מאוהב במכתש

במלאת שנה להפגנת המכתש הגדולה, כותב עינב חזנולד, אחד הפעילים הבולטים להצלת המגרש, על המקום שמלווה אותו במשך 35 שנה ושגם כיום זוכה ממנו לביקור מדי שבת

מאת עינב חזנולד

את השורות הבאות יוכלו להבין רק אוהדי הקבוצה. אחרים יחשבו שאני מטורף והזוי. אני אוהב את המכתש. לא מצליח להשתחרר מתחושות אהבתי והקשר הרגשי שאותו אני חש כלפיו. אני מקפיד להגיע לאיזור כמעט מדי יום. מדי שבת בבוקר אני חודר למגרש, פוסע על "כר הדשא", עולה ליציעים, יושב ומביט סביב. אני חילוני מוחלט ואתאיסט מושלם. נושא המכתש עבורי הוא הדבר הכי קרוב לדת אליו הגעתי. אני מתחבר לאדמה, לאבנים, ומצליח להבין לגמרי את נהירת הדתיים והחיבור שלהם לסמלים – הכותל המערבי או קבר יוסף.

חיי סובבים סביב המכתש כבר 35 שנה. זכיתי להתאמן בו, לשחק בו ולצפות במאות משחקים. למדתי בבי"ס קלעי ובמכתש במקביל. את מה שלמדתי בקלעי שכחתי כבר מזמן. מה שרכשתי במכתש יישאר עימי לעד. לעולם לא אתרגל לבית אחר כי אין בית אחר.

בדיוק היום לפני שנה התקיימה הפגנת המכתש הגדולה. עוצמתית ומרגשת מאין כמותה, זיכרון לדורות. הביטו שוב בפניהם של מאות האנשים המקיפים את המכתש, שרים ודופקים בחוזקה על הדלתות, ותוכלו להבין את הקשר המיוחד, הקסום והמיסטי שבינו לבין אוהדי הקבוצה. אין עוד מגרש שמזוהה כל כך עם קבוצה, ואין עוד קבוצה שמזוהה כל כך עם מגרש.


ההפגנה סביב המכתש, 1 ביוני 2010. לצפייה בסרטון מהאירוע לחצו כאן

המכתש הוא המכנה המשותף של כולנו, הוא הדבר שמאחד אותנו, הוא הסמל. הוא הפך לביתם השני של אלפי אוהדים שהגיעו לחזות באליליהם והורישו לילדיהם ולנכדיהם את האהבה למגרש המיתולוגי ולקבוצה האדומה. הוא מעלה בנו זכרונות ילדות מתוקים, חוויות מרגשות וגעגועים לתקופה טובה ותמימה הרבה יותר. נפתחו בו שמפניות של אליפות והוזלו בו דמעות של ירידות ואכזבות. שבתות של התרגשות, מתח, שמחה ועצב. המכתש הוא הלב הפועם של הקבוצה.

צריך להסתכל לאמת בעיניים. עזיבת המכתש הותירה מאחור אוהדים רבים. אני מביט סביבי בווינטר ומרגיש שנעלמו לי מאות זוגות עיניים מוכרות. אוהדים שרופים שנטשו. ותתפלאו, לא מדובר באנשים שגרים בסביבת המכתש, מדובר באנשים שאהבו להגיע למכתש, לתחושת הבית המוכרת. כמו כולנו, לאותם אנשים גרמה נטישת המכתש לטראומה ולתחושת שבר, שהרחיקו אותם מהקבוצה.

אני וקומץ אנשים טובים עשינו הכל בשנה האחרונה על מנת למנוע את רוע הגזירה. במעט פעולות מתוקשרות ובהרבה פעולות עלומות. באמת שעשינו, בכוחותינו הדלים, את הכל. כעת אנחנו ממתינים רק לנס, או כמוצא אחרון לפעולה מהירה של קברניטי המועדון. כל פעולה שיראו לנכון: פגישה עם ראש העירייה, פגישה עם אלוביץ', השכרה, החכרה, ניוד שטחים. כל דבר שישאיר לנו את הבית בחיים.

לאחר שנמכר אינספור פעמים, לאחר בגידות, שחיתויות, קומבינות ומעשים אפלים רבים, עדיין עומד המכתש היקר על תלו. יש יציעים, יש מגרש ויש חדרי הלבשה. יתרה מכך, בעשרה ימים ניתן להכשיר אותו שוב לפעילות. החזרה למכתש תעניק זריקת מרץ וכוחות עצומים למועדון היקר הזה. אפקט החזרה למכתש יעיף את המועדון למרומים, ירפא את כל בעיותיו, יכשיר שוב דורות של שחקני בית ויחזיר אותו לימיה הגדולים. לו יהי.

