יוז’י סורינוב

הוא העיף שוטר בעכו והפך אותו נכה * חילק סטירות לשחקנים * קנה דירה מהחוזה שלו בהפועל ר"ג * וטוען שרוני קלדרון לא נרצח, אלא חי מצוין בקולומביה בתור "דון קלדרונה" * פגישה עם אגדת כדורגל

יוז'י סורינוב, ירושלים 2008

יוז'י סורינוב הוא אגדת כדורגל. לפני 40 שנה הוא היה שוער ענק במושגים של אז. גבוה, רחב, חזק, משוגע, אלים. שיער ארוך וסרט סביב המצח, שיווה לו מראה של קילר אינדיאני. עם אחד כזה אף אחד לא רצה להתעסק בחיים, גם לא במגרש. שמו נקשר במכירות משחקים והיו שסיפרו שמדי פעם היה עולה לשחק כשהוא שיכור. העונה שבילה בהפועל ר"ג הוסיפה מימד של עומק למיתוס. דבר אחד לא תקחו ממנו – הוא היה שוער אמיתי, מהסוג שנועל את השער על סורג ובריח ורק על גופתו ייכנס הכדור.

להגיע אליו לא היה פשוט בהתחלה. הוא בכלל ירושלמי כיום. כשאיתרתי את בתו, היא הודיעה לי בצורה נחרצת שחבל על הזמן, אבא שלה לא מתראיין ולא מדבר. בשיחה הראשונה שלי עם יוז'י, הוא התנצל שהוא בדיוק נוסע מירושלים לת"א, אמר שהוא כמעט לא זוכר כלום מהעונה שלו בר"ג ואין לו מה לחדש, אבל הבטיח שאם פעם אבוא אליו, הוא יעשה לי כבוד.

כשהתקשרתי אליו מאוחר יותר באותו יום, אחרי שחזר לירושלים, וביקשתי לקפוץ למעדנייה שלו במושבה הגרמנית, הוא נכנס ללחץ וצעק שלא אבוא כי יש לו עכשיו הרבה עבודה. פירשתי את זה כווטו מוחלט שלו על פגישה, אבל החלטתי לנסות שוב. שעה קלה לפני משחק פתיחת העונה השבוע מול הפועל ירושלים הגעתי אליו בלי הודעה מוקדמת. מוכר בחנות ירקות סמוכה הצביע על הצד השני של המדרכה. ראיתי קשיש מנמנם על ספסל, ולמרות שחלפו 33 שנה מהפעם האחרונה בה ראיתיו ולמרות שהוא נראה מעט מבוגר מגילו (62), זיהיתי אותו מיד. עמדתי מולו כמה שניות, אחר כך רקעתי קלות ברגליי והוא התעורר בבהלה. תוך דקות התפתחה שיחה מרתקת ולבבית, שנקטעה רק בגלל שנותרה רבע שעה לפתיחת המשחק בטדי.

* * *

סורינוב הגיע להפועל ר"ג ב-1975 כשהוא בן 29, ביחד עם רוני קלדרון ורוני לוריה, במסע רכש נוצץ, מפואר ויקר, שיזמו היו"ר יהודה ירושלמי והמנהל השאפתן אלי אפרתי. "לא נעלה ליגה ב-99 אחוז", הבטיח אפרתי בראיון לפני פתיחת העונה, "נעלה ב-100 אחוז". המטרה לחזור לליגה הראשונה בכל מחיר, הביאה את אפרתי ביחד עם ההנהלה להתאבד על רכש הכוכבים. אלה בעזרת הסגל הקיים – חייק, דנישבסקי, שוחט, היימן, קופמן, בוקסה, זילבר, יוסי נעים ועוד, היו אמורים לקחת בהליכה את ליגה א' מחוז צפון.

