Ramat Gan – Estroil

שוכחים קצת מירידת הליגה ומהסגל שנבנה: קבלו את העונה האירופית

זה מרגש שהקבוצה שלך מגיעה לאירופה והשם שלה מקופל אי שם באחד הכדורים האלה שמיד יישלפו בהגרלה. ואז, בשקט שמושלך באולם עם האנשים המכובדים בחליפות והעניבות, מישהו אומר Hapoel Ramat Gan, ככה באופן טבעי. כאילו שזו איינדהובן או ספרטה פראג. שם לגיטימי כזה בניחוח אירופי מעודן.

אני זוכר את עצמי, כמו היה זה לפני נצח, עומד ליד הדשא באיצטדיון המיושן בסטרדה, סלובקיה, כשהפועל ר"ג ולבסקי סופיה עולות למשחק, ואיזה גל ענק של אושר מציף אותי. אני מצלם את גבע ברקאי ושי הס מגיחים מהמנהרה, את בובליל, את נור סרסור, והנה מרקיניוס – הקרלוס צ'קאנה של אז – שאלי כהן ייבש בגמר הגביע אבל נתן לו לפתוח במשחק באירופה. הקבוצה חולפת על פניך, 200 איש נבלעים ביציעים, 70 מהם אורדונים שעשו את הדרך במסלול המכתש-בודפשט(וינה)-סטרדה, ואתה לא יודע את נפשך. מתחיל לחלום איך עוברים את הקבוצה של אמיל ולב ואיך כולנו נפגשים בסוף באיזה סן סירו לאם-אמא של כל המשחקים.

והנה עברו עשר שנים, והסיטואציה חוזרת. אמנם ירדנו ליגה, שזה עדיין מבאס רצח, אבל בדרך לקחנו בונוס בדמות הגביע. והפתק שעולה מולנו הוא של אשטוריל פראיה. אשטוריל מי? לא מכיר, אבל עוד רגע היא תיצרב לנצח בהיסטוריה של הפועל ר"ג הקטנה מאיצטדיון וינטר/השיקמה. וכבר מבררים כמה עולה כרטיס טיסה לפורטוגל, איפה העיר ממוקמת (בדרום המדינה), מה עושים שם (המלצה: שווה לתת קפיצה לגיברלטר), מה בתפריט ואיך נראה האיצטדיון. אירופה, הנה אנחנו חוזרים.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

20 תגובות על Ramat Gan – Estroil

  1. החברים של רונלדו הגיב:

    הגרלה קשה מאוד. הפורטוגזים יאכלו אותנו בלי מלח.

  2. מיקי ר. הגיב:

    שלמה,
    המרחק לגיברלטר הוא מעל 500 ק"מ בקו אוירי ובערך 675 ק"מ בנסיעה, כל כיוון.

    הנה מפה.

    אגב, אם כבר נוסעים לכיוון דרום ספרד, ולא מסתפקים בליסבון המדהימה, הרי שיש בסביבה 4 ערים" קורדובה, גרנדה, מלגה וסביליה עם מסורת יהודית אדירה של "תקופת הזהב" עם המון מקומות סופר מעניינים.

    • שלמה מן הגיב:

      לא צריכים לחזור מגיברלטר 675 ק"מ חזרה לאשטוריל: מגיברלטר נוסעים 100 ק"מ למלאגה ומשם בטיסה קצרה למדריד. אבל שטויות, קודם שהקבוצה תגיע לרחבת היריב.

  3. האורדון הנביא הגיב:

    נפסיד אצלם 1-0 , בגומלין 0-0

  4. סזוכנות הידיעות של פראבדה הגיב:

    הפועל ר״ג הוגרלה לשחק נגד אסטוריל הפורטוגלית.כך נקבע היום בהגרלה שהתקיימה בג׳נבה.
    אסטוריל סיימה את הליגה במקום החמישי בעונה שעברה והיא משחקת בצבעים כחול וצהוב. המשחק הראשון יתקיים בפורטוגל ב01/08/2013.
    אסטוריל נמצאת דרומית לפורטוגל, ממש על חוף הים של האוקינוס האטלנטי, כחצי שעה נסיעה מהבירה ליסבון.
    אתמול ניצחה הפועל ר״ג את קבוצת Kaposvar מהליגה ההונגרית הבכירה 0:4 במשחק מצויין.המשחק היווה המשך ישיר למחנה האימון המוצלח ביותר של הקבוצה בהונגריה.
    המחצית הראשונה הייתה שקולה לגמרי והסתיימה בתיקו אפס. במחצית השניה שלטה הקבוצה במגרש באופן ברור ותרגמה את היתרון לארבעה שערים. איסמעיל לינגן הנבחן מחוף השנהב כבש בנגיחה בדקה ה50. אלמוג בוזגלו כבש בדקה ה 70, טל איילה כבש בדקה ה 82 ולירון דיאמנט השלים את התוצאה בדקה ה90. בקרב הקבוצה יש שביעות רצון גדולה מכל השחקנים וכן משחקני הרכש הנבחנים.
    היום תבלה הקבוצה בוינה, בערב תתקיים ארוחה משותפת ומחר יתקיים משחק אימון נוסף

