סימנו אותי מראש

למה קרלוס לא הוחתם, איך "קבוצה טהורה" מגיעה למשחק של מכבי ת"א, הדיבורים על קומבינות בהרכב, הבגידה שעבר ואכזבתו ממרבית חברי ההנהלה * אריק גילרוביץ' – קצת שבור מפיטוריו המפתיעים, אבל מבטיח להתאושש – פותח אשנב לנעשה מאחורי הקלעים

הפטיש 2

כשהפועל ר"ג 2013 יצאה בקיץ לדרך, טבע יהודה דולינר הבעלים החדש את המושג "קבוצה טהורה". כמו רצה להמחיש עד כמה הוא רוצה לגעת בשורשי האורדוניות עם אווירה של פעם. אלא שהמושג הזה טפח על פניו יותר מדי פעמים. תוך זמן קצר נוצר רצף של אירועים מביכים שאת מרביתם אפשר להגדיר כאידיאולוגיים: בזמן מחנה האימונים בחו"ל הקבוצה נסעה כדי לצפות, או שמא לעודד, את מכבי ת"א במשחקה באירופה. אח"כ באה השתתפות בחנוכת מגרש בית שרת, שהפכה ליריית הפתיחה בקמפיין הבחירות של ראובן בן שחר, שרבים מהאוהדים מתעבים על התחמקויותיו וחוסר רצונו לנסות להציל את המכתש. ואז הגיעו הפיטורים המפתיעים והתמוהים של אריק גילרוביץ', אחד הסמלים הגדולים של הפועל ר"ג. ואם זה לא מספיק, נוצל בשבוע שעבר באופן ציני מפגש של הורי שחקנים במחלקת נוער לתעמולת בחירות של בן שחר. שיחה של המנהל המקצועי אמנון רז נקטעה בגסות, כדי שראש העיר, שעבר שם ממש במקרה, יוכל להלל את עצמו.

בין לבין נרשמה סערת רוחות הולכת וגוברת של האוהדים על שיתוף מספר שחקנים, שנראה כאילו הונחתו על המאמן כדי לרצות ולשרת אינטרסים כאלה ואחרים. מיורדת גאה עם גביע המדינה ושני משחקים מכובדים במסגרת האירופית, הידרדרה הקבוצה לתחתית הליגה השנייה כשסביבה תככים ודיבורים על קומבינות, והיא הראשונה שהיה לה את הכבוד לפטר את מאמנה.

פיטוריו של גילרוביץ' הם גולת הכותרת עד כה של ההתנהלות הזו, שרק מרחיקה אוהדים. הפטיש הגשים בקיץ חלום ישן לאמן את קבוצת נעוריו. לא היה מתאים ממנו לתפיסה של "קבוצה טהורה". את הבשורה קיבל באותו טקס חנוכת מגרש בית שרת המסורס, כשדולינר וחזי ויטקובסקי קבעו להיפגש איתו למחרת במסעדת "הזקן והים" ביפו, שם נסגר העניין רשמית. "זה היה רגע חשוב בחיים שלי", אומר השבוע גילרוביץ'. "אני איש הפועל ר"ג וזו היתה הגשמת חלום לחזור לקבוצה בתור מאמן לאחר קריירה מכובדת בתור שחקן".

אחרי מסיבת העיתונאים בה הוצג ביחד עם הבעלים וההנהלה, החל גילרוביץ' בבניית הסגל. הוא היה צריך להעמיד על הרגליים קבוצה כמעט חדשה, חודש לפני המשחק הראשון באירופה. איש עוד לא שיער שהבעיות אורבות מעבר לפינה, בטווח זמן מיידי.

אתה זה שבחר את כל הסגל?

כשבאתי לקבוצה נאמר לי כי לירון דיאמנט ודור מליחי חתומים כבר. מעבר לכך הסגל נבחר על ידי.

לא הפריע לך ששני שחקנים כבר חתומים?

שניהם היו שחקני הרכב בליגה הלאומית בעונה שלפני, וחשבתי שאם זה משרת את האינטרסים של האגודה הרי שבתור שחקני סגל זה בסדר. מי שיהיה טוב ישחק, הבהרתי זאת בצורה חד משמעית.

למה אתה מתכוון כשאתה אומר שהחתמת שני שחקנים ישרתו את האינטרסים של האגודה?

אם אני מגיע לקבוצה ויש כבר שני שחקנים חתומים ששיחקו בליגה לאומית, אז אני מניח שחשוב לאגודה שהם יהיו בסגל. אני עובד במועדון וחלק ממנו, ומה שחשוב למועדון חשוב גם לי. זה סוג של פשרה, אבל מבחינתי זה עדיין עובר בתור מאמן.

קרלוסרצית שקרלוס צ'קאנה ועוז יפרח ימשיכו או לא?

כולם רצו את קרלוס ויפרח. יש מידע מוטעה אצל האוהדים וזו אחת הסיבות שהסכמתי לראיון הזה, לספר בדיוק את האמת. לקרלוס הוגשה הצעה מכובדת ביותר. הוסבר לו שכל השחקנים משנה שעברה הורידו בשכר כי הארנק של ארקין פשוט נסגר ויש מציאות אחרת. אני חושב שקרלוס היה צריך לבוא לקראת ההנהלה ולא להסתגר בדרישות שלו. הוא כבר בן 37 ולא היה שחקן הרכב קבוע בשנתיים שלפני, וכל אחד גם צריך לדעת מה מקומו ואת המציאות. מאד רציתי אותו הרבה בגלל המקצוענות שבו ועל האנרגיות שהוא מביא לחדר הלבשה. אני חושב שהכעס על ההנהלה במקרה הזה הוא לא במקום. אפילו נפגשתי עם קרלוס בארבע עיניים וניסיתי לדבר על ליבו ולהסביר לו את המציאות החדשה, אבל הוא היה נעול בדרישותיו.

דובר על כך שהמחלוקת עם קרלוס היתה סביב כמה אלפי שקלים בודדים. יחסית לעובדה שמדובר בשחקן שהפך כאן לסמל, שחקן נשמה ואהוב, זה היה שווה?

אתה שואל אותי על עניינים כספיים וזה שאלה שצריכים להפנות להנהלה. לפי הנתונים שבידי זה היה הרבה הרבה יותר מכמה אלפי שקלים. אני חושב שבמקרה שלו כולם רצו אותו, אבל הוא מצידו גם היה צריך להבין את המציאות החדשה.

ומה קרה עם יפרח?

גם לגבי עוז יפרח היה רצון להביא אותו. הפגישה הראשונה היתה איתי בארבע עיניים ובו דיברנו קצת על התוכניות שלי לעונה, לקדם את עומר חזום ואיתו ועם אבי סופר לבנות את מערך ההגנה ושכל אחד ישחק בזמנו. לפי מה שהבנתי ממנו הוא קיבל זאת ונפגש גם עם חזי. הם קבעו להיפגש שוב ולאחר מספר ימים הבנתי שהוא סגר בהפועל אשקלון. גם כאן הכעס על ההנהלה הוא לא הוגן.

איך התרשמת מדולינר בפגישות שלכם?

בחור חם מאד. עשה רושם שהוא רוצה להיות מאד מעורב בקבוצה ושהגשים חלום של כל אוהד לקנות את קבוצת נעוריו. נראה ממש מאושר במהלך הזה וחיבק מאד את הקבוצה בכל זמן שהותו איתנו, במיוחד במחנה האימונים בהונגריה ובפורטוגל.

במחנה בהונגריה הקבוצה נסעה לעודד את מכבי ת"א במשחק באירופה. אתה יודע בדיוק מה מרגישים האוהדים כלפי מכבי ת"א, למה חשבת שזה נחוץ?

זה סתם קשקוש שיצא מפרופורציות. אתה רואה מצב שהפועל ר"ג עם כל ההיסטוריה שלה תלך לעודד את מכבי ת"א? היינו מרחק נסיעה של שעה ממשחק בליגת האלופות, אז למה שלא ניסע? כמה פעמים בחיים יש לאנשים אפשרות לראות משחק במסגרת הזו שצריכים להקדיש עבורה רק שעת נסיעה? אז בגלל שקבוצה מהמדינה שלנו נסעה, אז לא ניסע? הכניסו אותנו ליציע שבו ישבו גם האוהדים של מכבי ת"א, הם היו בצד אחד ואנחנו בצד שני. זה כל הסיפור. אנשים יצאו לגמרי מפרופורציות. התחילו לספר שנסענו ארבע שעות על מנת לראות אותם ועודדנו אותם. זה אירוע שבכלל אף אחד לא צריך להתייחס אליו.