הסיבה למסע הרכש ההיסטרי נעוצה בין היתר בכך כי בעונה שלפני כן הצליחה מכבי רמת-עמידר הקטנה (והשנואה) לעלות לליגה הראשונה, בעוד האלופה מלפני עשר שנים – הגדולה והמבוססת – נתקעה בליגה השניה. לאוהדים נמאס, והלחץ על ההנהלה עשה את שלו. אפרתי, שהובא לשמש מנהל בפועל, החליט לבצע מהלך ענק בקנה מידה ישראלי. התקציב הבומבסטי היה אמור לעבור את אישור מועצת הפועלים, לה היתה שייכת הקבוצה, אבל פקידי המוסד קצת נבהלו מהסכומים. 250 האוהדים שהפגינו מתחת לבניין שכנעו אותם לאשר את הכסף. בהודעה שהוציאה מועצת הפועלים נאמר: "המזכירות מתייחסת בחיוב לצירוף שחקנים חדשים להפועל ר"ג, בתנאי שהדבר ייעשה בהתאם לתקנון התשלומים של ההתאחדות ומרכז הפועל". תקנון תשלומים? הצחקתם את קלדרון וסורינוב כל הדרך אל הבנק. שניהם נתנו בר"ג עונה בינונית, אבל עשו קופה יפה.

מהגיבנת של מאות אלפי הלירות שהלכו לשניים, התקשתה אחר כך הקבוצה להתאושש במשך שנים. אולי כאן אפשר להצביע על הנקודה שבה החלה הפועל ר"ג לשקוע כלכלית, מקצועית, ובעיקר ביציעים. אחרי שבע שנים של כשלונות לחזור לליגה הראשונה, עונת סורינוב-קלדרון גרמה שבר לאוהדים. רבים הפסיקו להגיע.

אחרי הצהרות העלייה, הדברים השתבשו כבר בפתיחה. במחזור השני פוטר המאמן בני קונפורטי, אחרי 1:1 מביך מול העולה החדשה, מחנה יהודה. אורי ויינברג הגיע במקומו, אבל הקבוצה לא הלהיבה וגם כשניצחה עשתה זאת בקושי. סוף הסיפור למעשה הגיע במחזור ה-13, במשחק שפוצץ בעכו לאחר התפרעות של שחקני ר"ג, ובראשם סורינוב. זה קרה בדקה ה-75 במצב של 0:2 להפועל עכו.

וכך תיאר למחרת הכתב העכואי המהולל, זוהיר בהלול, ב"חדשות הספורט": "ההתרחשויות התנהלו כמו בסרט נע. ליד השער הצפוני עזב שוער הפועל ר"ג, יוז'י סורינוב, את שערו והתפרץ לעבר הגדר. סמל המשטרה עמר, שהיה בקרבת מקום, נראה לפתע כשהוא שרוע על הקרקע. לאחר שניות מועטות קם השוטר בעזרת אחדים מחבריו וזעק לעבר סורינוב: 'אתה עצור'. לאחר מכן אמר לי הסמל כשהוא חיוור כסיד, כי סורינוב ניסה לתקוף כמה בחורות שישבו מעבד לגדר. 'ניסיתי למנוע בעדו, אך פתאום תקף אותי, הרים אותי וזרק אותי על הארץ'. השוער הרמת גני הכחיש את דברי השוטר. לדבריו, התגרה בו הקהל מעבר לגדר וקילל אותו במשך כל המחצית השניה. 'התפרצתי לעבר הצופים והתנגשתי בלי כל כוונה בשוטר שנפל', אמר. התקרית הזו כאילו נתנה את האות למהומה רבתי שהתחוללה במגרש, כשבמרכזו וליד הגדר נראו כמה משחקני ר"ג מנסים להתפרץ לעבר הקהל. בשיאה של המהומה נתקף רוני קלדרון בהיסטריה, בכה והשתולל, כשידיו על פניו וזעק: 'שוטר היכה אותי, תראו את פניי, נפגעתי'".

ר"ג הורשעה בבית הדין של ההתאחדות (משה שטרן ייצג את הקבוצה בדיון), וממאזנה הופחתו שתי נקודות. במשחק בסיבוב השני מול עכו במכתש, ניצחה ר"ג 2:3 באחד המשחקים הגדולים בתולדותיה, אבל זה לא הספיק לה. הפועל עכו עלתה, סורינוב הפסיד מענק עלייה שמן של 40 אלף לירות, אבל גם ככה יצא מרוצה כלכלית. הנה הראיון עם יוז'י.

img77/9264/37823022on0.png

בהפועל ר"ג זוכרים אותך בעיקר בגלל המשחק שפוצץ בעכו.

