עלינו פאקינג ליגה

מקיא אגלי זיעה עם חבורת טיפוסים מפוקפקים, עושה צחי בן יוסף שבוע שלישי במדינות מרכז ודרום אמריקה, בצילו של משחק העלייה מול לוד * מסעות האורדון (3)

מאת צחי בן יוסף, פנמה

אנחת רווחה. אין דרך אחרת לתאר את משב האוויר שיוצא ממני ברגע שאני מתיישב במושב המטוס שעוד רגע ימריא בדרך חזרה לפנמה. שעה קודם לכן, הדבר היה נראה על סף הבלתי אפשרי, כאשר הופעתי עם חיוך מפה לאוזן בשדה התעופה בקרטחנה, עדיין שיכור מיין "קרלוס צ'אקנה" שלגמתי ללא הפסקה מאז יום שישי ההוא בשידור מרעננה, אך ללא ערימת המסמכים שמוכרת לכולנו כדרכון הישראלי היוקרתי.

עם רגל כואבת (שננקעה תוך כדי קפיצה א-לה מק'גיוור במסע התלאות להשגת הדרכון חזרה מההוסטל), אני צולח את גבול קולומביה-פנמה וזוכה להכיר תוך כדי יהודיה-פנמית שומרת מצוות, אשר מוצאת לנכון לנהל איתי שיחת "אתה צריך לשמור כשרות" בזמן שאני נוגס בתאווה בכריכון Ham&Cheese שהתקבל בקופסת שימורים אווירונאוטית. אני מבטל אותה בהינף יד, אבל מאוחר יותר בשדה התעופה של פנמה, חוטף ממנה חיוך "אל תאכל גדי בחלב אימו" כשאני מגיע אליה בטרוניות על חוסר רצונם של הרשויות לסייע לי בדבר התרמיל שנשלח לפנמה שלם, אך הגיע שבור ומרוסק.

היעד הבא שלי בפנמה, בוקאס דל טורו, נבחר בהמלצת "העולם כולו" בערך, שהפליא בתיאורים על תפארתו של המקום הממוקם בצידה הקאריבי של צפון המדינה. אף על פי שנאלצתי להקיא אגלי זיעה במשך 7 שעות בתחנה המרכזית, אני מרוצה מהחלטתי להעדיף נסיעת לילה בת 14 שעות על פני טיסה, לאחר שאני זוכה להתהפנט מהדרך המקושטת בירוק הפראי שלא ממש נפוץ במחוזותינו. וכמו בכל מקום תיירותי באיזורים הללו של הכדור העגול, מיד עם עגינת הסירה באחד מרציפי העץ של האי, עטים עליי משווקי תיירות מקומיים עם שלל תמונות של הוסטלים מבטיחי רבות ומקיימי מעטות, צמאים לריבית שיקבלו מבעלי ההוסטל כתוצאה משידוך מוצלח.

מובל ברחובות עם רגל נקועה ותרמיל רעוע אני מגיע בזה אחר זה להוסטלים הנושאים שמות אקזוטיים, אך במקום לפתוח את דלת החדר המוצע, אני מחליק החוצה את המחשב הנייד שברשותי ודורש את סיסמת האינטרנט במקום, בתקווה למצוא נקודת ה-WiFi הראויה ביותר, שתעניק לי צפייה חלקה בקרב "הראסל-מאניה" של הליגה הלאומית שעתיד להיערך בשישי באם המושבות.

מספר האטרקציות שיש לבוקאס להציע הוא מכובד לכל הדעות, ואני בטוח כי הדיוט שלא זכה לצפות בנס הבלתי ניתן לעיכול שהתרחש ברעננה, בוודאי ימצא עצמו בסחרחרה קלה בעת שינסה להחליט על הבילוי הבא שלו. אך מה בדבר אידיוט נתון, נניח אני, שמתמרח מזה יומיים במשחת BENGAY באיזור שרירי החיוך שנתפסו מהשימוש הבלתי נגמר בהם? ובכן, האידיוט הזה מוצא עצמו מכוון 14 שעונים מעוררים ליום שישי כמעט 60 שעות לשריקת הפתיחה בזמן שהאחרים מחליטים מה לעשות. והאחרים החליטו שהולכים "לשנרקל" באיים הסמוכים.

