מי אני?

שבת של חידון טריוויה על שמות ואירועים. נראה אתכם 

פסק זמן מכל מלחמות האורדונים בנושא המכתש, אתנחתא מימי הציפייה מורטי העצבים, פלג מים קרים בתחילת עונת החום והלחות. קבלו חידון טריוויה שכולו קשור לאנשים ואירועים בהפועל ר"ג. השאלות לא קלות, חלקן מסובכות ברמה שאפילו אני, שחיברתי את החידון הזה לפני חודשיים, לא הצלחתי לפתור את כולן. פשוט שכחתי חלק מהתשובות. תנאי לצליחת המהמורות: ידע נרחב בהיסטוריה של הפועל ר"ג.

התשובות יתפרסמו ביום ראשון בבוקר. המנצח יוכתר לקול מצהלות הקהל, ויזכה לחבילת קאפו מהקיוסק של ליאון.

1. תביאו את שלכם, קחו את שלנו: מי היו שני השוערים שהוחלפו בטרייד הדדי?

2. הגעתי מארץ הוד מלכותה, סדק בצלעות, שן שבורה, פעם נגחתי בקורה, גם הרגל גובסה, אבל בסוף עליתי ליגה בנס. מי אני?

3. היינו שני אחים בלמים, כיכבנו בקבוצת הנוער. האחד עלה לבוגרים, שיחק קצת ופרש, השני לא המשיך אחרי הנוער. מי אנחנו?

4. אל תספרו לצביקה היימן, אבל בגללי הוא הורחק במשחק האליפות מול מכבי חיפה. מסכן, איך דוביד צרח עליו במחצית. מי אני?

5. לא הגעתי על סוס לבן, אבל השתדלתי להיות בפרונט, תמיד תקיף ועצבני. למרות שמי, שירה אינה הצד החזק שלי. מי אני?

6. הכובש המצטיין נגח במדויק, אבל טען שהוא דווקא פיספס. במי מדובר ובאיזה משחק?

7. אם תלבשו שחור ותורידו את הסוף של שמי, תוכלו לצנוח ממני. מי אני?

8. אחד מאיבריו נקרא על שם הקדוש ברוך הוא, אבל גם החופש שהוא הקרין לא הספיק לפרק נוסף בסדרה הישרדות. במי מדובר?

9. גיבור ישראל הוסיף למשפחתו שתי אותיות על שם השכונה המיתולוגית, והלך להשקיף מהטריבונה.

10. למרות שבמלחמות השתמשו בי כדי לפגוע באחרים, הייתי נדיב מאוד במגרש בשביל החלוצים, ואפילו מחוצה לו בשביל נזקקים. מה שמי?

11. אחד הגיע לגמר הגדול ולקח בגדול, והשני הגיע לגמר אבל נשאר בחוץ, ולמרות הכל חגג ניצחון. אם תדעו מי הוא הראשון, תדעו מי הוא השני.  

12. אנחנו מייצגים את זיעת אפם של העובדים, אבל מאחורי הגב דווקא תקענו להם סכין.

כעבור יום: התשובות

1. עוזי זנדר עבר למכבי יפו, ציון דגמי הגיע לר"ג (1970).

2. ריי נסביט, החלוץ היהודי-אנגלי, ששיחק בעונת העלייה ב-1979.

3. רוני ודני זיידמן.

4.  מרדכי בנבנישתי. הכניס מרפק לשחקן מכבי חיפה, השופט מנחם אשכנזי חשב שזה היימן והרחיק אותו.

5. רוני אבירי, לשעבר יו"ר הקבוצה.

6.  יובל נעים, שנגח בקוון מול טייבה במשחק שפוצץ במכתש (0:2 לר"ג). קודם לכן כבש בפנדל.

7. שלמה נורדמן (שוער הקבוצה בתחילת שנות השבעים).

8. דרור בר-נור. אימן את ר"ג בעונה בה ירדה לראשונה לליגה השלישית (1994). נודע גם בשער שכבש בידו במדי מכבי ת"א ("יד אלוהים").

9. האוהד אריק בורוכוביץ'.

10. עוזי צדקה, קשר הקבוצה בשנות ה-80

11. בובליל. הבלם הגרזן ניר בובליל לא שיחק בגמר הגביע (ישב על הספסל). התשובה הראשונה היא יוסי בובליל, שניצח בגמר האח הגדול.

12. "עמלנו", חברת הבת של ההסתדרות, שמכרה את המכתש מאחורי הגב של הפועל ר"ג וגזלה אותו ממנה ומהאוהדים.

תודה למגיבים ולאלה שהתאמצו לפתור. המנצח הוא המגיב הראשון, "תרומה לקומנדו", שעשה זאת במהירות ובידענות ולקח 3 מ-4 מהשדה. יזכה לקבל 3 קאפו בהזדמנות ראשונה.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

21 תגובות על מי אני?

  1. תרומה לקומנדו הגיב:

    1 טרייד בין עוזי זנדר למניאק מיפו
    2 ריימונד נסביט
    3 האחים זיידמן רוני ודני
    5 יובל נעים

  2. קפוא ולא קאפו הגיב:

    4. כתבת על זה באחד הפוסטים

  3. אדום עתיק הגיב:

    12 -עמלנו חברת הנכסים של מועצת הפועלים ר"ג ששדדה את המכתש…

  4. אורדון הגיב:

    שאלות קשות אבל נראה שחלק כבר פתרו
    נחכה למחר,

  5. ותיק. הגיב:

    4.בנבנישתי.5.ציפציף-רוני שוחט.11.שרון ברנשטיין. בקרוב היתר.