    למעלה זה הפוסט מהיום ברשמי של המועדון
    אז ככה

    ראשית בושה וחרפה שכותבים משפט כמו אסטוריל נמצאת דרומית לפורטוגל
    כל כך קשה לכתוב דברים נכונים ולא להמציא גיאוגרפיה חדשנית
    (האם בפורטוגזית מבטאים את שם העיר Estoril כאסטוריל או אשטוריל כפי שבעל הבלוג כתב)

    שנית בעניין משחק האימון
    מעניין שר"ג הפכה לכובשת מצטיינת במחצית השניה
    נשאלת השאלה האם יש לזה קשר לעובדה שהיריבה ההונגרית החליפה את רוב הסגל הבכיר שפתח בהרכב הראשון במחצית הראשונה שבה היה משחק שקול לפי הפוסט

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה) הגיב:

    ככה מפרגנים !! באמת בושה וחרפה שכתבו שהם בדרום פורטוגל , מה זה ? הלכה לי כל השבת בגלל זה . דולינר תתפטר בר לב לגרדום . בושה ממש בושה

  6. אליה וקוץ בה הגיב:

    יש פה אדם בתגובות שכותב מתוך מרמור אין סופי. טוב שירון חסם אותו בפייסבוק
    קוץ בתחת אמיתי שבא לנגח ולסנוט בקבוצה ובהנהלה רק בדשביל להציק
    כולם יודעים מי זה

  7. הפועל ר"ג = שליימזל בהגרלות באירופה הגיב:

    הפועל ר"ג תותחית בהגרלות גביע המדינה אבל בכל מה שקשור לאירופה היא חתיכת שליימזל… כולם מדברים היום על אשטוריל מפורטוגל, אף אחד לא מדבר על איך (שוב.. ) פיספסנו יריבה באמת גדולה – מהקצפת של אירופה והכל.. בגלל ביצת קינדר סוררת אחת…. אתם יודעים שקבוצה אחת לפני אשטוריל היתה VFB שטוטגרט!!! הגדולה מהבונדסליגה שהיתה מספקת לאורדונים חוויה בלתי נשכחת מאחד האיצטדיונים היפים בגרמניה אם לא באירופה – ועל הדרך מסדרת למועדון כמה לירות (כמה? 200 אלף יורו!!!) מזכויות שידור. קיבלנו יריבה אלמונית מחור בקצה אירופה עם מגרש קטנצ'יק ויציעים עם קיבולת בגודל של חולון החדש…
    המנחוס התקמבק! גם ב-2003 החמצנו מפגש מול ברצלונה הגדולה שהיתה בבית שלנו בהגרלה וגם אז בגלל כדור הגרלה אחד מזורגג קיבלנו את הבולגרית….להתראות בהגרלת הליגה האירופית של 2023…

    • כדי לא להיות שלימזל צריך להשתתף בהגרלה הנכונה הגיב:

      אנחנו היינו בקבוצה 5

      אלו 5 הקבוצות שמהן יכולנו להגריל

      אשטוריל מפורטוגל
      בוראספור מטורקיה
      סטנדרד ליאג' מבלגיה
      המנצחת בין ספרטה פראג מצ'כיה לבין האקן השבדית
      המנצחת בין רוזנבורג הנורבגית לבין סיינט ג'והנסטון הסקוטית

      שטוטגרט בכלל לא היתה בחשבון

      ממש אין אף קבוצה ששווה הרבה כסף בזכויות שידור

      • הפועל ר"ג = שליימזל בהגרלות באירופה הגיב:

        לפחות אם היינו מקבלים את סטנדרד ליאז' היה דרבי ישראלי נגד הקבוצה של גיא לוזון ומעניין אם הדוד שלו הראיס של ההתאחדות שהיה מקבל מקום בתא כבוד בר"ג היה בעד ניצחון לכדורגל הישראלי או בעד האחיין המ-ה-ו-ל-ל…

        • גייס חמישי הגיב:

          לך תאהד את מקבי* יא עוכר ישראל

          • קבר אלמוני חזר מהקבר הגיב:

            ל הפועל ר"ג = שליימזל בהגרלות באירופה המטומטם
            מחמשת הקבוצות קיבלנו את הקבוצה הכי נוחה על הנייר חתיכת טמבל שטוטגרט בכלל לא היתה בקטגוריה
            אם היינו מקבלים את בורספור שזה היתה הגרלה אחת אחרינו כבר היינו יכולים רק לחלום על לספוג לפחות חמישיה בראש חתיכת טמבל

            • לקבר אלמוני חזר מהקבר הגיב:

              וכמה נקבל בפורטוגל?