בבוקר שלמחרת, אני מוצא עצמי על סירת מנוע בהשטת הקרבניט ג'סטין, ימאי מהוואי שהחליט להשתקע במקום מטעמי ביזנס. האי כולו, כך התברר במהרה, נשלט על-ידי מאות אמריקאיים שהשתקעו במקום לאחר שהסתבכו עם מערכת החוק של שלטון אובמה, או פשוט החליטו למצות עד תום את כוח הקנייה של הדולר האמריקאי בהשתקעות בגן העדן שהיה במבצע לוהט. להפלגה מצטרפות שתי אמריקאיות לוהטות (שבגד הים שלבשו במהלך היום נתן תחושה כי אחוזת פלייבוי נותנת חסות לאירוע), שתי אוסטרליות חברותיות ו"באבא" אמריקאי אחד, שמעשן סמים למחייתו.

במשך חצי יום חקרנו את העולם התת ימי, בוהים ללא הפסקה באלמוגים המרהיבים, צדים בעינינו את הדגים המיוחדים. כשהחל להימאס, פירקנו שישיות של "בלבואה", בירה פנמית איכותית, בזמן שהתחככנו בשלווה המקומית. בלב ים, החליט "הבאבא" כי זה זמן טוב לספר לכולנו על "ווילד ביל קורטז", רוצח סדרתי מבוקאס, שנתפס בפברואר אשתקד לאחר מצוד משולב של המשטרה המקומית וה-FBI, לא לפני שהספיק לטבוח ב-5 גרינגואים תמימים (אמריקאים שהשתקעו במקום). הוא אפילו ניהל רומן קצר עם אחת הקורבנות. אווירת נכאים השתלטה על היום שאמור היה להדגיש את הכיף. אנחנו מחליטים לשנות נושא ואני פונה ללינדזי, אחת האוסטרליות, בשאלה סתמית בדבר מקום עבודתה שעזר לה לממן את הטיול היקר. בלי להסס היא עונה: "אני שוטפת ומאפרת גופות טרם קבורה". אוקיייייייייי.

יום חמישי הגיע ואני מסביר לאוסטרליות שאיתי שהיום הזה חייב להיות בסימן אדום. הן מחליטות לזרום ובשעת צהריים אנחנו מגיעים ל"אי הקרפדות האדומות". למרות ספקותיי, הצלחנו די בקלות למצוא אותן מקפצות בג'ונגלים של האי. בזמן שארבנו להן, וייתכן שזה סתם השיכר הרב שזרם בעורקיי באותה עת, אבל אני מוכן להישבע ששמעתי אחת מהן שרה שלאבו סובחי יש אוטו זבל. משלא יכולתי לוודא את הרגע עם אף אחת מהן, עברנו לחפש עצלנים תלויים בצמרות העצים. כאן הסיפור לקח כמה שעות טובות ונאלצנו להקיף את האי בסירה כדי למצוא אחד כזה. הוא היה תלוי על עץ, ממש סמוך למשכנו של תנין באורך 5 מטרים.

תאוות הדם שמאפיינת את בוקאס השתלטה, והג'מייקאני בעל הסירה הרעועה טיפס על העץ באמנות כדי לנסות להפיל את העצלן למים, שם קיווה לראות קרב חסר סיכוי עם התנין. אבל מסתבר שהעצלן גם יודע להיות עקשן והמשימה להפילו מהעץ מתבררת כקשה מדי. אני מנסה לנחם את כולם שמחר בבוקר תהיה שחיטה לא פחות אטרקטיבית של "אבו ענזה" בפתח תקווה, אך מבין מהר מאוד כי אף אחד מהם לא חובב בשר כבש.

