  20. ל"ירון בר לב" הגיב:

    כל אוהד בין אם הוא מחבב את יובל או את קוריס ובין אם לא, רוצה שהקבוצה תצליח.
    כל האוהד- גם שלמה גם ירון ואני בטוח שגם שחר כדורי.
    לרדת לפסים אישיים? לא מביא לכלום.
    בהחלט הכתבה בעמוד האחורי בידיעות מפרגנת לאריק. רוב הכתבה מדברת על נושאים שרוב מאמני הכדורגל בארץ לא בדיוק עושים. עזרה לילדים ולאסירים בשיקום. בנוסף, התחביבים של אריק. בעלי חיים מוסיקה שירות קרבי וכו'.
    בצעירותו קוריס הערץ את אריק. אתה מוזמן לשאול אותו.
    "בר לב" אתה מנחוס אל תבוא היום למשחק… (זה התבקש)

    😆 😀 😆

  21. במקרה שתארת(טמבל) הגיב:

    אפילו במקרה הקיצוני של דרבי סוער מול ביתר רמת גן יהיו לפחות 2000 צופים ביציעים. מה שאתם לא מביאים בדרך לליגת העל עם הניהול המצויין שלכם עים הכסף בזמן.פחח
    450 צופים במשחק זו בושה תתחיל להפנים

  22. מה קורה הגיב:

    המאבק על השארת המכתש 1

    מ.ל.ב

    ‏ט' טבת, תשס"ט
    ‏05 ינואר, 2009

    לכבוד לכבוד
    מר ראובן בן שחר ראש עיריית גבעתיים יו"ר הועדה המקומית לתכנון ולבניה – גבעתיים
    אדריכל רפי גרציאני מהנדס העיר גבעתיים מזכיר הועדה המקומית לתכנון ולבניה – גבעתיים
    בפקס: 03-7313962 בפקס: 03-5732976

    א.נ.,
    הנדון: מכתב תזכורת – שישי
    מתחם אצטדיון "המכתש" גבעתיים
    הצעתי להחלת סעיפים 77 ו-78 לחוק התכנון והבניה
    לצורך קביעתה מחדש של תב"ע לנופש ספורט ופנאי

    1. חודשיים נוספים חלפו ועל אף פנייתי הראשונה ביום 05.05.2008, התזכורת הראשונה ביום 05.06.2008, התזכורת השנייה ביום 05.07.2008 ,התזכורת השלישית ביום 05.08.2008, התזכורת הרביעית ביום 05.09.2008 והתזכורת החמישית ביום 05.10.2008 בנושא שבנדון, הבקשה לכנס את הועדה המקומית לתכנון ולבניה – גבעתיים על מנת לדון ולהחליט בנושא מתוקף הסמכות המוקנית לה בחוק, עדיין לא נעניתי בדבר קביעת מועד לכינוס כאמור.

    2. לאור המפורט עד כה נשלח גם מכתב תזכורת זה.

    3. על כן אבקש פעם נוספת תשובה בדבר קביעת המועד לכינוס הועדה המקומית
    לתכנון ולבניה – גבעתיים, לצורך האפשרות להעלות את הצעתי על סדר יומה,
    לקיום דיון בה ולקבלת החלטת הועדה בהצבעת רוב בהתאם למקובל ולנדרש בחוק.

    4. אציין כתמיד כי הזכות להעלאת נושאים על סדר יומה של הועדה המקומית
    לתכנון ולבניה – גבעתיים הינה זכות המוקנית בחוק לכל חבר ועדה ולטעמי
    חלף פרק זמן רב, בהרבה מעבר לסביר בו לא מתאפשר מימוש זכות זו הלכה למעשה.

    5. הנני שב ומבקש להוסיף כי ההשהיה המכוונת בכינוס הועדה המקומית לתכנון ולבניה – גבעתיים, יש בו משום פגיעה בכוונת המחוקק בדבר הפעלתה ודרכי עבודתה. אופן התנהלות זה
    הינו כמובן שלא ממין העניין.

    6. על כל פנים מבחנתי לא ארפה עד לקביעת המועד כמבוקש.