למה רק אותי? את כל הבלגן עשה ההוא, איך קוראים לו… שימעלה (שוחט).

יש כמה תמונות מדהימות איך אתה מעיף שוטר באוויר. מה קרה שם בדיוק?

לא ידעתי מי זה. זה בכלל התחיל עם רוני (קלדרון) ושוחט בגדר שם, מישהו שם דקר את שימעלה עם מטריה או משהו, ורוני ראה ורץ לעזור.

ומה החלק שלך?

אני גם רצתי לשם.

ופתאום רואים שוטר באוויר.

אתה יודע, יש חוברת במשטרה כתוב שם איך שוטר צריך להתגונן (מגחך), אז אצלי הוא עף באוויר… אבל האמת לא ראיתי שזה שוטר. מישהו בא אליי מאחור, וישר ניערתי אותו מעליי.

השוטר עף כמו ציפור.

היינו חזקים במשפחה. היום הבן שלי מספר 1 בארץ, בספורט הזה של סוחב משאיות.

ואיפה השוטר היום, אתה יודע?

הוא נכה.

בגללך?

כן, בגלל הסיפור הזה. נפל לא טוב, נהייה נכה. אני אחר כך הייתי מבקר אותו כמה שנים, כל שנה הולך אליו. היה לי משפט בגלל זה.

איך נגמר המשפט?

שילמתי קנס 700 לירות, זה הכל. היה לי עורך דין טוב.

img82/7342/22733974yd9.png   img82/5096/76847208jm5.png

אז מה שדפק את העלייה זה המשחק בעכו?

כן, הורידו לנו נקודות וזה גמר אותנו. תראה, היה עוד דבר. בהנהלה אמרו לי לפני כל משחק – 'אל תדאג יוז'י, המשחקה מסודר'. היינו באים למשחקים בלי מתח, כי הוא מסודר, ופתאום תוקעים לנו גול ואנחנו צריכים לרוץ אחרי הקבוצה השנייה. היינו הקבוצה הכי טובה בליגה, היינו צריכים לעלות בעשר הפרש.

החבר'ה בקבוצה סמכו עליך ועל קלדרון שתנצחו את המשחקים.

שיגעו אותנו בהנהלה. היה אלי (אפרתי) אומר כל משחק – 'אל תדאגו, זה בסדר, הכל מסודר'. היה משחק בנצרת, אני זוכר, אמר לנו – 'אל תדאגו, זה כבר בסדר'. מה בסדר? באנו לשם ולא היה בסדר.

נגמר 1:1, קלדרון הישווה בפנדל שתי דקות לסוף.

כן. אני בא לאלי בסוף, אומר לו – מה זה בסדר? הוא אומר – 'עזוב, אלה מניאקים, רימו אותי'. אמרתי לו – תעזוב אותנו, אני לא רוצה שתסדר, כל קבוצה ניתן להם לבד 4-3 חתיכות, תן לנו להיות במתח של המשחק. כל הסידורים האלה רק סיבך אותנו, אם לא זה – היינו עולים מזמן ועד היום היתה שם אימפריה בר"ג. כי היה כסף והיו אנשים שרוצים לתמוך. אם היינו עולים, חבל על הזמן.

גם הניצחון הגדול על עכו במכתש לא עזר.

2:3 היה, קיבלתי גול כמו ילד קטן, הם הישוו ל-2:2.

לא, הובלנו 0:3.

איזה כדור מישהו נגח ואני כבר צעקתי לרוני (לוריה) תעזוב, וכבר הכדור פגע בי ונכנס. אמרתי וואיי, איזה גול קיבלתי.

בעונה ההיא בר"ג פתחת את מסעדת "ואדוז" בשותפות עם קלדרון.

בכופר הישוב, נו (כיום הקפה של ציפציף).

אתה, רוני ונוריאלי.

לא, נוריאלי היה יד ימינו של רוני. אני הייתי שותף שם, אני ורוני קלדרון לקחנו את המקום, שיפצתי, הפעלנו. נורי היה צמוד לרוני כל הזמן, לאן שרוני הלך שם הוא היה. הוא חי על חשבונו של רוני.