האירוע התעצם כי ההנהלה שלחה מכתב תלונה להנהלת מכבי ת"א נגד האוהדים, דבר שנראה בכייני. מבחינת אוהדי ר"ג, לא היה לכם מה לחפש במשחק של מכבי ת"א ואם קיללו אתכם בגלל שאתם הפועל – אז על מה הבכי והנהי?

אני יודע שיהודה ביקש לשלוח מכתב תלונה נגד אוהדי מכבי ת"א כי הם באמת לא התנהגו בצורה שצריכים להתנהג והם בסופו של דבר מייצגים את מדינת ישראל, שזה הרבה יותר חשוב ומעל הקבוצה. כל ישראלי בחו"ל הוא שגריר של המדינה. לא הבנתי את המשפט שאין לנו מה לחפש במשחק של מכבי ת"א. באנו לראות כדורגל בליגת האלופות ותו לא.

חריקה נוספת היתה בטקס חנוכת בית שרת שהיה יריית פתיחה למערכת הבחירות של בן שחר. מה דעתך על זה?

הייתי שם וראיתי הכל, אבל אני חושב שצריכים להפריד בין ספורט לפוליטיקה. אני בכוונה לא נכנס לזה, זה לא קשור לספורט ולקבוצה, וברור שבפוליטיקה כל אחד מנצל את כוחו לעשות עוד קמפיין לטובתו. ברגע שאתה ראש עיר יש לך גם את היכולות לעשות זאת. אבל ממש שום חריקה.

אחרי ההצלחה היחסית מול אשטוריל, ההנהלה הבטיחה לך חיזוק לליגה?

כולם ראו שצריכים חלוץ שיהיה העוגן שלנו בהתקפה, דיברו על זה כל הזמן והיה קונצנזוס בהנהלה והצוות המקצועי שברור שנביא חלוץ לקבוצה שיתגבר את החלוצים הבכירים שלנו, אסייאג ודיאמנט. בפועל זה לא קרה בסופו של דבר לצערי.

על פניו נראה היה שבניית הקבוצה לא היתה אופטימלית: בלמים בינוניים והיעדר חלוצים כובשים. למה בעצם?

כשצריכים להכין קבוצה תוך חודש מאפס, לשחק בליגה האירופית וכולם בפאניקה וחרדה שלא נובס ונבייש את המדינה ושנתרסק כתוצאה מזה גם בליגה – ברור שדברים לא נעשים בצורה אופטימלית. זה דבר חשוב ומהותי שמשום מה לא מתייחסים אליו. זרקו אותי לגוב האריות ויצאתי בחיים ושנייה אחרי זה פתאום שכחו הכל. אני לא חושב שהבלמים בינוניים, אבל אני כן חושב שצריכים לתת זמן לכולם כולל הבלמים. אבי סופר עלה עם הפועל ר"ג לליגת על לפני מספר שנים והוא שחקן של 30 מחזורים בליגה הלאומית. עומר חזום שחקן צעיר ומוכשר שמעולם לא קיבל צ'אנס אמיתי וביטחון כמו שקיבל ממני. אם מחליטים על דרך של שילוב שחקנים צעירים שלנו, אז אל תבואו בטענות על כל טעות שלו, אלא תתנו לו להתקדם ולצבור ניסיון. תתנו לו גב וגם למאמן שנותן לו גב. לגבי חלוץ, הבהרתי מקודם, כולם אמרו שצריך חלוץ, אבל בפועל לא הביאו. התאמן אצלי חלוץ גאורגי יותר מחודש ממש עד שהסתיימו העברות. היו צריכים להעביר את אדו לקבוצה אחרת או להסתדר איתו כספית עם איזה פיצוי על מנת לפנות מקום לשחקן זר. עשיתי כל מאמץ שנצליח להעביר אותו, איתו היינו שווים עוד 6-5 נקודות. בכל המשחקים היינו עדיפים והיתה חסרה רגל מסיימת.

מה באמת לגבי אדו, מדוע שחקן זר הוחתם ולא משחק?

לגבי אדו עשינו טעות. בגלל הלחץ לבנות קבוצה לא היתה אפשרות לבחון ולבדוק לעומק כל שחקן. ראיתי שהוא שיחק בליגת העל כמה שנים וחשבתי שזה יהיה טוב לקבוצה. בפועל כשהוא התחיל להתאמן ושאלו אותי אם לרשום אותו למשחק נגד אשטוריל, אמרתי כן. לא התכוונתי שיחתמו איתו על חוזה לשנה, זה נפל איכשהו בין הכיסאות בלחץ שהיינו בו לסגירת הסגל לקראת המשחק. אין להאשים אף אחד ואם מישהו בכל זאת מחפש אשם, אז אני לוקח את זה עליי שלא אמרתי חד משמעית לא להחתים אותו. הייתי בטוח שלפני שיחתימו אותו לשנה יבררו אצלי סופית. כמו שאמרתי, זה נעשה בטעות. בכל מקרה מהרגע הראשון הודעתי לאדו שמבחינתי אני רוצה להריץ את חזום כי חשבתי שזה לטובת המערכת כראייה לטווח ארוך. אדו הוא בלם טוב וראוי, אבל חשבתי שטובת הצעירים שלנו קודמת.

יכול להיות שהעובדה שלא החתימו שום חלוץ היתה מכוונת כי היתה נוחה למישהו?

אתה לא מצפה באמת שאענה לך על השאלה הזו. את השאלה הזו צריכים לשאול לא אותי. עשיתי כל מה שיכולתי על מנת שנחתים חלוץ בעל שיעור קומה שיהווה עוגן בהתקפה. כולם ידעו שבסופו של דבר יהיה לנו קשה יותר בהתקפה. אני לא רוצה להתחיל בספקולציות, כל אחד שיחשוב ויסיק למה זה קרה.

טענות רבות נשמעו על כל מיני קומבינות בהרכב. קודם היה את הסיפור של פשכצקי בשער, שקיבל את האפודה מהר מדי, דיברו על דיאמנט ועל מליחי ויש גם את ליעד ברקוביץ'.

טענות מצד האוהדים תמיד יהיו. בסופו של דבר מי שלא עוסק בעשייה לעולם לא טועה ולא יבקרו אותו. לבקר ולהאשים בלי לדעת את האמת זה הכי קל.

אז בוא תענה.

אלדר פשכצקי ללא ספק שוער ענק ואני רוצה לקוות שיתנו לו את הקרדיט גם בהמשך להיות שוער העתיד של הקבוצה. רם שטראוס עשה עבירת משמעת  חמורה שבוע לפני המשחק הראשון בליגה וזה היה טבעי שאתן לפשכצקי לשחק. אם לא הייתי סומך על אלדר בשתי עיניים, אולי הייתי מסתפק בנזיפה וקנס לשטראוס. אלדר הוכיח את עצמו ללא ספק בכישורים שלו במשחקים ששיחק. אז למה לחפש מתחת לאדמה ולא לבדוק אותו מקצועית? דיאמנט כבש בשנה שעברה בליגת העל ובליגה לאומית עשרה שערים. הוא חלוץ לגיטימי בליגה הלאומית. כשהיה טוב הוא שיחק, וכשלא היה טוב הוא לא שיחק. כולם יודעים על הקשר של אביו שעוזר הרבה לקבוצה, זה לא סוד כמוס. אני בתור מאמן צריך להיות ענייני ולחפש את טובת הקבוצה, וזה מה שאני עושה כל הזמן. עובדה שנגד קטמון הוא לא שיחק אפילו דקה. את ליעד ברקוביץ' הבאתי ממכבי יפו. במשחקים שהוא שיחק הוא היה מצוין. שחקן חכם, טכניקה גבוהה, לא מפסיק לרוץ ומחלץ כדורים מהיריב. סטטיסטית הוא מספר אחד בקבוצה. אז מה הקטע אם הוא החתן המיועד של זאביק פשכצקי? למה גם במקרה הזה לא בודקים עניינית – אם הוא טוב או לא טוב לקבוצה? זאביק פשכצקי מעולם לא אמר לי מילה אחת על שילובו של אלדר או ליעד בהרכב. סתם עושים לו עוול כשמאשימים אותו. לפני שמוניתי למאמן אמרתי בכל מקום שהייתי בו שאלדר צריך להיות שוער העתיד של המועדון. ברקוביץ', פשכצקי, לידור, חזום, תומר וביבי צריכים להיות העוגן בשנים הקרובות. רק צריך מישהו שיאמין בהם וייתן להם ביטחון וגב גם ברגעים שלא הולך.

היו עוד דיבורים על שחקנים מועדפים מסיבה כזו או אחרת.