יום שישי. 14 שעונים מצלצלים בתזמון של דקה ומגרדים אותי מהמיטה כדי לגלות שהחדר מסתובב. המחשב משדר כבר יומיים ברצף את הערוץ הבינלאומי של ספורט 5 ובעוד כשעתיים הוא עתיד להיחשב בעיניי, כך אני מקווה, כערוץ ההיסטוריה. אני יוצא מהשירותים מסובב לחלוטין בדיוק בזמן, כדי לחזות בבוקסה רץ באמוק לקהל האדום. דקה תמימה אני חובט בקיר ומפסיק לאחר שאני נבהל לגלות שמישהי שוכבת במיטה הסמוכה ומתחננת שאחדל.

קובי חסן מדביק כדור למשקוף, וכשהלב חוזר לפעום אני תוהה אם "הבוגד" מתגעגע לשירה הצולעת שהיה זוכה לה לפני כל בעיטה חופשית בזמן שלבש את מדי האימפריה. בין לבין נכנס גם הג'מייקאני לחדר כדי לאסוף את זו שהיתה בחדרי, אחת האוסטרליות מסתבר, לטיול שהתחייבה אליו יום לפני כן. הוא יושב לצפות עימי במשחק עד שתסיים להתארגן בחדר וחושב שזה זמן ראוי לספר לי על הברחת סמים שביצע למדינה בלילה שלפני. אחרי זה הוא שואל אותי אם אני בעניין של ירוק או אולי "עושה לבן", כי אם כן, הוא יכול לסדר אותי במחיר טוב. אני דוחה אותו בנימוס ומסביר לו שהגראס שלי אדום ושאני די בטוח שאין לו כזה. מסתבר שהם עזבו בשלב כזה או אחר ואת המיטה שישבו עליה לא מזמן אני מצליח להפוך בקלות מפתיעה, לאחר שאופיר חמו נועץ עוד מסמר בארון הקבורה של לוד ("היי לינדזי, רוצה לשטוף קבוצה היום?", אני רוצה לשאול, אבל היא לא לידי…).

רבע שעה של שירה בלתי פוסקת בחדר 14 (ביקשתי במיוחד את המספר) של מלון "קאיו זאפאטייה" מתערבבת בריקודים עם שריקת הסיום באיצטדיון "ראש הזהב". בעלת המלון דופקת על דלתי בתמימות כדי לוודא שהכל בסדר ומוצאת עצמה מהר מאוד חבוקה בין ידיי. "עלינו פאקינג ליגה", אני צורח לה באוזן.

פאקינג עלינו ליגה, אני חוזר על דבריי. הפעם לעצמי.

(הסיפורים מתפרסמים גם בבלוג של צחי)

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

15 תגובות על עלינו פאקינג ליגה

  1. אורדון ותיק ושבע קרבות הגיב:

    כתוב יפה אבל איך אוהד כמותך מרשה לעצמו להחמיץ משחק כמו נגד לוד ?
    נשגב מבינתי

  2. מטייל נוסע הגיב:

    הייתי פעם בפנמה סיטי בערך שבוע, הייתי כולה לילה אחד בווג'אר וזה חתיכת הוסטל מעצבן , עיר מודרנית לגמרי. היה בסדר גמור

  3. הורס מסיבות הגיב:

    חבר'ה, עם כל הכבוד לסיפורים של צחי- קולומבוס מגלה אמריקה,ועם העלייה לליגת-על, (עדיין לא יודעים סופית…)
    אז קורה משהו מעולה בחודש האחרון. ממש כל אורדון אמיתי ישמח על כך.
    מבחינתי, מדובר בנקמה המתוקה של מגרש המכתש באדון שחירב אותו "אדון" שאול אלוביץ'.
    כמו שרובכם יודעים, אזי התחרות על שוק הסלולר בעיצומו ממש לאחרונה, מפילים את מניות הסלולר, משפיעים חזק גם על הטלפון הקווי, כלומר את "בזק", וסוחפים אותו גם למטה.
    רבותי האורדונים, מניית "בזק" ירדה-נפלה בשנה האחרונה ב- 50 אחוד בדיוק. (בשבוע וחצי האחרון 4-5 אחוז בכל יום… ! (מאזור 800 ל-400), יחד עם מניית האם "אינטרנט זהב" השייכת לאלוביץ' שכאן יש לנו נפילה-שחיטה אמיתית של 85 אחוז בשנה האחרונה… ! (מאזור 8500 ל-1200). היום זה שיא התחתית, וצפויים עוד ירידות נחמדות,המזכירים את המידרון התלול של המכתש במורד רחוב בורוכוב…
    בפוסט הקודם בסוף התגובות, רואים בצער רב,איך המכתש ניכתש, ואני מוסיף ניכתש כמו המניות והכסף של שאול אלוביץ'. אאאאאח, קצת נחת מהבורסה הזו… א-מחייה !
    אני מדמיין בראשי את ההפגנה שעשינו לו מול משרדי "יורוקום" במאבק נגד הריסת המכתש, אבל חוזרים למשרדי יורוקום עם שלטי ענק בכיתובים של "מי שהרס את המכתש, מפסיד הרבה כסף" או "בסוף המכתש נוקם" ואת "הו הא מה קרה,אלוביץ' אכל אותה",אפשרי גם "כל כאלב ,ביג' יומו " ! (אפשר לעשות את זה ? …)

  4. הורס מסיבות הגיב:

    תיקון והוספה למה שכתבתי כאן קודם. אם לא ציינתי, אזי בעל השליטה בחברת "בזק" הוא שאול אלוביץ', המפסיד בשנה האחרונה הרבה מאוד כסף, סדר גודל של מיליארדים !! (היה מיליונים). וחברת "אינטרנט זהב" המפסידה גם כן הרבה מאוד כסף, היא חברת-בת של "בזק", ולא חברת -אם. בקיצור, טייקון בנפילה חופשית.
    (לשלמה. מה עם פוסט בנוגע למצב אם פוסלים את תוצאת נצרת-לוד על אי-כשרות , ויגרום לביטול משחק העלייה ביום שישי האחרון על לוד ויהא צורך לשחק מול הרצליה בקרוב… ! מה קורה עם מצבת השחקנים נכון לעכשיו… )

  5. אסי הגיב:

    הצלילה תמשיך עד לתחתית ,תופעת העדר המוכר בכל מחיר כולל המוסדיים שמבינים את גודל המפולת
    במניות התקשורת מקבלת עוצמה כיוון שנגמר לשאול הכסף לעצירת במפולת.
    שאול אוכל קובות במקום הקויאר ,הפולסה דה נורה רק התחילה לו בנושא הכספי ,אל תתפלאו אם יקפוץ מגג

  6. מיקי ר. הגיב:

    זריקת הרגעה או זריית חול בעיניים?
    http://www.nrg.co.il/online/71/ART2/371/350.html?hp=3&cat=7101&loc=10

  7. חידת הארקינים הגיב:

    "החוסר וודאות אצלי זה אופי" רמי פורטיס על הירח

  8. קרדיגנס הגיב:

    שמור על עצמך צחי, היית חסר באוטובוס הפתוח

  9. בלוג עקום הגיב:

    למה לתת במה ולפרסם את הטיול של צחי שבמקום להיות עם הקבוצה ברגעי ההכרעה , כשכולם יורקים דם בטריבונה הןא יורק דם וזיעה על איזה יאכטה פקינג שמאטעס והחליט במקום לאכלס את יציעי המושבה ורעננה מתאים לו לטייל בדיוק עכשיו במכסיקו ופנמה ? איפה כתבה על הארוע אתמול בזיסמן, הבלוג שלך הולך עקום והפוך מכל מה שצריך
    תתעשת