ואז, מה קרה?

נסעתי למונטריאול לאולימפיאדה (עם הנבחרת), פתאום אני מקבל טלפון מרוני. אומר לי – יוז'י, מכרתי את החלק שלי. אמרתי לו – חכה שאגיע. אמר לי – עזוב אותך, קיבלתי כסף טוב, 30 אלף דולר, מכרתי, זה לא בשבילי המסעדה.

אז נשארת תקוע?

לא, אני חזרתי, מכרתי את החלק שלי ב-50 אלף, מה אני, פראייר?

למי מכרת?

היה שם חבר הנהלה אחרי שעזבנו, היה לו אוטו אמריקאי כזה, מוסטאנג אדומה, איך קראו לו? פרץ! הוא קנה מאיתנו. ולמה הוא קנה מאיתנו? הוא סיפר לי שהמקום הזה חתמתם חוזה ל-12 שנה. אמרתי לו מה זה 12 שנה? אם אני הייתי נשאר במקום הזה, לא הייתי בחיים יוצא מפה. אז נפגשנו וזה, אמרתי אתה רוצה את המקום? אמר לי כן, אני אתן לך כמו רוני. אמרתי – מה פתאום כמו רוני, אני רוצה 80 אלף. אז סגרנו על 50 אלף. אבל המסעדה היתה טובה, הילדים באו בהמוניהם, כל היום חומוס וצ'יפס, היינו מוכרים שם מאות פיתות ביום.

ואיפה רוני קלדרון היום?

נו, איפה?

אומרים שכבר לא בין החיים.

לא, לא, הוא חי, אל תדאג, הוא חי טוב.

מה חי טוב? אומרים שרצחו אותו איזה מאפיה.

איזה נרצח? תאמין לי הוא חי, אני יודע, עד לפני כמה שנים שמעתי עליו סיפורים מקולומביה, תיסע לשם תשאל מי זה דון קלדרונה. מה קרה לך, בנאדם כזה מסוגלים להרוג? הוא נעצר שם באמריקה על זיוף כרטיסי אשראי, אחרי זה ישב בכלא, עשו לו מבצע חילוץ מהסרטים. מי יכול לרצוח אותו? זה בנאדם ש-150 איש שומרים עליו. הוא חי טוב מאוד בקולומביה. ברון כזה. גם נוריאלי עדיין איתו, מה אתה חושב, הוא חי על חשבונו.

img82/2797/78612513mx2.png 

 סורינוב, לוריה וקלדרון, 1975 (רפרודוקציות: אתר המכתש)

היית שוער חמום מוח.

חמום מוח, כן, לא היתה לי בעיה, גם שוטרים נתנו לי כבוד.

שחקנים בקבוצה קיבלו ממך סטירות.

כן, מה זה סטירות, קיבלו, בטח. בוקסה וזה. קיבלו. באימונים קיבלו.

אומרים שהבאת סטירה לרוני יעקובסון, ובגלל זה הוא לא הגיע יותר.

נכון.

למה נתת לו סטירה?

אני אוהב שלמות. כשאני אומר לשחקן – תהיה בצד ימין, תתפוס אותו (תשמור על היריב), אז תתפוס אותו. מה אכפת לך, מה אתה מתווכח? תראה, כשאני הייתי אחר כך במכבי ת"א, גם אבי כהן קיבל ממני סטירה כשהתחיל קריירה. היה משחק במכבי חיפה, הוא עוצר לי כדור בקו החמש, הבלרינה, בא לשם מישהו, בום 0:1 לחיפה. אמרתי לו – תגיד לי, אתה דפוק? הוא אומר לי – שב, שב בלול. באה מחצית, יורדים, אני עובר על ידו, בום, הבאתי לו מכה. אמרתי לו – למי תגיד שב בלול? הוא אומר – סליחה יוז'י, סליחה סליחה.

היתה לך שפה משותפת עם צביקה היימן.

שנינו פולנים, דיברנו פולנית, תמיד היינו מסתדרים יפה ועובדים על אחרים. היינו ביחד יושנים גם בנבחרת.