              • אדום עתיק הגיב:

                העיסוק ב"מה בהיה אם " מיותר ומטופש כך כך תארי הכבוד "מטומטם" ודומיהם. קהל האוהדים הנאמן מתחבט איך להגיע לפורטוגל ותוהה מי בדיוק מארגן דברים במועדון , רק מקריאה בפייסבוק עולה הרושם שוובי מחפש גם לקבוצה ? ומה עושה מנהל הקבוצה וה-מנכ"ל/יו"ר? געגועים לאריק בורוכוביץ' ואפילו לארקין וניר כץ.

                • זכרונות מלפני סטרדה 2003 הגיב:

                  ב-2003, בזמנו, לאחר שהוחלט בהנהלת ר"ג, אלי ניר ואלי כדורי, לשחק את המשחק ה'ביתי' שלנו, שהיה הראשון בין שני משחקים (בית וחוץ), במסגרת האירופאית, מול לבסקי סופיה, היו הרבה אוהדים שביקשו מההנהלה לעזור להם להגיע לסטרדה.
                  ההנהלה אז הלכה וביררה אפשרות של החכרת מטוס כך שאוהדים יוכלו להצטרף. העניין היה שהיה צורך במינימום מסויים של אוהדים מצטרפים כדי לממש את נושא ההחכרה.
                  בתכל'ס, לאחר מספר ימים התברר שכל אותם אוהדים שהבטיחו להצטרף נסוגו מהבטחתם, כל אחד מסיבותיו הוא. (חלקם הגיעו בצורה אחרת כי הצורה המשותפת לא נתאימה להם). עשרות הגיעו לסטרדה, בכל מיני דרכים, אבל בכמות שכנראה לא הצדיקה טיסת שכר מיוחדת. אותו דבר היה במשחק השני בסופיה. להנהלה מצידה לא היה יותר מדי זמן להתעסק עם העניין כי היו חייבים לסגור במיידי את הגעת הקבוצה. כמדומני שגם אברהם לב, שעובד/בעלים של חברת נסיעות, היה מעורב בנסיון.
                  הפעם עשה רושם שיש לא מעט אוהדים (מעל 66 שהצהירו שמגיעים בספירה אחרונה ועוד 24 אולי מגיעים) ובתוספת אפשרית של בני משפחות שחקנים היה ניתן לחשוב שהפעם העניין יסתדר. בתכל'ס זה כנראה לא מסתדר. היעד הפעם מרוחק יותר (וקיצוני גיאוגרפית באירופה) ופחות זמין. לכל מיני אנשים יש דרישות שונות לגבי זמני טיסה מועדפים (חלק מעדיפים נסיעה הכי קצרה אפשרית כשחלק אחר רוצים לשלב טיול, שמירת שבת ועוד – כל אחד/אחת לפי רצונו/ה).
                  מן הסתם ההנהלה הפעם תעשה גם הפעם קודם כל את הנדרש כדי למצוא פתרון מהיר לקבוצה עצמה ונסיון לעזור לאוהדים יבוא אחר כך, אם בכלל. כך צריך להיות.
                  אנחנו לא קבוצה בסדר גודל כזה שאם נעמיד, נניח, 200 מקומות בטיסת שכר יחסית זולה, אנשים יריבו על המקומות בטיסה. זה מה יש.

  8. גל פורטו הגיב:

    ההנהלה הפקירה את האוהדים בטיסות, סידרו לעצמם דיל טוב לפורטוגל ולעזעל האורדונים. שבוע טחנו את השכל שמחפשים מחירים מיוחדים ובסוף גורנישט.
    בסדר גמור שיהיו בפורטוגל עם 20 איש.

    • לי כל גל נושא אוקיינוס אטלנטי הגיב:

      ממש לא מדוייק.
      בקטע הזה אין שום סיבה לחשוד בהנהלה.
      אתה סתם (כנראה סתם או מסיבות אחרות) מפציץ במילים חסרות שחר.
      אני לא מצדיק הרבה את ההנהלה אבל פה אני בטוח שהם עשו ככל יכולתם בהתחשב באילוצים.
      בפורטוגל יהיו כמה שיהיו.
      העיקר שיחזרו חזרה כשיש סיכוי טוב להפתעה במשחק השני בר"ג.

כתיבת תגובה