שמעתי גם טענות שאני חבר של אבא של תומר לוי ובגלל זה אעדיף אותו בהרכב. האמת שאני לא מכיר אותו ובטח שלא את תומר. בפעם הראשונה שראיתי את תומר זה היה בפגישה שזימנתי אותו לווינטר והודעתי לו על סמך כל מה ששמעתי עליו שהוא מבחינתי שחקן הרכב, שאני לא מתכוון להביא אף אחד אחר ועכשיו הכל תלוי בו. הציעו לי המון מגינים ימניים מצויינים, אחד מהם עמרי קנדה לפני שחתם בהפועל חיפה. אמרתי לסוכן שלו שאני שומר מקום לשחקן שעלה מהנוער והוא אמר לי מה שאמרו לי כולם, אל תהיה טיפש ותדאג לעצמך כי אחרי שני הפסדים אף אחד לא יזכור לך כלום. כנראה שהוא צדק. אנשים אוהבים לבקר, להשמיץ, ללכלך ומה לא. לשמחתי הרבה, רוב האוהדים תמיד תמכו במהלכים שלי כי ראו שאני עושה הכל לטובת עתיד המועדון.

הפטיש

הקבוצה מפסידה ומנצחת, ומפסידה ושוב מפסידה, ואין יציבות. הרגשת באיזשהו שלב שמעמדך בסכנה?

לצערי הרגשתי דיבורים עוד בשלבים מוקדמים של העונה. זה היה נראה כאילו לקחו אותי בערבון מוגבל. כל מה שעשיתי מבחינה מקצועית זה נראה כאילו רק לדחות את הקץ. בדיעבד הבנתי מאנשים שונים, מקורבים יותר ומקורבים פחות, שלעולם לא היה לי גב ממש. המשחקים הטובים במחנה האימונים בהונגריה מול קבוצות מהליגה הראשונה, ההופעה המכובדת נגד אשטוריל, שכולם היללו אותי ואת הקבוצה, משחקי אימון טובים מול נתניה והפועל ת"א, כל זה היה צריך לתת להנהלה את מלוא הביטחון לבטוח בי. אבל כנראה שמראש סימנו את ראשי וזה היה רק שאלה של זמן. הזהירו אותי שזה כך, אבל לא רציתי להאמין. הייתי בטוח שאחרי ההופעה מול הפורטוגלים שכולם דיברו על דרך ושיטה וכל הסופרלטיבים האחרים, אני פה לכמה שנים. בדיעבד כשעשיתי אחד ועוד אחד על כל מה שעברתי בחודשים אחורה, על מה שאמרו לי, על כל מיני טענות הזויות למאמן, ואשמור על כבודם של האנשים ולא אדבר על זה, על מה שראיתי ולא האמנתי ועל מה שהזהירו אותי, הבנתי שמראש לא קיבלתי לעולם צ'אנס אמיתי ולמרות הכל בארבעה חודשים שעבדתי בקבוצה, הוכחתי את יכולתי. אני איש של דרך ולא לגמור ולרוץ לספר לחבר'ה.

מול קטמון הקבוצה ניצחה ללא לירון דיאמנט, והשמועות עבדו שעות נוספות שאתה גמרת את הסיפור.

השמועות שאתה שמעת אלו אותן שמועות שכולם שמעו ואני שמעתי. הגיעו אליי הרבה טלפונים בעניין הזה, אבל כנראה שאני נאיבי מדי ולא רוצה להאמין. אחד מהטלפונים, ממישהו שבדרך כלל לא טועה, אמר לי שחרצתי את גורלי ותוך שבועיים לא אהיה בקבוצה. אמרתי לו שהוא מפנטז ואחרי הניצחון הזה אנחנו נלך קדימה. למען ההגינות צריכים להגיד שגם כמו שבית משפט לא מאשים אם אין הוכחות של מאה אחוז, אז בוא נשאיר את זה ככה. אין לי שום הוכחה, אבל עם עובדות אי אפשר להתווכח – אחרי שבועיים הייתי בחוץ.

אם נתעלם מרכילויות ושמועות, יכול להיות שפיטרו אותך כי לא הבאת תוצאות מספיק טובות, או כי לא שמרת מספיק דיסטנס עם השחקנים ולא נתת להם בראש?

נראה לך הגיוני שאחרי מחזור חמישי יקראו לי לשימוע שלפני פיטורין? נכון שהתוצאות לא היו מספיק טובות, אבל דחילק, צריך זמן לכל דבר. בכל המשחקים היינו עדיפים על היריבות. הרי דובר במפורש על דרך של מועדון ולא סגידה לתוצאות. רצו להעביר עונה טובה בליגה הלאומית ותו לא. אני לא מהמאמנים שבאים לחדר הלבשה וצועק על שחקנים אחרי הפסד. אני לא חושב שבצעקות אני מלמד משהו. כשצועקים על שחקן בפני כולם זה לא מביא שום תועלת לטווח ארוך. אני מסביר לשחקנים מה הטעויות בהרצאת וידאו שאני עורך לאחר המשחק, אני מדבר עם שחקנים באופן אישי על טעויות ומה צריך. מאמן זה גם מחנך. בארץ חושבים שעם צעקות ובעיטות בקלקר מגיעים לאיזשהו מקום. אני חושב שאפשר להגיע למקום הרבה יותר גבוה בצורה אחרת. אבל לצורך זה צריך זמן וסבלנות וכמובן גב של ההנהלה, וברגע ששחקנים בוכים ומקשקשים צריכים להגיד להם שתפקידם לשחק ולא לקשקש. בכל קבוצה יש את השחקנים שתמיד יש להם טענות.

בתחילת העונה הבטחת כדורגל אטרקטיבי, קבוצה שנלחמת ואוהדים רבים שחוזרים מהכפור. קשה לומר שההבטחות קוימו.

נכון, זה עדיין היה רחוק ממה שאני רוצה. בניתי קבוצה במגבלות התקציב ואני בטוח שככל שהיינו מתקדמים הדרישות שלי היו מופנמות במגרש. אצלי משחקים כדורגל על הרצפה ולא באוויר. היו הרבה חריקות בעניין כי דברים נלמדים ומופנמים תוך כדי תנועה. שחקנים שהיו רגילים לבעוט למעלה או להרחיק, או שרק מגן אחד עולה, או כל מיני דברים שבאו איתם מקבוצות אחרות, צריכים זמן להפנים. יצאנו למרתון של 42 ק"מ ולאחר הקילומטר החמישי אומרים לי – שמע, אתה מפוטר כי לא נראה לנו שתצליח להגיע לסוף. זה נראה רציני? הרי ברור שזה מכור מראש.

ציפית לפיטוריך אחרי ההפסד להרצליה, או שהאמנת שמעמדך יציב מפני שדיברו בתחילת העונה על בנייה?

בישיבת ההנהלה לאחר ההפסד לאשקלון, כשנושא הפיטורין הועלה, אמרתי לכולם שאני מוכן להתערב על כל המשכורת שלי שאם אני מסיים שנתיים בקבוצה, היא תהיה בליגת העל. מאמין בזה בכל ליבי. דברים לוקחים זמן ולמישהו פה לא היה זמן, ויותר נכון לא היה רצון. כבר הבנתי שמעמדי לא היה יציב מעולם, למרות שנתתי הרבה סיבות שיכולים לסמוך עלי במאה אחוז. ברור שכולם דיברו על בנייה, אבל פתאום המטרות השתנו בלי להודיע לי.

אז למה להתעקש לשלב צעירים אם ידעת שמסתכלים רק על תוצאות?

חשבתי שאם אני כאחד שבא מהאגודה הזו לא ייתן צ'אנס לצעירים שלנו, מי ייתן? מה עוד שהאגודה לפחות במילים עמדה מאחורי הדרך הזו. כל מאמן שיבוא מבחוץ יחפש את ההצלחה האישית שלו, וככה לא בונים מועדון בריא. וזו הסיבה שפשכצקי, חזום, לידור, ברקוביץ' ותומר לוי קיבלו את חולצת ההרכב הראשון. ראיתי את טובת הקבוצה מעל טובתי האישית. אגב, עשיתי זאת גם בהפועל ראשון לציון, ששם כמעט חצי הרכב היה שחקני בית וגם שוער צעיר שהעליתי מהנוער, שעומד עד היום בשער. גם בבית"ר שמשון נתתי לשחקנים צעירים במה. אני המאמן הראשון בארץ ששיחק בליגה הלאומית ללא זרים. אם עשיתי זאת בקבוצות אחרות ללא פחד, אין בכלל ספק שאעשה זאת בקבוצת האם שלי. בסופו של דבר שילמתי בראשי, אבל מבחינתי הכי חשוב שאני יודע שרוב האוהדים לפחות מעריכים את זה ויודעים שהפיטורין לא מקצועיים. והכי הכי חשוב, שאני שם את הראש על הכרית בלילה, אני יודע שקידמתי שחקנים ועזרתי להם, וזה בא יחד עם כאב נוראי ואכזבה גדולה מהמערכת. בגידה נוראית והכאב לא עובר.