איך קיבלו אז צעירים לבוגרים?

היינו מקבלים בסדר, אבל היה צריך לעשות ספונג'ה לוותיקים, להביא דברים, לסחוב.

היום זה כבר לא ככה.

איזה ככה? היום כל אחד יש לו עורך דין, סוכן, יועץ. תעזוב.

איך הפועל ר"ג מצטיירת בזיכרון שלך?

הרווחתי אצלה הכי הרבה כסף בקריירה. הכי הרבה כסף לקחתי מר"ג. איך שקיבלתי את הכסף מהם, ישר רצתי וקניתי דירה. אני זוכר שבאתי לראש העיר בר"ג לקבל את הכסף. אני באתי עם רוני. אמרו לנו – אל תיכנסו ביחד, רק אחד אחד. אז רוני נכנס ראשון, יצא, הכל בסדר, מבסוט, מעטפה ביד, אני אחריו. בר"ג באמת הלך לי קלף מכל הבחינות. נפתחו לי שערים אחר כך. גם בבית"ר ירושלים קיבלתי הרבה כסף 5,000 דולר בחודש, אוטו צמוד, דירה שכורה, אבל בר"ג קיבלתי הכי הרבה, ועל סמך זה קיבלתי אחרי זה חוזה גדול במכבי ת"א, אחרי שהפסידו בגמר הגביע לבית"ר ירושלים עם השוער הזה, איך קוראים לו, שאורי מלמיליאן נתן לו משתי קרנות גולים.

זוכר להפועל רמת-גן חסד נעורים. סורינוב

היו המון חובות אח"כ בהפועל ר"ג בגלל ההרפתקה איתך ועם קלדרון.

זה אנשים מבחוץ שילמו את רוב הכסף. זה לא הפועל ר"ג.

אז אתה זוכר את ר"ג לטובה?

כן, אז באתי למכבי אחרי זה, באתי לג'רי בית הלוי, ביקש לראות אותי למחרת גמר הגביע, זרקתי לו סכום מה זה פצצה. אמרתי לעצמי תיכף ייתן לי בעיטה, יעיף אותי. והוא אומר לי בסדר, אז אני אומר לו סליחה ג'רי, זה לא הכל. אני גם רוצה מענק 50 אלף לירות אליפות ו-50 אלף לירות גביע. הוא אומר לי בסדר. וואיי, יצאתי משם, התחלתי לצעוק משמחה כאילו זכיתי בהליקופטר.

אתה לא הולך יותר לכדורגל?

אני מאוכזב מכדורגל. זה בלון נפוח. אין פה כדורגל. פעם עשינו, הקרבנו. אני עשיתי ניתוח מיניסקוס כשהייתי בר"ג ולמחרת שיחקתי. מה יש? שמתי בברך חתיכת עץ, קשרתי ושיחקתי, מה יש? במכבי ת"א שיחקתי כל הזמן עם כתף שהיתה יוצאת מהמקום, מה יש?

איזה תארים לקחת בקריירה?

יש לי שתי אליפויות, אחת עם נתניה, הראשונה שלהם ב-1970, ודאבל עם מכבי ת"א. בבית"ר שיחקתי עם חכם, ג'אנו, פרטוש, אנשים שלא יודעים להקפיץ פעמיים על הרגל. נשבע לך, איך אני שיחקתי איתם, עד היום אני נזכר ולא מאמין.

מבין השוערים הגדולים בתקופתך זוכרים אותך, את חיים לוין ואיציק ויסוקר.

את ויסוקר עזוב, הוא לא שוער שהביא נצחונות. איזה נקודות הוא הביא? הוא היה שוער רך. לוין היה משהו.

ואתה?

אני הייתי מביא נקודות, לא היו אצלי גולים. באליפות של נתניה קיבלתי 13 גולים כל העונה. אי אפשר היה להבקיע אצלי. פחדו להתקרב אליי.

אפשר להשוות אותך ליענקלה חודורוב?

עזוב את חודורוב בצד, עם אגדות לא מתעסקים.

