סרט הניצחון

השיוויון, המתח, העצבים, הכמעט ייאוש, שער הניצחון הענק והחגיגות בסיום * תיעוד הדרמה מרעננה בסרט מהיציע

כתב וצילם רפי מן

כאוהד-צלם אני מקווה לתפוס תמונות טובות ופריימים מיוחדים. לא תמיד זה מצליח. בסיום המשחק מול לוד דווקא הצלחתי לתפוס את אירוע המכות בווידאו. פשוט הרגשתי שמשהו עומד לקרות. ביום שישי ברעננה בדקה ה-85 ירדתי מהטריבונה כדי לצלם מקרוב. כמוני עשו עוד כמה אוהדים חסרי סבלנות. היתה לי תחושה שנשווה ל-2:2 ושזו גם תהיה תוצאת הסיום. אני פסימיסט ריאלי. האמנתי שהשופט תיכף ישרוק לסיום והצילומים שלי יהיו רק מזכרת של אכזבה. המציאות חשבה אחרת.

בכיבוש שער הניצחון ניסיתי לייצב את המצלמה על צ'קאנה, ומיד על הקהל שקפץ באקסטזה. לא הצלחתי להירגע ולייצב גובה. נדחפתי מכל הכיוונים, וזה עוד ביחד עם ההתרגשות שלי. זה היה רגע היסטורי. המוח נתן פקודה לידיים להירגע, אבל זה לא הצליח. המצלמה זזה בעצבנות, התמקדה על הקהל, מיהרה למגרש, רצתה לנסות לתפוס הכל, לא להחמיץ שום דבר. זה היה כמובן בלתי אפשרי. האנרגיות והתזזית ניצחו.

בחגיגות השמחה, כשאלמוג ניצח על המקהלה בעמידה על הגדר המפרידה בין המגרש ליציע, נזכרתי בפוזה דומה שלו אחרי הזכייה בגביע ב-2003, בחגיגות באורדע. המשוגע הזה עלה אז על עמוד תאורה, ואני הספקתי לצלם מלמטה לפני ששוטרים וסדרנים הורידו אותו.

אחר-כך מחוץ למגרש חיכיתי לתמונה של צ'קאנה על הכתפיים. זו אכן התרחשה, אבל רשמתי פיספוס קטן.  אחרי שירד לקרקע, חצה צ'קאנה את הכביש, הגיע לרכבו של האוהד מיקי והתחבק איתו מהחלון. התרגשתי  מהמחווה הזו וכעסתי על עצמי שלא צילמתי. עם כל הכבוד לניצחון ולשחקנים, הרגעים הקטנים האלה של מחוות אנושיות הכי שוות וזכורות יותר מהכל.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

18 תגובות על סרט הניצחון

  1. אחד מהחברה הגיב:

    יפה ומרגש.

  2. רפי תרגש אותי הגיב:

    ריגשת לאללה

  3. אורדון 1985 הגיב:

    יותר טוב ומעניין מהצילום של הערוץ ספורט. זה מבט מבפנים.

  4. סיטי אלופה הגיב:

    קרלוס שלנו נתן השראה למנצסטר סיטי באליפות שלה

  5. מיקי ר. הגיב:

    זה שלא צילמת זה מעולה היות שאני סרבן צילומים ותיק.

  6. לירן הגיב:

    כל הכבוד, מרגש ונוגע ללב!

  7. אדום עתיק הגיב:

    הכל נשאר במשפחה. כל הכבוד רפי. מצמרר. הר הגעש האדום!

  8. אוהד פסיכי הגיב:

    חיבים להירגע מהפסטיבל של הניצחון, חגגנו גם אחרי אחי נצרת וכמעט קיבלנו בראש מרעננה. עם יד על הלב ובצורה הכי אוביקטיבית שאני יכול לומר אם נשחק כמו ששישחקנו רוב המשחק נגד רעננה זה יגמר רע מאוד נגד לוד.

    מהיום צריך להתרכז רק בדבר אחד איך מגיעים הכי מפוקסים שיש למשחק בשישי, זה בעיקרון התפקיד של פרדי ושל השחקנים אבל גם שלנו צריך להירגע עם מפלס האופטימיות ולבוא למשחק כאנדרדוג רק ככה ננצח את לוד.
    גם זה באופן אוביקטיבי מבחינת הרכב אחד על אחד ללוד יש הרכב יותר טוב וצריך להיזהר מאוד מהפרזות לגבי המשחק הזה.

  9. רפי מן הגיב:

    חבל שלא רואים כל כך טוב את הצילום באתר האינטרנט. במצלמה שלי שצילמתי ראו יחסית בסדר.כנראה במצלמה שלי יש פונקציה טכנית לא מתאימה. או אפילו פורמט לא מתאים. (הבעייה תטופל… )
    תודה גם לאחותי שרית שעזרה לי ולשלמה להעביר את עריכת הסרטים בהתאם.
    תודה רבה לכל המפרגנים !