כשאתה אומר בגידה, למי אתה מתכוון?

מבחינתי, הנהלת הפועל ר"ג מי יותר ומי פחות. היחידי מההנהלה שעמד על רגליו האחוריות ואמר שעושים טעות איומה ואיפה בכלל הסבלנות ואיפה בכלל הבעיה, כי הרי אני עומד בכל המטרות שהקבוצה הצהירה עליהם העונה, היה ירון בר-לב.

עינב וטופלה לא עמדו?

שכל אחד יעשה את חשבון הנפש שלו. את השאלה הזו גם צריכים להפנות אליהם.

מה חזי אמר לך בנימוק לפיטוריך?

שהקבוצה לא משחקת מספיק טוב ולא רואים דרך. על השאלה שלי איך נגד אשטוריל ראו כל הפרשנים בארץ דרך ופתאום היא נעלמה, אף אחד לא יכול לענות. למה? שכחתי לאמן? נגד הפועל פ"ת בשידור ישיר קיבלנו המון מחמאות על הדרך בה שיחקנו למרות שהפסדנו. היו עוד דברים, אבל עדיף שלא אפרט כי אלו האשמות פתטיות נגדי שלא ראויות בכלל. מחזור חמישי קוראים לי לשימוע בזמן שיש קבוצות בליגה שבקושי עשו נקודה, ואף אחת מהקבוצות לא דיברה בכלל עם המאמן שלה. להגיד אין דרך ואין שיטה זה הכי קל. להסביר זה קשה. לפני שבוע הפועל ת"א שיחקה נגד רעננה והתוצאה היתה 0:0, ישר כל הפרשנים קפצו על רן בן שמעון שאין דרך ואין שיטה ובלה בלה בלה, העיקר שום מילה על רעננה שבאה לשחק 90 דקות בתוך ה-16 שלה. מבטיח לך שאם הפועל ת"א היתה מבקיעה שער אחד, אף אחד לא היה מדבר כי זה ניצחון ושלוש נקודות והכל בסדר, ואז כן יש דרך ויש שיטה. אז בגלל תוצאה מחליטים אם יש דרך או יש שיטה? דרך זה לאורך זמן, דרך צריכה סבלנות, דרך צריכה אמונה ובטח לא להחליף דרך פתאום בתוצאות עכשוויות.

אתה מרגיש שמישהו בהנהלה לא רצה אותך באופן מיוחד?

היה ברור מעל לכל ספק שחיפשו מתחת לאדמה לפטר אותי. אין הסבר אחד הגיוני אחרי כל מה שעברתי בקבוצה בארבעה חודשים ועשיתי דברים נהדרים, שיקראו לי לשימוע אחרי מחזור חמישי. אין!!!

כשאתה אומר שחיפשו לפטר אותך מתחת לאדמה, למה שיעשו דבר כזה? הרי "הפועל ר"ג טהורה" מתחילה קודם כל באדם כמוך בראש המערכת המקצועית.

שאלה טובה ללא תשובה. וכל מה שיספרו זה יישמע לא לעניין. הייתי צריך לאמן פה כמה שנים ובטח לא לאמן עם אקדח על הרקה, ממשחק למשחק. זו גם שאלה שצריכים להפנות למי שצריך. בסופו של דבר כבר בתחילת העונה הוכחתי לכולם את יכולתי  ברמה הכי גבוהה בליגה האירופאית. גם מבחינת התנהלות וגם מבחינה מקצועית. אני אחזור על זה שוב ושוב כי זה רק מעצים את גודל הטעות שהם עשו והעוול שנגרם לי.

ממי אתה הכי מאוכזב?

מאוכזב מההנהלה כהנהלה ולא אכנס לשמות. עמדתי מעל ומעבר בכל מה שהאגודה חרטה על דגלה. להעלות שחקנים שסיימו נוער לבוגרים, להחזיר הביתה שחקנים שגדלו באגודה, וכולם תכלס קיבלו צ'אנס אמיתי והוכיחו את עצמם בהרכב הראשון ולא רק כסיסמאות. כל שבוע העליתי שחקנים מהנוער שיתאמנו עם הבוגרים על מנת להדק את הקשר עם מחלקת הנוער, הלכתי לכל המשחקים של קבוצת הנוער על מנת לעקוב, ראיתי את עצמי מרים את הקבוצה הזו לשמיים. ראיתי את הקבוצה מעל האינטרס האישי שלי, וכנראה שבגלל זה הלכתי הביתה. במקום לתת לי גב ולראות את העתיד, פתאום החליטו לסגוד לתוצאות. רק אדגיש שבכל המשחקים, גם אלו שהפסדנו, היינו עדיפים על היריב. בסופו של דבר, הסבלנות משתלמת. הקבוצה מספיק טובה ולגיטימית לליגה הלאומית ויכולה להרשות לעצמה את שכר הלימוד עבור השחקנים שלנו. ומעל הכל אחרי ההופעה בליגה האירופאית, כל מי שמבין משהו בכדורגל צריך היה לראות שבהפועל ר"ג יש מאמן מצויין שאפשר לסמוך עליו במאה אחוז ולא לקחת אותו בערבון מוגבל. אם קיבלתי מחמאות מכל אנשי המקצוע בארץ איך שהקבוצה שלי עמדה במפעל הזה, אז פתאום שכחתי לאמן?

דולינר דיבר איתך מאז שפוטרת?

לא.

המושג הפועל ר"ג טהורה שדולינר טבע היה אמיתי, או שעכשיו זה מתברר כסיסמה חלולה?

אני מאמין שהכוונה מראש היתה באמת לעשות את זה, אבל מסתבר כנראה שזו היתה סיסמה ריקה מתוכן, כמו גם העובדה שהצהירו על דבר אחד ופתאום החליטו שרוצים לעלות. את ההסברים לכך צריכים לקבל לא ממני.

לפחות קיבלת את כל מה שמגיע לך?

סיכמנו שאקבל שלושה חודשי פיצוי.

אני מחזיר אותך ל-1991, לרגע שבו טיפסת על הגדר אחרי שכבשת מול הפועל ר"ג במדי רמת עמידר, 4:4, והנפת אצבע. זה צרם והכעיס אוהדים רבים. אבל זו לא היתה רק שמחה של כובש שער, אלא בעיקר התרסה כלפי מי שלא ספר בהנהלה את שחקני הבית בעונה הקודמת, כולל אותך, בקדנציה של קשטן בראשותו של חזי ויטקובסקי, מה שגרם לכמה מכם לעזוב. ואם נהיה ספציפיים – אתה מרגיש שחזי בעט בך פעמיים? 

אתה מדבר איתי על לפני 25 שנה, כן, זו היתה מין התרסה עבור מי שלא ספר את שחקני הבית וניפץ את הקבוצה הזו לרסיסים, שנבנתה בסבלנות שנה אחר שנה. דור שלם נגמר וחלקם פרש. זה בהחלט צירוף מקרים שגם אז חזי היה יו"ר. הקבוצה תחת קשטן לא ספרה את שחקני הבית בליגת העל. עלינו לליגת העל עם תשעה שחקני בית בהרכב ושני שחקני רכש, שוקו ושמריה, ובסגל כולו היו 17-16 שחקני בית. זה בדיוק המודל שראיתי לנגד עיניי השנה. ידעתי שזה ייקח כמה שנים כי יש גם שחקנים מצויינים בקבוצת הנוער שלנו. בתקופה ההיא בליגת העל פתאום התחילו להביא שחקני רכש וזרקו כמעט את כל שחקני הבית. את הסוף כולם יודעים, הקבוצה ירדה ונמחקה להרבה שנים. זה היה אירוע מכונן וחשוב עבור הקבוצה, ולצערי לא למדנו כלום מאז. אפשר לבנות פה קבוצה נהדרת שתישען על שחקני הבית, צריך רק מישהו שיאמין בהם וייתן להם גב של מאה אחוז. את זה עושים עם מאמן שהקבוצה חשובה לו ולא תחנת מעבר עבורו.

איך התחושה?