סייע בהכנת הראיון: ירון בר-לב

פוסט זה פורסם בקטגוריה ראיונות, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

21 תגובות על יוז’י סורינוב

  1. מיקי ר. הגיב:

    שלמה, (לפני הקריאה) אם אצלך 62 זה קשיש אז אתה ממש לא בשום מקום. זה אפילו לפני גיל הפרישה הרשמי במדינה שהוא כרגע כ- 67 בעוד שגיל הזכאות לקצבת זקנה כבר מתקרב ל- 70.

    קשיש? הגזמת.

  2. שלמה מן הגיב:

    עכשיו אני יכול לספר שכתבתי קשיש בכוונה כדי להקשות על הזיהוי, וכדי שההפתעה תהיה יותר גדולה.

  3. מיקי ר. הגיב:

    ספין.

  4. יוסי הגיב:

    שיחקת אותה שלמה. בחיים לא הייתי מזהה את יוז'י אם לא היית כותב. היה שוער מופרע אמיתי

  5. איתן הגיב:

    יהייה בסדר בנוסח אפרתי ,שנזרק מהפועל תא ,תקע את הנוער לכמה שנים ,ואז היו כשרונות
    מעניין כמה אפרתי הכניס לכיס באותה עונה.
    יאקי פרץ יספר לך את האמת על אותה עונה,אין לו בעיה אחרי 33 שנים
    זו היתה עונת המכירות

  6. הפועל אדום הגיב:

    איזה סיפור גדול!
    קלדרון עדיין חי, יש משהו במה שיוזי אומר. בנאדם לא נעלם סתם ככה ועוד אחד כמו רוני הגדול.
    כשכתןב שעלה שיכור בכמה משחקים זה מסביר גולים שטותיים שראיתי אותו מקבל. כדורים עברו לו ליד הידיים או בין הרגלים או שקיבל דרדלה. היה נראה שהגיע לעבודה מתודלק או שגם הוא עצמו עסק במכירות משחקים למרות שקיבל מר"ג 300 אלף לירות בעונה. איך אמר דוביד- כולם עבדו על כולם.

  7. אחד מפעם הגיב:

    תמיד חשבתי שסורינוב בולגרי עכשיו כשהוא פולני זה מסביר למה נראה כמו קוזאק אוקראיני או הדמיון המפתיע שלו לאיוון האיום דמיניוק, כך גם סורינוב היה מתנהג בעריצות ובזלזול עם שחקנים ואוהדים. אני זוכר שלא היה צריך הרבה כדי להדליק אותו, מספיק שהיו מקללים אותו במשחקים בשביל לגרום לו לצאת משלוותו ולרוץ לגדרות לריב ולא להיות מרוכז בעבודה בשער.
    אגב גם אבי בנימין שהחליף אותו שנה אחרי זה היה רץ לגדרות בסיום משחקים או במהלך משחקים כדי לחסל חשבונות. שחקנים עם אגו נפוח שטוב שנעלמו. אני במקומו של יוזי אחרי מה שעולל בר"ג וגרם לםפיצוץ המשחק בעכו לא הייתי מתרברב בכסף הגדול שקיבל וצוחק לנו בפנים שרץ לקנות דירה. התמורה שנתן לקבוצה היתה כמעט אפס, אני לא זוכר משחק שהביא לנו נקודות. גם קלדרון בקושי הביא מעצמו, היחיד שהיה רכש מוצלח זה לוריא השקט והנבון.

  8. אחלה אחד מפעם,כל מילה בסלע הגיב:

    בוקסה,דנישבסקי,קופמן,יעקובסון, זילבר דגני הם היו החיילים של שני סוחרי נקודות לא שפויים
    שהצליחו להרוס עם מזג חם קבוצה עם תקוות ואמונה בהם

    סלח לי שלמה,הוא לא שווה כתבה וכבוד,כולו היה רוח צלצולים וסטירות גם לשחקני נוער שנתנו לו כל חמישי בין הרגליים
    אתה יודע-הוא באמת קשיש מסכן שבודאי עוד יתחרט על נוכלויותיו ובצע כסף ,הגלגל מסתובב.
    קלדרון היה סך הכל וירטואוז שתיין שביזבז את כישרונו .