    • מיקי ר. הגיב:

      לא ששלמה צריך עזרה אבל חבל שאנשים לא מפנימים מה זה הבלוג הזה.
      זה שטח פרטי של שלמה שכולנו נהנים ממנו, כולל כל המאוכזבים.
      זכותו של כל אחד לקרוא או לא, זכותו של שלמה לכתוב מה שבא לו ולהעלות פוסטים אורחים כרצונו.
      שלמה כלל לא היה בארוע בזיסמן אתמול. למה אתה לא באת?
      אם יש מי שנכח אתמול ורוצה לכתוב יכול לכתוב פה בתגובות (שלמה ה'ליברלי' לא מוחק תגובות כמעט אף פעם) על הארוע ולחילופין לנסות להעלות פוסט אורח בנושא אם שלמה יאות לכך.

  10. אסף הגיב:

    תגיבו לפוסט אחרון של בר לב ללא משוא פנים ובלי לקוקי תחת

    • ל-אסף הגיב:

      כדאי שתפנים שלא מחלקים הוראות.
      מי אתה שתדרוש שיגיבו?
      מי אתה שתקבע איך להגיב? אם בכלל?
      מי שרוצה יגיב איך שבא לו.
      ההוראות שלך מיותרות. אתה מתחיל לייתר את עצמך.
      תפסת תחת של שמנה.
      דיר באלאק!

  11. ריכוז אתרי אורדוניה הגיב:

    האתר הרשמי של המועדון: http://www.hapoelrg.co.il/
    הפייסבוק הרשמי של המועדון: http://www.facebook.com/pages/Hapoel-Ramat-Gan-Givatayim-FC-Official/223531124382798?sk=wall
    האתר הרשמי של ירון בר לב: http://www.hapoel-ramatgan.co.il/
    הפורום של בר לב (כרגע לא פעיל):
    http://www4.diburim.co.il/cgi-bin/forumsdb/intraforum_db.cgi?forum=26043&read=&alias=&redir_flag=
    הפייסבוק של האוהדים: http://www.facebook.com/groups/125944274113980/
    הפייסבוק של הקומץ: http://www.facebook.com/groups/125944274113980/#!/hrguc03
    הבלוג של שלמה מן: https://maktesh.wordpress.com/
    אתר הכדורסל: http://www.hrg-b.co.il/
    הפייסבוק של הכדורסל: http://www.facebook.com/hrg.basketball
    אתר עמותת האוהדים: http://hrgfans.wordpress.com/
    כדורגל בויקיפדיה: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A4%D7%95%D7%A2%D7%9C_%D7%A8%D7%9E%D7%AA_%D7%92%D7%9F_%D7%92%D7%91%D7%A2%D7%AA%D7%99%D7%99%D7%9D
    כדורסל בויקיפדיה: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A4%D7%95%D7%A2%D7%9C_%D7%A8%D7%9E%D7%AA_%D7%92%D7%9F_(%D7%9B%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%A1%D7%9C)
    כדוריד בויקיפדיה: http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%A4%D7%95%D7%A2%D7%9C_%D7%A8%D7%9E%D7%AA_%D7%92%D7%9F_(%D7%9B%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%99%D7%93)
    הבלוג של אדום עתיק: http://sportnostalgia.blogspot.com/
    הבלוג של הברחן: http://tsisdoingamerica.wordpress.com/
    יש גם עמודי הקבוצה באתרי ספורט ומן הסתם יתעוררו לחיים עם השיבה לליגת על. לדוגמה, האתר בוואלה: http://sports.walla.co.il/?w=/157//1482//4017/

    אם אחרים מכירים עוד אתרים, נא לצרף.

להשאיר תגובה