נכון לעכשיו אני ממש שבור ממה שקרה ולא רוצה בכלל לחשוב על כלום. לא האמנתי בחיים שזה יכול לקרות, כי גם הלכתי צעד בצעד עם הדרך של המועדון. עברתי בגידה, בכל משמעות המילה. אבל החיים הם בית ספר. ממשיכים הלאה. אני אתאושש. מה שלא הורג, מחשל. קיבלתי עוד קצת תובנות על החיים ועל אנשים. שום דבר לא לחינם.

תחזור פעם להפועל ר"ג?

אין לי מושג מה יהיה בעתיד, אבל בכל מקרה בפעם הבאה, אם תהיה, זה יהיה רק לכמה שנים מראש, שאדע גם לקצור את הפירות.

מה תעשה עד ששוב תחזור לכדורגל?

בעיקר אשקיע שוב במקומות בהן אני מתנדב בשנים האחרונות: מחלקת ילדים בבית חולים תל השומר. הילדים ישמחו בוודאי לראות אותי יותר, וגם הזנחתי קצת את ההוסטל לאסירים בשיקום שהייתי בא הרבה יותר לפני שמוניתי למאמן. שם לפחות מעריכים אותי. יש המון דברים שאני נהנה מהם. נתאושש ונמשיך הלאה.

אתה מאוכזב גם מהאוהדים? רבים רצו אותך כל השנים כמאמן, אבל אחרי הפסד או שניים היו כאלה שתקפו אותך, גם הם גילו חוסר סבלנות.

תמיד אמרתי שיש קו דק בין אהבת קהל למאמן מקומי לבין קללות וביקורות. יודע איפה אני חי, אבל בסך הכל מלבד צעקות פה ושם הרוב תמך והבין שבדרך שאני הולך צריכה סבלנות ואין קיצורי דרך. הדרך היתה ברורה לכולם שהיא דגש על בניית הקבוצה שתושתת על שחקנים שלנו. עמדתי בזה מעל ומעבר ותכלס רובם העריכו את זה מאד. על העובדה שפתאום התחילו לדבר על רצון לעלות ליגה אין לי שליטה.

האוהדים זוכרים אותך כשחקן נשמה, פטיש, קפטן, ואפילו מלך שערים באחת העונות, מה יזכרו ממך כמאמן של שישה מחזורים?

אני המאמן הראשון שהביא נקודות לקבוצה במפעל אירופאי. לא מספיק חשוב? אחר כך, ולא פחות חשוב, שקידמתי צעירים שלנו לקבוצה הבוגרת ולהרכב הראשון.

איך תהיה הפועל ר"ג בהמשך?

אין לי ספק שהיא תהיה בצמרת וצריכה להתמודד על העלייה. ברגע שאיסמעיל ותומר לוי יחזרו וברגע שישדרגו את הקבוצה בחלוץ בעל שיעור קומה, הפועל ר"ג אחת הקבוצות הטובות בליגה. מכבי נתניה והפועל פ"ת רחוקות מלהרשים. אל תשכח שבכל המשחקים היינו עדיפים על היריב, ובין היתר חוסר מזל ורגל מסיימת מנעו מאיתנו להיות עם עוד כמה נקודות. במשחק האחרון נגד מכבי הרצליה שלטנו ב-80 דקות מהמשחק. יש ביקורת לא אובייקטיבית כלפי הקבוצה, כי האוהדים בדרך כלל שופטים את הקבוצה לפי התוצאות.

הערה לסיום: ההנהלה מוזמנת להגיב לדברים

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

56 תגובות על סימנו אותי מראש

  1. אורדון מבין עניין הגיב:

    אריק תודה על כל מה שנתת במיוחד על הרצון לקדם צעירים. מהדברים שאתה אומר אני לומד קצת על היו"ר חזי ויטקובסקי שחשוב לו לשמור על קשרים בצמרת והחתים שני אנשים שקרובים לראשי התאחדויות אם זה לוזון ואם גברי… ושכל אחד יעשה את האחד ועוד אחד שלו ויבין למה הניהול אצלנו הוא הפקר אחד גדול.

  2. מתמטיקה פשוטה הגיב:

    היה ברור שמחכים למעידות של הקבוצה בשביל לפטר את אריק
    מינו את אריק כדי שיוכלו להגיד שהכל על טהרת שחקני עבר ואוהדים, כולם יודעים שהבעלים החדשים באו לעשות סיבוב על הכסף של מנגה שארקין השאיר פה
    מי שמצוי בענינים יודע שהכסף הולך למשכורות שלא אנשים שלא מגיע להם
    אחרי שיגמר הכסף הבעלים האלה וההנהלה יברחו תוך דקה וישאירו קבוצה בלי כלום
    צריך להתעורר עכשיו ולא לתת לשחיתות הזאת לקרות

  3. קובי הגיב:

    האיש פשוט מדבר נקי ואם יש אורדון טהור ונקי מכל רבב זה האיש.זה שחזי תקע לו סכין בגב זה לא מפתיע, מה שכן מפתיע אלו הם "חבריו " מהנוער, בוגרים וגם בוותיקים ששיתפו פעולה עם וויטקובסקי.יכול שאריק תומך בקוניק וחברי הנהלה בבן שחר וזו הסיבה ?
    תצלח דרכך איש אשכולות, אני בטוח שתרומתך לקהילה מוערכת ושווה עשרות מונים לעומת הפוליטיקה הבזויה של הקבוצה והעיר.

  4. אוהד ותיק הגיב:

    אינני מחסידיו של קוריס אבל אם הוא היה עושה מה שעשו עכשיו לאריק היו שותים לקוריס את הדם בקשית כמו שעשו לו מאה פעמים . בושה להנהלה הזו שכל מה שהיא עושה זה בדיוק הפוך לרוח האורדונית.
    אני קורא לאוהדים להגיע עם חולצות שחורות ביום שישי ולא לעודד בכלל.
    מספיק לסדר ג'ובים לכל מיני חברים של חזי וטקובסקי וכל אחד יודע למי הכוונה.

  5. Oscar הגיב:

    מילים כדרבנות.
    הקומבינטורים משנות ה 70 ; 80 חזרו.
    קרה בהסטוריה של הכדורגל שמאמן פוטר ורוב האוהדים היו דווקא נגד פיטוריו ?
    צריך לתת לגילרוביץ תעודת כבוד על שבנה קבוצה חדשה לגמרי לליגה הלאומית ולאירופה תוך חודש.

  6. לא מבין הגיב:

    למה רק 3 חודשים כפיצוי על הפיטורים?
    למה לא את כל המשכורת השנתית?
    הרי כנראה אין לו סיכוי לקבל קבוצה אחרת ומן הסתם החוזה שלו היה לפחות לשנה.
    בכל מקום מקובל לשלם עד תום החוזה. כמו לדוגמא אבוקסיס בתא או עטר בחיפה.

  7. אדום עתיק הגיב:

    אני אוהב את האיש , מה שהוא מסמל ודרכו ,אבל ראוי להדגיש שזו עדות במעמד צד אחד ואף בה סתירות פנימיות.
    אם לקבל את דברי אריק זו היתה אנטומיה של כשלון ידוע מראש בה הקורבן תוכנן והוכן מראש ,רק הוא לא ידע זאת (מדבריו אפשר להבין כי נרמז). מבין השורות ואף בתוכן עולה בבירור כי מלכתחילה לא שררה הרמוניה בין המאמן לבין ההנהלה(מושג רחב ומופשט) ואריק ,הלכה למעשה ,הכניס ראשו ללוע הארי במודע. על הנתונים אין עוררין קבוצה חלשה להחריד ואין צורך לפרט. הגיע מאמן חדש בעל מוניטין , בהרכב הנוכחי לא יעשה הרבה . המבחן האמיתי יהיה בינואר אם ימוממש רכש משמעותי או שכל פנייתו הנמלצת של יהודה דולינר לאוהדים אינה אלא מסך עשן .או בשפה בוטה קשקוש.תרגום -"אבא תן כסף ". אריק למרות הכל , אוהבים אותך ומצרים על עזיבתך.

  8. אוהדי מקלדת הגיב:

    כבר עם בניית הקבוצה בקיץ היו אוהדים שצעקו גוועלד וכל שחקן שאריק הביא ישר זלזלו והשמיצו. עכשיו גם מתגלה הסיבה האמיתית על קרלוס ויפרח אז צריך לבקש ממנו סליחה כי אותם אוהדים גרמו לא מעט לאווירה הלא טובה שיש ביציע. אגב חמישים אוהדים אתמול זו תעודת עניות לאגודה. אוהדים שעושים יותר רעש באינטרנט מאשר במגרש הם אוהדי מקלדת שלא שווה להתייחס למה שהם כותבים.
    האוהדים האמיתיים מוזמנים ביום שישי לוינטר לתחילת מסע של 15 מ 15 בחמשת המישחקים הקרובים

  9. לענב וטופלה הגיב:

    אני הייתי רוצה לדעת מענב וטופלה למה הם ישבו כמו כבשים תמימות שהדביקו להם את הלשון בישיבת הנהלה שפיטרה את אריק ולא התפטרו ביחד איתו
    איפה החברות ביניהם?