  6. ותיק. הגיב:

    7.נורדמן ז"ל השוער. אז בשנות ה60 וה70 צנחו ממטוס נורד. 8. המאמן אלי כהן. כבר לא נעים לי ניתן צאנס לאורדונים אחרים.

  7. ותיק. הגיב:

    תיקון- מרקיניוס ולא ברנשטיין שאלה 11.

  8. תרומה לקומנדו הגיב:

    10. עוזי זנדר צועק עזוב עזוב,והכדורים נכנסים בין הידיים

  9. תרומה לקומנדו הגיב:

    8, שמואל שמוקי ברוך,מאמן הנוער סוף שנות 70

  10. סמי הגיב:

    6.שמואל נחמיאס,ומור גולן מבקיע ביד ומתוודה בסוף המשחק

  11. ל-ותיק. הגיב:

    11. התשובה הראשונה שלך, שרון ברנשטיין, הרבה יותר נכונה גם בהקשר של שרון אביטן.

  12. תרומה לקומנדו הגיב:

    מוסיף לטריויה שאלות
    1.מיהו שחקן הבית שצירוף אותיות משפחתו ,הרב ביותר?
    2. אברהם אבינו מצא שבע,הגעתי לבאר ולא נתתי את שמי?

  13. גם אני מוסיף: הגיב:

    1. באתי לעזור ולתרום ולהוות מגשר בין האוהדים להנהלה?
    2. הייתי ילד כאפות הרבה שנים ועכשיו סוף סוף אני מקבל יחס?

    עבד בוא מהר
    דנקה הגרמנייה מאשתקד כבר מחכה 😳

  14. חמיצר הגיב:

    חידון יפה, תביא עוד כאלה כי דווקא בא לי על קפוא.

  15. תקון ל- 11 הגיב:

    שרון ברנשטיין הרבה יותר מתאים.

  16. דן קנר הגיב:

    קאפו במילעל ,ולא קפוא בשורוק, קא בקמץ פתוחה לשם הבהרה ודגש
    פו במיליעל לצורך הגייה סגורה ולא פתוחה
    להבדיל מקפו,כנוי , ימח שמם ,של משתפי הפעולה עם הנאצים במחנות,
    המילה קאפו נולדה כאשר בימיה הראשונים של שכונת בורוכוב נהגו
    לאחסן בפריגידר בלוק קרח מפאת חוסר בחשמל
    אם כך ראוי לומר -תן לי 5 קאפו ב 10 שח או תרשום ומשולם ישלם

  17. האחים הרצל ובלפור חקק או אבשלום קור (הלו הלו, אני כבר ד"ר קור) הגיב:

    לצערנו, בעברית מקובלת ללא ניקוד, המילה קאפו יש לה משמעות אחת עיקרית. יש עוד הרבה כפי שניתן לראות בקישור הבא:

    http://tinyurl.com/nz9lc7

  18. פופאי הצלת המכתש 2009 הגיב:

    הנה תוכן השיחה ;
    ברקוביץ – יש להפועל רמת גן 10.7 מיליון שח
    קוריס-יש יותר בערך 13
    ברקוביץ למה לא תשחקו במכתש הדשא דווקא נראה טוב במכתש
    קוריס- הדשא לא הבעיה הבעיה היא משפטית ואני מודיע לך אם לא הבעיה המשפטית אנחנו משקיעים 2 מיליון ומשחקים במכתש
    ברקוביץ- אז איפה תשחקו
    קוריס-כנראה או באיצטדיון רמת גן או בוינטר שבינתיים רוב האוהדים מתנגדים לו בגלל הצבע שם
    אבל אם נשחק שם אני מבטיח לך נצבע חצי איצטדיון באדום
    ברקוביץ- מה אתה אומר על הגדלת הליגה שידעו שיהיה לקבוצות בעיה עם המגרשים שזה בושה שבשנת 2009 אנחנו נראים ככה
    קוריס-תראה חשבו שקבוצות כמו הרצליה או כפר סבא יעלו ולא היתה בעיה עם מגרשים

  19. תרומה לקומנדו הגיב:

    במחשבה שניה מעביר את הקאפויים לפופאיי על דבקות במשימת שמירת
    המכתש במודעות הכלל אינטרנטיתhttp://sendables.jibjab.com/view/kOlvzNBfOKBjMaRz

  20. לשלמה- לגבי בובליל הגיב:

    מצחיק אתה ולא מחובר
    גם יוסי בובליל לא ניצח בגמר הגדול
    גם הוא נשאר שני
    כי שיפרה ניצחה אותו

    חחחח

  21. שלמה מן הגיב:

    וואלה שאתה צודק לגבי בובליל. אגיד לך את האמת: מעולם לא ראיתי האח הגדול, לא יודע מה זה. רק קראתי בזמנו בכל מקום בובליל בובליל בובליל, עד כדי שנכנס לי לראש שהוא ניצח. להבא אתעסק רק במה שאני מבין. תודה על התיקון.

להשאיר תגובה