  9. מלאך המוות הגיב:

    סיפור מכוער של כדורגלן ישראלי ממוצע כמו סורינוב שמתגלה כנצלן שקיבל חוזה חלומי ונתן בתמורה ביצועים כושלים, מעבר לזה שוב מתברר שהקבוצה שלנו היתה גם היתה מעורבת במכירות משחקים.
    הקבוצה קנתה שני שחקנים בינלאומיים כאלה וכדי להבטיח את העסקה המנהלים התרוצצו בארץ גם בשביל לקנות משחקים ואפילו זה לא עזר. תארו לעצמכם!
    מכאן למדים שגם הקבוצות האחרות קנו משחקים לא פחות מר"ג, רק שהם השקיעו את כל הכסף במכירות במקום בשחקנים וכך יצא שעכו עלו.
    אבל שוב זה מראה כמה הכדורגל שלנו מושחת ורקוב. אל תתפלאו אם עוד עשר שנים יספרו לכם על המכירות בליגה הלאומית שנת 2007 ו-2008.
    מתברר שעובדים עלינו , אנחנו קונים כרטיסים למשחקים מכורים מראש. ספורט עלוב.

  10. איתן הגיב:

    כבוד נותנים למי שעשה לך כבוד,ושיחק מאהבה באותם ימים לקבוצה.שוקי,קאופמן אריה וילקומירסקי,שמוליק יעקובסון,צ'יריק,יוסי נעים,חייק, ומאמני נוער שמואל ברוך-שמוקי,מורדוך פרץ,
    יוזי היה שוער עם שם של מטורף בצדק,ולא תרם או הוסיף,מישהו הזכיר איך באותה תקופה הנוער בחמישי נתן לו שערים משפילים,והוא חילק סטירות ושלח שחקנים להיכנס בנוער,תשאלו את זילבר.
    אחלה קשיש נהייה -עם גינס וקרוקס ,שידביק קוקו-מתאים לו.

  11. א הגיב:

    נראה לי שהתבלבלתם עם המסעדות
    ואדוז אכן הייתה בכופר אבל בגלגול קודם
    העסק של ציפציף קלדרון ונוריאלי היה בכיכר נח (בפעם האחרונה אני זוכר שם חנות לבגדי תינוקות)
    בין לבין היה את "סטייק בול" של אברהם לב איפה שהיה אח"כ פונדק הציידים
    עוד מקומות שאני זוכר שישבו אוהדים:הקפה של שולה בכיכר נח,העסק של גילי קופלר בכצנלסון,
    מק דייויד-של בני שופר (איפה שהיום ציפ-ציפ)
    תחנת טוטו צפריר וכמובן כוכבי (שהיה שותף של שלמה וייצמן-ולפני זה הייתה חנות מכשירי כתיבה-דרוקר) וציפ ציפ בגלגולו הנוכחי!!!

  12. פופאי המכתש בגבעתיים הגיב:

    סורינוב היה שוער מטורף היה צועק מאיים ונותן סטירות חופשי ממש משוגע מי שהיה מעיז לקלל אותו מהגדר הוא היה מאיים עליו במהלך המשחק ובמקום להתרכז במשחק היה רב עם האנשים מאחורי הגדרות ממש מוח של ציפור ננסי הבן אדם היה מתדלק כל היום והיה ממש שיכור תראו אותו כיום נשאר אותו שיכור נכון ששמעלה שוחט גם היה שותה חופשי אבל לפחות היה שחקן שחקן

  13. פופאי המכתש בגבעתיים הגיב:

    לשלמה מן יש לי מבצע בשבילך לנסוע לקולומביה ולחפש את קלדרון אם תעשה את זה אתה תהיה התותח הכי גדול שקיים
    ומי שווה לנו מיליון רוני קלדרון
    למי שזוכר 7-6-5-4-3-2-1

  14. צחי ר. הגיב:

    אגב לסורינוב יש קצת זיכרון סלקטיבי במשחק ה3-2 נגד עכו בכלל עמד בשער מנשה מקמל כי סורינוב היה פצוע עם המיניסקוס ולא שיחק איזה חודש
    אז זה שהוא אומר עברתי ניתוח וישר חזרתי לשחק זה מאד יפה להיסטוריה אבל אין בזה כלום.
    וסורינוב היה אחד שרב עם כל מי שרק לא חייך אליו שחקנים אוהדים שוטרים הנהלה ואפילו ילדים ברחוב גדול הוא באמת היה אבל רק גופנית

  15. שלמה מן הגיב:

    לפופאי: בוא נעשה דיל. אתה מאתר את קלדרון וקובע לו פגישה איתי, ואני טס לקולומביה לראיין אותו, מביא לך חתימה שלו ומקדיש לך את הסיפור.