  10. אדום כואב ומבוייש הגיב:

    מילים מהלב. הקומבינות ממשיכות. ידענו מזמן מי זה חזי. הפטיש הוא סמל והפגיעה היא באוהדים לא פחות מאשר בו.תתביישו כל אלו שגרמו לכך.ברגע שיגמר הכסף של מנגה דולינר יעלם כאילו בלעה אותו האדמה ויחפשו פרייר אחר שישלם לחזי 30 אלף ולהוברמן 20.מהר זה יגיע והרוכש הבא מוזמן כבר לבדוק את השטח מקווה רק שלא יהיה קומבינטור כמו חזי שמה שמעניין אותו זה החברים ולסדר לבנים של החברים ג'ובים ומשכורות.מקווה שהרוכש הבא יתן באמת הזדמנות אמיתי לאורדון משלנו הפטיש שימשיך את מה שהתחיל.אנחנו האוהדים מעריכים לא נשכח ולא נסלח

  11. היי
    נדמה לי כי הריאיון עם אריק מוצלח ביותר וממצה
    אין לי תגובה על הנאמר בריאיון מאחר וברור לי כי האמת נמצאת באמצע.
    אציין רק כי שלמה בדרכו שלו מביא לנו מאמר מסוגנן נהיר וללא כל הבולשיט שאנחנו קוראים באתרים השונים.
    אני קורא לכל מנהלי האתרים הרשמיים והלא רשמיים לאמץ את הבלוג שלו להכניסו דרך קבע לאתרים השונים.
    גיגי

  12. צחי ר . הגיב:

    חזי עידכן את דולינר במה שקורה ובזה שהבית מתחיל לבעור אז החרצוף מדאלס הוציא איזה תגובה מנותקת למה שקורה ועל ההנהלה החדשה . מגוחך מתמיד. אריק ציין בראיון שדולינר קנה את המועדון ואני שואל באמת קנה ?
    שקונים גינס ב1000 שקל מקבלים קבלה שקונים חולצה ב200 שקל מקבלים קבלה שקונים מכונית ב200000 גם מקבלים קבלה . מה דולינר שילם ? ואם בכלל ? שיראה לנו קבלה וישתיק את הקולות. דולינר לדעתי זה הבעלים היחיד שלא רק שלא שילם שקל אלא קיבל גם ירושה קטנה ונאה ( מנגה חוזה על וינטר השקעה מסיבית של העייריה בשקמה ושאר הירקות הרגילים שמהם מרכיבים תקציב )הביא את החברים שבפועל הם שני אלו שמנהלים את הקבוצה ויאללה הקמנו את הפועל רמת גן הטהורה והתחלנו למכור לאוהדים סיפורי פוגי ( הנהלה של אורדונים מאמן אורדון הקבוצה מספר 5 בארץ בונים מהנוער ).
    על אריק אני בכלל לא כועס הוא משלנו אורדון בשר מבשרנו לטוב ולרע ובתור אחד שמכיר אותו הרבה שנים . סליחה בעצם המון שנים אני רק יכול להרגיש מאוכזב מזה שהוא נכנס שוב לרחוב החד סיטרי עם הבחור השמן והסיגר אותו אחד שהוא כבר נכווה ממנו פעם אחת . אבל כנראה הרצון גבר על הקולות המלחשים .
    אריק הוא מאמן צעיר ודי חסר נסיון יכול להיות שטעה בבחירת הסגל הקיים וכל מה שכרוך בזה אבל כנראה שיש כאלו בקבוצה שצריכים לשחק בכל מקרה והמבין יבין ובהקשר הזה נשאלת השאלה אם באמת לקבוצה יש בעל בית רציני עם כסף אז למה בדיוק צריך על מיני בוחשים שיתרמו מהצד ויקדמו אינטרסים ? אנחנו קבוצת כדורגל לא חברי מרכז הליכוד ערב בחירות .
    וכמובן החברים בהנהלה כנראה יותר מדי דואגים לאינטרסים שלהם וכן אריק לא אריק הם בקומבינות שלהם .

  13. אלעד מבעתיים הגיב:

    כואב לי על הפיטורים של אריק, היה אפשר לחכות לסוף הסיבוב הראשון לפחות לפני שמפטרים מאמן משלנו. אבל, אי אפשר להתעלם מכך שבניית הקבוצה לא היתה טובה ואריק כעומד בראש המערכת יחד עם חזי ויטקובסקי שמבין קצת בכדורגל הם האשמים הבלעדיים. הדוגמא הטובה היתה אתמול נגד 10 (ו-9) שחקני נתניה, ראו כמה אין לנו מה למכור. מישהוא מאמין שיובל נעים היה מסכים לפתוח את העונה ללא חלוץ ?.
    השאלות של שלמה לגבי פשיחצקי השוער וברקוביץ לא במקום, הם היו בסדר גמור ששיחקו ואף מעבר לכך.
    אני לא מקבל את זה שמישהוא חיכה לאריק בפינה או תקע לו סכין בגב, מה חזי ויטקובסקי לא רוצה להצליח ? עינב לא רוצה להצליח ? הם נהנים למסור דיווחים לדולינר על התוצאות הלא טובות ? יכול להיות שמבחינתם התקבלה החלטה אמיצה ולא פופולארית. לי בכל אופן כאוהד זה קצת צבט בלב ששמעתי על זה, הייתי רוצה שלפחות יתנו לו סיבוב שלם וקשה לי להאמין שגיא לוי יקח יותר נקודות ממה שאריק היה לוקח עד חלון ההעברות, שבו הקבוצה צריכה להתחזק משמעותית בהתקפה.
    אריק גילרוביץ, אם משהוא יכול לעודד אותך אז אף אחד לא באמת יכול לומר שנכשלת השנה, פשוט לא קיבלת את הצ'אנס כמו שצריך. האם היתה זאת החלטה אמיצה או נכונה ? לעולם לא נדע מה היה קורה אילו זה לא היה קורה.

  14. אותי זה מגעיל הגיב:

    אם אריק נכשל גם חזי נכשל, אבל דולינר לא יעיז לגעת בחזי שמסדר בהנהלה ג'ובים בשכר לחברים שלו ומי שיודע יודע למי אני מתכוון וגם מחתים שחקנים על סמך אינטרסים בלי לקבל אישור של מאמן, ככה לא מנהלים קבוצת כדורגל. בגלל דברים כאלו הכדורגל במדינה נראה ככה בגלל קומבינטורים שלצערי הרב מזוהים גם עם הפועל ר"ג.

  15. כרבולת אדום הגיב:

    הטעות של אריק שהוא היה צריך לראות מיד שהגיע שיש כבר 2 שחקנים שהחתימו בלי לשאול אותו ואז זה הופך אותו בהמשך למאמן חצי בובה שאפשר להנחית עליו כל דבר, אריק רק כדי להגשים חלום היה מוכן להתפשר עם כל דבר ועכשיו שלא יבכה שפוטר כי הוא הביא את זה על עצמו. מאמן עם ביצים לא היה מסכים שיביאו שחקנים בלי לשאול אותו, בטח ובטח שככה לא מתנהגת הנהלה שמכבדת את המאמן שלה. בקיצור כולם שילכו הביתה , לא רק גילרוביץ'.

  16. צורה מסויימת של תגובה (תגובת כלומה ומאומה) מההנהלה הגיב:
  17. מיקי ר. הגיב:

    תודה שלמה.

  18. דני קרייסברגר הגיב:

    שלום לכולם
    ברצוני לציין את הכתבה יפה מעניינת וכתובה מלב של אחד מאיתנו
    אני רוצה להוסיף ולשאול מעבר לשני השחקנים שהוחתמו כתוצאה מהזמן הקצר
    האם פעם אחת ורק אחת התערב חזי בקביעת השחקנים מי ישחק ומי לא ?
    האם ההנהלה אמרה לאריק את מי להחתים ?
    האם ההנהלה גרמה למצב ולדרך ?
    אני אוהד וותיק ואוהב מאוד את אריק האם לקחתם בחשבון שאנחנו 2 נקודות מהירידה .
    בחיים לוקחים החלטות אפילו אם הם קשות אבל לוקחים .
    אני אוהד הפועל ר"ג וככזה תמיד הרצון להצליח לבנות ולעשות לטובת המועדון .
    הדבר מאחרונו והעתיד לפננו בלי לחפש פצועים, אשמים , וכל דבר פוגע .