    בכבוד רב

    חבר המועצה יורם פומרנץ
    ראש רשימת "גבעתיים הירוקה"
    חבר הועדה המקומית לתכנון ולבניה – גבעתיים

    העתקים:
    חברי הועדה המקומית לתכנון ולבניה – גבעתיים
    מר יעקב ילוביץ – מנכ"ל העירייה
    עו"ד אירית אורון – היועצת המשפטית לעירייה
    מר מאיר טלמור – מבקר העירייה

  23. מה קורה הגיב:

    המאבק על השארת "המכתש" 2

    12 לינואר 2009

    לכבוד:
    מר ראובן בן שחר
    ראש עיריית גבעתיים
    בפקס: 03-7313962

    א.נ.

    הנדון: שאילתה ישירה

    בהתאם לזכותי ע"פ סעיף 38(א) בתוספת השניה לפקודת העיריות אבקש לשאול את ראש העירייה בשאילתה ישירה:

    לאור החשש של הריסת אצטדיון "המכתש" לטובת מגדלים רבי קומות שתביא לצפיפות אורבאנית
    בלתי נסבלת במרכזה של שכונת בורוכוב, להפקרת מאות ילדים ובני נוער ואת העיר גבעתיים כולה ללא מתקן ראוי לאימוני ולמשחקי כדורגל אבקש לשאול ישירות:
    מדוע זה למעלה מחצי שנה הינך נמנע במתכוון מלכנס את הועדה המקומית לתכנון ולבניה – גבעתיים, אשר בראשה הינך עומד על מנת להביא בפניה להצבעה את הצעתי לשינוי התב"ע של המקום, שבאם תתקבל תביא באופן מיידי להסרת איום הריסת המגרש? והאם עמדתך הפרטנית הינה נגד או בעד שינוי התב"ע כאמור?

    אבקש להזכיר כי על פי חוק הינך נדרש לענות אישית לשאילתה ישירה לא יאוחר מ – 21 יום ממועד קבלתה.

    בכבוד רב

    חבר המועצה יורם פומרנץ
    ראש רשימת "גבעתיים הירוקה"

    העתקים:
    חברת המועצה ציפי אובזילר – יו"ר סיעת " גבעתיים הירוקה"
    מר יעקב ילוביץ – מנכ"ל העירייה
    עו"ד אירית אורון – היועצת המשפטית לעירייה
    מר מאיר טלמור – מבקר העירייה

  24. אורדון, ל- מה קורה הגיב:

    תודה רבה.

  25. אדום עתיק הגיב:

    כדאי שמר בן שחר (בתקווה שדברים כאלה מובאים לידיעתו) יזכור את נאומו המתלהם ,במכתש ובו הבטחות ברורות בעניין המכתש .הטיפול הפועל ,לפחות זה הגלוי ,אינו עולה בקנה אחד עם ההצההרות ההן.
    אומנם בו שחר כבר נבחר ופומרנץ נדחק לשוליים אך אין בכך כדי להתחמק מהחלטות.

  26. רובן הגיב:

    כל הכבוד לפומרנץ.
    בן שחר הוא חתיכת דגנראט. עכשיו אחרי הבחירות כולם יכולים ללכת מצידו לעזעזל.
    כולל אוהדי הפועל רמת גן. עצוב עצוב..

  27. מותק הגיב:

    יש לנו אמנם רק 163 שח אבל כמו שאמרת אנחנו עקביים ונגיע למטרה,כמה חברה הציעו שכדי להשיג עוד כסף נתחיל לסחור בסמים לגבות דמי חסות לפרוט צקים וכדומה ,אבל אנחנו לא רוצים,מעניין מאיפה הם קיבלו כאלה רעיונות מוזרים כדי לממן קבוצת כדורגל?????? אולי אתה יודע מיסטר בריל?

  28. דני הגיב:

    למותק- מי זה בריל ומה הסיפור שהוא כל הזמן מוזכר פה?

  29. מותק הגיב:

    זה איזה כלומניק אחד שכותב פה בשמות בדויים ומלכלך על אנשים,הוא היה פעם אפק בפורום הישן ועוד הרבה כינויים,בקיצור אפסון

להשאיר תגובה