  10. ארז הגיב:

    אוהד פסיכי, המשחק במושבה הולך להיות סיפור שונה לגמרי כי המגרש שונה, מגרש רחב עם דשא מצויין.
    מגרש כזה מוריד מהכוח של לוד שמתאימה בעיקר למגרשים קטנים ובעיקר פוגע המגרש במושבה בקובי חסן.
    אני מאד מקווה שבלסטרה יפתח מגן ימני ואורי אברהם בצד שמאל. עם כל כך הרבה שחקנים חסרים חייבים לפחות שהמגנים שלנו ישחקו עם הרגל הנכונה על הקו.
    המפתח במשחק הוא לעצור את אבו ענזה, שחקן שיכול לנצח את המשחק לבד ועד עכשיו דווקא לא בלט במיוחד ב-3 המשחקים נגד הפועל ר"ג.
    אם נעצור את אבו ענזה, ניטרלנו חצי קבוצה של לוד.
    לנו יהיה קשה מאד להבקיע בלי 3 החלוצים הבכירים בקבוצה ואני צופה משחק של 1-0 קטן לאחת הקבוצות.

  11. פופאי הנוקמים מהמכתש הגיב:

    לכל מי שחושב שיהיה משחק ביום ששי אז יש לי הפתעה בשבילו
    המשחק של אחי נצרת מכור בכסף והתוצאה הולכת להתבטל תוך יומיים
    כנראה שיעיפו את לוד ואת אחי נצרת לקיבינימט ונקבל את מכבי הרצליה בעוד שבוע

  12. רפי מן הגיב:

    לפי מה ששמעתי היום מתכניות הספורט, אם אני בא לחבר את שברי הפאזל, אז יש תרחיש טוב למדי, שתוצאת המשחק לוד- נצרת תבוטל, וישוחק שוב (!), כנראה ביום שישי זה, ומשחק ההכרעה יעבור ליום שישי הבא…לא הקרוב.
    לפי שיינמן בעלי הרצליה,הוא אומר ששחקני נצרת היו מאויימים!, אם לא יתנו ללוד את המשחק.אייל ברקוביץ הוסיף שזה לא רק 3 השחקנים של נצרת, זה כבר כל הקבוצה שנתנה, והם לא התאמצו מספיק.
    מי שתענש כאן זו נצרת, ולא לוד ! אז למי שמתכנן לטוס שבוע הבא לחו"ל, שימתין מעט… !

  13. אין טעם במשחק חוזר הגיב:

    מה הטעם בין משחק חוזר בין בני חוד לאחי נצרת?
    הרי עכשיו יותר מתמיד זה יהיה שקוף ששוב יהיה 4 או 5 -0.
    כדי להראות לכולם שהנה זה לא היה מקרי ה-6-0.

    אחי נצרת צריכים לקבל עונש של הפחתת 10 נקודות לעונה הבאה או לרדת ליגה באופן אוטומטי.
    התוצאה צריכה להתבטל ולפסוק על ניצחון טכני של לוד 2-0.
    אם לוד מנצחת בתוצאה לא סבירה עקב מחווה למגזר , אז שיפסקו להם תוצאה שהיא הכי סבירה שיש 2-0 טכני .
    וששתי הקבוצות ילכו קבינימט!
    מסכנה ליגת העל אם לוד יעלו לשם.
    כמה שהכדורגל מגעיל בארץ אם הם יעלו הכדורגל באמת יכול לסגור הבסטה.
    עם אחד כמו סובחי שמקלל בשידור ולכאורה קונה משחקים הכדורגל שלנו יחזור 40 שנה אחורה.

  14. ירון בר לב הגיב:

    מה אני אגיד… החיוך הטפשי חזר לי שוב לפנים

  15. הרהורים הגיב:

    כמה הרהורים:
    חיפשתי אותי ביצע עומד קפוא מהתרגשות עם סוג של חיוך דבילי.לא מצאתי
    ראיתי את השוטרים עומדים עם הבעה של טמבלים הנמצאים בארץ ואירוע לא להם.
    ראיתי את אדריאן. אין דברים כאלה.
    ראיתי את פרדי ואותנו הקהל וחשבתי איך לעזאזל האיש הזה חשב להרחיק את השחקנים מהקהל?
    ראיתי את עומר פרץ..שמח כמו אחד שנתנו לו סוף סוף לצאת מחושך לאור גדול.
    וכמובן קרלוס…זה שכבר אמרנו שאין לו אוויר ונחלש מקבל עמדה תפורה לכישוריו- בלם ופורח מחדש.

    לא מאמין שההתאחדות הזו תעשה משהו לגבי נצרת- לוד….תתכוננו לשישי

  16. הכל מהלב
    השחקנים חייבים לארקין לעצמם ולאוהדים מכל הגילים והשכבות לתת 120% ביום שישי.
    קדימה הפועל …לנצח.

להשאיר תגובה