    באו לעודד כי במשחק בנתניה הייתם חסרים מאוד .

    הצלחה לאריק בדרכו החדשה , ובהצלחה לעתיד וורוד יותר להנהלה לבעלים לשחקנים ולגיא לוי

    לכל קבוצות הנוער הנערים הילדים מאמנים מנהלים וכל העושים במלאכה להצלחת המועדון .

  19. אני רק שאלה הגיב:

    איך יתכן שבעלים של קבוצה אפילו לא מצלצל למאמן שהוא מפטר כדי להיפרד ממנו ולהודות לו?
    גם את זה דולינר למד מתרבות הניהול בספורט האמריקני?

  20. יודע מקרוב מה קורה בפנים הקבוצה ונגעל הגיב:

    כל הכבוד לירון בר לב שהיה היחיד שהעיז לפתוח את הפה מול חזי וכל היתר ישבו בשקט מהפחד שאכל אותם , במיוחד טופלה שפוחד לאבד את התפקיד בהנהלה אחרת איך הוא יסדר קומבינות לבן שחר ואז יאריכו לו את הביטוחים בעיריה. ההנהלה הזאת היא יותר טמאה מטהורה

  21. אורדונס קומנדו הגיב:

    ראיון מענין
    נראה מה ההנהלה תגיד על כל זה כי היא יוצאת גרוע מאד

  22. ניהול שבא לך להקיא הגיב:

    חולצה שחורה והיא עולה (בשישי נגד אום אל פחם)

  23. לדולינר הגיב:

    קראתי את התגובה המלוקקת של דולינר שעברה במכונת הכביסה של בר לב . ברצוני לשאול כמה דולינר השקעת עד היום מכיסך , כן כן מהכיס שלך, בקבוצה ממש עצמה כדי שתהיה הבעלים שלך. לא כמה גובה ערבויות נתת אלא כמה כסף בדולרים או בשקלים הוצאת עד היום על הקבוצה, וברצוני לשאול אותך האם אתה מתחייב להישאר בקבוצה לפחות ל5 שנים ולא לברוח ברגע שהכסף שקיבלנו על מנגה יגמר ולא יהיה יותר לשלם שכר מופרז לכל מיני בעלי תפקידים שמוצצים ממנה כסף רב לעומת אחרים שעובדים בהתנדבות.

  24. דני מ. הגיב:

    ראיון קשה שמביא ומציג קצת מהמתרחש מאחורי הקלעים ואפשר לקרוא בין השורות כמה אריק נזהר בכבודם של הדמויות שבקבוצה הטהורה….
    גם אריק לא חף מטעויות , אבל אי אפשר לאבד סבלנות כבר במחזורים הראשונים כשיודעים שזו עונה בלי הכסף של ארקין ושחקנים ככה ככה….הגדירו מטרות צנועות וכרגע אנחנו די עומדים בהן…
    בכל מקרה אני מאחל לאריק רק הצלחה ואולי גם יחזור אלינו לתיקון… מי יודע.
    אגב מאוד הפריע לי התגובה לגבי הביקור בהונגריה…. נראה לי שאריק מאוד נזהר פה לא לפגוע… זה ממש לא היה ליגת אלופות אלא השלב המוקדם לפני הפלייאוף בכלל… שלב שיש כל שנה בישראל ולא ראיתי קבוצות ישראליות רצות לבלומפילד (רבע שעה מווינהטר) לראות את הפלא.

  25. פופאי הנוקמים מהמכתש 2013 !! הגיב:

    בעלים אלעק שלובש חליפה סגולה
    והקבוצה משחקת כבר 2 משחקים בלבן
    כנראה שאין כסף לתקן את המכונת כביסה

  26. קוניק מנצח הגיב:

    דיווח ראשון מגבעתיים קוניק לוקח בגדול!!!

  27. מהטלויזיה הגיב:

    לדולינר
    לטופל'ה
    למוטי היפה לשעבר
    למלקקים שרשומים בעירייה ולא עושים כלום

    נא באוזן…

  28. קוניק winner הגיב:

    קוניק מנצח וזה סופי
    מקווה שישחרר את העיריה מהביטוחים של טופלה ויקח את הביטוח של ענב
    טופלה יצאת חרא גדול גם עם אריק גילרוביץ וגם שתמכת בבן שחר

  29. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    באמת ראיון רציני וקשה עם הסמל של הקבוצה שהיה רצוי שההנהלה הייתה מגיבה לו (לא ברור למה לא פנו אליהם באופן רישמי לתגובה). אז יכול להיות שהתערבו בבחירת שחקנים ויכול להיות שגם לא (הרי רק עכשיו קראנו מה באמת קרה עם קרלוס וכו'), זה ממש לא משנה. בסוף היום רק אריק אחראי לבחירת הסגל ולתוצאות. לזכותו יאמר שהוא גם לוקח אחריות על זה. נכון, יש מצב שהפיטורים היו מוקדמים והיה צריך לתת לו קצת יותר זמן (לפחות בזכות היותו "בשר מבשרינו"), אבל הזמן בליגה הזאת הוא יקר, כבר עברו 4 חודשים, הקבוצה לא טובה, הטבלה לא משקרת… לעלות ליגה? חברים ככה יורדים ליגה (ואנחנו מכירים את זה)… ולא, לא בעלבית, לא טופל'ה ועינב וגם לא חזי ויטקובסקי עולים לשחק בהרכב, יש מאמן ושחקנים. אז היו נותנים עוד חודש ויכול להיות שהייתה התקדמות, אבל יכול להיות שגם לא. זו בדיוק הבעייה. נגד אשטוריל כולם ראו דרך אבל איפה שהוא איבדנו אותה וכרגע אנחנו מתנחמים ממחמאות על ההפסד בפתח תקווה… הרי בינינו, גם מול 9 קונוסים לא היינו מנצחים בנתניה ועוד הפסד שניים מקסימום שלושה ואנחנו כבר קופצים על הגדרות בצרחות לשלוח אותו הביתה. למה? כי עם כל הכבוד לסמל (ע"ע אלי אוחנה בית"ר ירושלים, יוסי אבוקסיס הפועל ת"א וכו' וכו' וכו') זה כדורגל ואנחנו במשחק הזה נולדנו לנצח ולא לקבל מחמאות על הפסדים.

    אולי אני נאיבי אבל כל הטענות שההנהלה לא רצתה להביא חלוץ וחיפשה דרך כבר מההתחלה לפטר את אריק נראות לי מגוחכות. אין לי ספק שלכל חברי ההנהלה הנכבדים יש לפחות אינטרס אחד גדול משותף – לשמור על הג'וב. בשביל זה צריך שהקבוצה תצליח. תגידו מה שתגידו על הבעלבית, פראייר הוא כנראה לא. אי אפשר להיות מולטי מיליונר באמריקה ודרך אגב גם פראייר… בעלבית כזה גם לא מעסיק פראיירים. העסק לא עובד, גם אלו שמנהלים אותו ילכו בסוף הביתה – איטס אול ביזנס! (ואם הוא כזה הוטשוט מאמריקה, אין לי ספק שהוא כבר עשה את זה יותר מפעם אחת). רק מילה לכל אלו שמבקשים ממנו ״קבלות״ על מה שלכאורה שילם או לכאורה הוא ערב… תגידו – לא שמעתם שהקבוצה עמדה למכירה בקיץ בעלות כוללת של שקל וחצי (+נקייה מחובות+ כמה שקלים בקופה)? איפה הייתם כשזה קרה בים של אנטליה??? יש אוהדים אמתיים ורציניים שמצילים את הקבוצה שלהם (כמו בהפועל ת"א, קטמון ואפילו רחמנא ליצלן בבית״ר) ויש "אוהדי מקלדת" שמקשקשים בטוקבקים. אז לפחות בנתיים קצת ריספקט לבעלבית, לפחות הוא לקח את הבאלגן הזה על הראש שלו.

    אריק, פטיש, אוהבים אותך תמיד!!! גיא לוי שיהיה בהצלחה!

  30. עוזי מככב אצל קוניק הגיב:

    (function(d, s, id) { var js, fjs = d.getElementsByTagName(s)[0]; if (d.getElementById(id)) return; js = d.createElement(s); js.id = id; js.src = "//connect.facebook.net/en_US/all.js#xfbml=1"; fjs.parentNode.insertBefore(js, fjs); }(document, 'script', 'facebook-jssdk'));
    Post by Nurit Moshe.