    לצחי: צודק בקשר לזיכרון הסלקטיבי של סורינוב. מקמל עמד בשער ב-2:3 על עכו במכתש. חיפשתי עכשיו וגיליתי שיוז'י נעדר במשך חודש שלם לפני עכו בגלל ניתוח ברגלו. אם זה הניתוח שהוא מתכוון אליו – כשהוא מתפאר ששיחק יום אחרי ניתוח מניסיקוס עם קרש ששם בברך – אז מדובר בעוד זיכרון סלקטיבי שלו.

  16. ותיק הגיב:

    חברים מעלי צודקים ביותר לגבי סורינוב שהרס את הקבוצה יותר משבנה.ואם הוא קנה דירה נגיד של 4 חדרים בגבעתיים אז בכסף של היום הוא קיבל קרוב ל2 מיליון שקל לעונה!!!.גם קלדרון ושוחט היו שרוטים לא קטנים מרוב עישון הסנפות שתיה ומה לא אבל לפחות נתנו הצגות נדירות ביותר . אלי אפרתי יש דברים שיוזי שכח ולא מספר על האיש הכי שלילי בכל תולדות הפועל רמת גן. יש שחקן מגדולי הקבוצה בכל הזמנים שסיפר לי ב4 עיניים שמכרו אותו ועוד חברה טובים שגדלו בשנות ה60 ועלו מהנוער. וכפי שאמר לי :"מכירות וקניות בקבוצה היו מיפו ועד עכו והמבין יבין" .לך תדע יכול להיות שסורינוב גם קיבל מעכו כסף שיפוצץ את המשחק בשותף עם קלדרון ושוחט….

  17. איתן הגיב:

    לותיק-לעת זקנה בני אדם נוהגים להצטער על מעשיהם בתקוה לקבל מחילה על מעשיהם עם
    השופט שלמעלה.
    ליאקי פרץ הפיתרונות!

  18. הלל הגיב:

    סיפור מופלא על שחקן פרזיט שבא לר-ג להעביר עונה ושחט אותה כספית.

  19. איו שם הגיב:

    נורי נוריאלי וחיים נוריאלי שנים ארוכות בארץ אז מה הסיפור הזה שהוא חי על חשבון רוני קלדרון שנרצח לפני הרבה שנים?????????????????????? חרטטן.
    נורי נוריאל חי עדיין בסרט של פעם לא נשוי מביא ילדים מנשים לוקח להם את הכסף אונס אותם וממשיך הלאה חלאת המין האנושי חיים נוריאלי הכלב מחר לאחותו את הביית שיגעה אותה יותר, רוצה ואולי כבר עשה לקחת לדפנה גרושתו את הביית הנוכחי עכשיו 2010.
    יענקלה נוריאלי החלאה הקטן לקח אתנשמתו של רוני בן אחותו זהבה שגדלה אותו יותר מבן ר צ ח אותו בגלל הירושה במשפחה.
    רוני קרוי על שמו שלך רוני קלדרון איזה "קטע" רוני כלדרון נעלם, ורוני משאט הבן שלך זהבה משאט(נוריאלי) נמצא בחדר במלון לבד ללא רוח חיים מוות לא מפוענח.
    משפחת נוריאלי משפחה מקוללת רודפי בצע אנסים איך חיים נוריאלי אוהב להגיד: חלאת המין האנושי" מזהה את עצמו החלאה מה שאתה רואה זה מי שאתה.
    שיחקו אותה כל החיים יפה נפש, נבלות, בני תעבת המרדות. 👿 👿 👿 👿 😈 😈 😈 😈 👿 👿 👿

  20. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    אין ספק שוער גדול.

כתיבת תגובה