  31. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    טופלה נגמרה החגיגה השתמשתה במועדון לסניף של ראובן בן שחר
    עכשו שהסניף נסגר תלך ומהר

  32. מוטי הגיב:

    אריק היקר
    ענב אולי איכזב אותך אבל מטופלה שלא יהיו לך ציפיות.
    אין לו חברים וגם לא יהיו

  33. tomer הגיב:

    הראיון מרגש וקראתי אותו פעמיים.
    ללא ספק עם לקרוא בין המילים ובלי לקרוא בין המילים ההנהלה שגתה קשות ואני קורא לה מכאן ללכת הביתה וכמה שיותר מהר.
    עצם העובדה שחזי החתים שני שחקנים שידועים בקישור שלהם למוקדי הכוח אומר הכל !!!!!!!!!
    זה אומר הנהלת קומבינה כבר מראשה וצר לי על יהודה שמשלם עשרות אלפי שקלים והכסף של מנגה יגמר מהר מאד וגם על וובה שזה יחסית כסף קטן.
    לא רק שדולינר לא השקיע שקל אלא קיבל כסף כפקדון והוא נותן לחזי הקומבינטור עם הסיגר משנות ה 80 לבזבז לו את זה על משכורות מופרכות.
    מושחתים לכו הביתה.
    שלחתם מאמן ששם ראשו על הצעירים שהוא בשר מבשרינו וגם אם טעה הרי אין אחד שלא טועה ובטח לדבר איתו על פיטורין במחזור החמישי איך שלא מסתכלים על זה זו יריקה בפנים של האגודה ובפנים של האוהדים.
    הנהלה טהורה? הצחתם מישהו. היחידי שטהור פה מסתבר היה אריק שבאמת ובתמים רצה לקדם את הקבוצה שתהיה מושתתת על שחקני הבית ושילם בראשו.צעד מגעיל !!!

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      אין לכם מושג. אתם ספקולנטים קטנים ואומללים שכל מה שמעניין אותם זה ללכלך ולטנף. אוהדי מקלדת עלובים, ראינו כמה ממכם היו בנתניה לעודד את הקבוצה… חבורת אפסים מלאי אוויר

  34. חיים גרינפלד הגיב:

    עכשיו, כשהביאו את קאפלו, יהיה בסדר.
    אריק, הפועל ר"ג, קברניטיה וגם חלק מאוהדיה, אינם ראויים לאדם כמוך. נקודה.

  35. פטם הגיב:

    פטיש קבל בראש את האמת-הפסדת חדר הלבשה בצורת הדיבור המיוחדת שלך,באוניברסיטה זה מתאים אך לא בכדורגל של ערסים

  36. חגיגה בקפה ויולה הגיב:

    24 שעות אחרי לילה בלתי נשכח ברחובות ובקלפיות אני נזכר ומתמוגג: איזה מהפך אדיררררררררררררררר

  37. הייתי והתבאסתי הגיב:

    הקבוצה כמו שנראתה אתמול משחקת כדורגל חלש, אני לא יודע מי האשם בזה האם אריק או גיא לוי. בנתיים שניהם יהנו מהספק שאף אחד לא אשם אבל אני משוכנע שהפיטורים של אריק היו מיותרים והביאו נזק יותר מתועלת.

  38. נמאס מוינטר!!! הגיב:

    הנהלה של ליצנים ובוס שמנותק , דולינר חי ומבלה בלאס וגאס ואוהד את סן אנטוניו יותר מר"ג.
    חזי תצאו מוינטר כי זה מגרש נאחס ונמאס לי לבוא אליו, תחזרו לאצטדיון.

  39. פרטץ' הגיב:

    דולינר מבקש מהאוהדים סבלנות אבל את גילרוביץ' העיפו בגלל חוסר סבלנות. אז הלו מה נסגר איתכם?

  40. חזי הגיב:

    טופלה תעזור לראובן לאסוף את החפצים מהמשרד תיהיה חבר אמיתי

  41. קבס הגיב:

    אריק מי כמוך יודע שאין חכם כבעל הנסיון
    היית צריך להבין מראש שכל מקום שחזי וטקובסקי נמצא שום דבר לא טוב לא יצא מזה ואסור היה לך להתקרב להפועל ר"ג
    חזי לדבר יודע אבל בתור מנהל לא צומח לידו דשא ירוק
    כשעזב דאג למנות במקומו יס מן בשם רוני אבירי
    תוכל לראות את סנשו ופנשה יושבים כל משחק ביציעי הכבוד בבלומפילד ורמת גן
    תשאל למה ויגידו לך על הקשרים שלהם עם ראשי ההתאחדות גברי לוי, איצ'ה ולוזון
    היחיד שאין לו קרוב משפחה שצריך לדאוג לו לפרנסה זה איצה
    כל היתר מסודרים בהפועל ר"ג
    את הקומבינות שרצו מסביב עם סוכני שחקנים ומקורבים אני מבין שהבנת לבד

  42. אלי הגיב:

    הנהלה יקרה
    כדי לנסות לפתור בעיות צריך קודם כל להכיר בהן ולא לטאטא מתחת לשטיח
    ועכשו צריך לספק פיתרונות כיאה למועדון מכובד..
    חבר ההנהלה טופלה שפעל מאחורי גבכם כדי לקדם את עינינו האישי לא יכול להישאר איתכם
    ולהיות אחראי על מחלקת הנוער.
    עליכם לחנך את הדור הצעיר לספורט נטו ולא לפוליטיקה.

  43. תגובה לאלי הגיב:

    כל מילה בסלע לטופולה אין מקום בהנהלה המכבדת את עצמה "אחראי על מחלקת הנוער פשוט בושה" חזי היקר כך יוזמה ותשחרר את הפגע.

  44. הורה מודאג הגיב:

    אני פשוט בשוק טופלה בייטנר אחראי מחלקת הנוער פשוט צחוק ולאג לרש איך אדם שפל כזה יכול לחנך ילדים ,איך הנהלה מסודרת עוברת לסדר היום אחרי כל מה שה"אינטרסנט" עשה, אני פונה מכאן להורים הביעו מחאה אל תוותרו החימו עצומה רק תעיפו את טופולה מהמערכת אין לא מקום איתכם.

  45. יוסי הגיב:

    תגובה להורה המודאג
    אין זה תפקיד ההורים להתערב בצוות המקצועי והנהולי
    בעל הקבוצה מינה ורק הוא יכול לעשות שינויים
    גם לדעתי הוא אינו ראוי למלא תפקיד במחלקת הנוער

  46. הורה מודאג הגיב:

    לדעתי יש להורים מה להגיד הרי אנכנו משלמים מסים כל שנה ואנחנו חלק בלתי נפרד מהמערכת היות ובעלי הקבוצה אינם מגיבים למה שקורה תפקידנו כהורים להעיר אותם , אין מצב שאדם כמו טופלה יתפקד במחלקת הנוער כ"אחראי" ועוד הוסיפו חת על פשע ונתנו לו לאמן קבוצת ילדים בגילאי תשע עשר ,זה ניראה הגיוני?

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

      הורה מודאג- אתתה בכלל לא נראה לע הורה של ילד מרמת גן,
      אתה נראה כמו מישהו מהמערכת שמוטרד מטופלה שאולי תופס לך את מקום העבודה.
      ואולי לא אוהב את תפקודך האישי- אתה מנסה להתנקם בו.
      לכן אתה מלכלך עליו כאן בלי בושה.
      ועם המון שגיאות כתיב.

      לך ללמוד עברית לפני שתנסה לחנך את הנוער שלנו

      • אני לא הורה הגיב:

        גם אתה תלך תלמד עברית כי יש לך שגיאות בלי סוף. לפחות תעבור על מה שאתה רושם לפני שאתה שולח

        • משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

          טעויות הדפסה של אייפון ולא עברית (ויש בדיוק 2 – "בלי סוף" אלק )

          פרימיטיב – גאון שכמוך

  47. פעיל של רן קוניק הגיב:

    אדון טופלה תתנצל על התהגותך המבישה במערכת הבחירות ממקום לענות להורים מודאגים

  48. גיגי הגיב:

    אולי תפסיקו שניכם להתנצח? שניכם כותבים בשגיאות כדאי להפסיק.רני נבחר תנו לו להיכנס לתפקיד הוא כבר ידע איך להצעיד את הדור הצעיר קדימה.

  49. שימי צדיק הגיב:

    טופלה שאלה לי אליך בשביל מה אתה צריך את כל זה .לך תדאג לעבודה שלך אין לך יותר את עירית גבעתיים ,מה אתה צריך השמצות כל הזמן עזוב את רמת גן יהיה לך יותר שקט.

להשאיר תגובה