   

הבהרה חשובה 1. אהדתי להפועל רמת גן אינה תלויה בדבר. נכחתי העונה ב-34 מתוך 35 משחקי הקבוצה. אני מקנא לה ואלך איתה באש ובמים ללא תנאים. אובדן המכתש לא יהווה תירוץ ולא יהווה סיבה. ארדוף אחרי הפועל ר"ג גם אם מגרשה הביתי יהיה במאדים.

הבהרה חשובה 2. אין בכתבה זו כל דרישה, טענה או ביקורת כלפי משפחת ארקין היקרה! כמו כל אוהדי הקבוצה, גם אני מוקיר ומעריך את פעולותיה והתנהלותה ומודע לעובדה כי נחלצו לעזרתנו והצילו את המועדון באחת מתקופותיו הקשות ביותר רגע לפני התהום. בעולם של לוזונים, תומר סיניים ופרוספרים, אני גאה שהתברכנו בבעלים מסוג אחר לגמרי. תודה ויישר כוח.

פוסט זה פורסם בקטגוריה כללי, עם התגים , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

57 תגובות על מאוהב במכתש

  1. אורדון ותיק הגיב:

    כתבה מרגשת מאין כמוה. ישר כח לעינב ,
    מתי בשבת אתה נכנס למכתש? תגיד שעה ומאיפה נכנסים, גם אני רוצה לעשות סיבוב במגרש. מתגעגע!

  2. הלוואי הגיב:

    ארקין תציל את המכתש. בבקשה ממך. יהיו אלף מינויים בעונה הבאה.

  3. רוני הגיב:

    עינב
    אכן המכתש מלווה אותך 35 שנה ואחרים הוא מלווה יותר מיובל שנים.
    אין כמוהו ולא יהיה כמוהו.
    הלוואי ויימצא נס כלשהוא ויחזרו לשחק במכתש.
    הרי אם וכאשר ייבנו במקומו גורדי שחקים כל שכונת בורכוב תהרס הרחובות יהיו פקוקים, הדיירים לא יוכלו כלל לצאת לעבודה עם רכבם בבוקר.
    האמת עדיף לשכנים , אחת ל-2 שבתות משחק אחד עם אוהדים רבים ויציעים גועשים מאשר כל יום ביומו עומס בלתי ניתן ברחובות.
    רק שייתנו לנו לחזור לשבתות המרתקות הללו….

  4. ירון בר לב הגיב:

    מזדהה עם כל מילה שמבטאת בדיוק את מה שהרבה מרגישים ולא יודעים להביע.

    אני עדיין מאמין שכל עוד המכתש קיים, יש סיכוי ומספיק סיבות טובות לחזור אליו אפילו במתכונת של מגרש בייתי לקבוצות הנוער. דשא סינתטי, תאורה משופרת ויש אחלה מגרש במיקום חלומי. הכל עניין של רצון טוב ויוזמה.

  5. אורדון לא מופתע הגיב:

    עינב – מת עלייך יא אורדוןןןןןןןןןן !
    עינב מייצג הרבה אוהדים שקטים שיש לנו בקבוצה.
    אנחנו לא שורפים פחים ומפוצצים אימונים. אנחנו אנשים מהישוב שכואב להם.
    מבנה מכוער שמדהים ביופיו!
    בצעירותנו, הרבה אוהדים משכבת הגיל שלנו (ילידי 64-70) הגיעו למכתש כל שבת ועמדו ועודדו מאחורי השער. גשם שמש היינו שם. עם הזמן אנשים התחתנו ועזבו את גבעתיים ובאופן טבעי חלקם לא הגיע. נשארו בודדים. אף אחד לא רוצה לאבד את הילדות….
    הלוואי והשריד הזה ישאר לנצח. נכון, יש קידמה ודברים משתנים אבל מי אמר שזה הדבר הנכון לעשות.
    הסיכוי קלוש – זו המציאות המרה. אבל ברגע שהדחפור יגיע, הרבה אנשים יעמדו ויזילו הרבה דמעות.

  6. יצחק הגיב:

    מילים מרגשות. הבעיה היא לא במגרש כזה או אחר, או קבוצה בליגה כזאת או נמוכה יותר. הבעיה היא שאנשים כמו עינב כבר אין היום. עינב הוא בחור של פעם אשר המציאות כיום, בביצת הכדורגל המקומית, לא מתאימה לו. עינב מייצג את כל מה ש"פעם" = מסורת, רגש, אהבה לא תלויה בדבר, אין גבולות, מעשים טובים, לקום לזקנה באוטובוס, וכד'. זה מתאים לכדורגל הארגנטיני, לא לביצה פה. הייתי מציע במקום המגרש של פעם (=המכתש) למצוא את האנשים של פעם, כמו עינב, ולשמר אותם ! זה עולם שהולך ונכחד. במקום ארקין, או במקום כ"א אחר, הייתי ממנה את עינב ל- "יו"ר של כבוד", תפקיד ייצוגי שרק ירומם את שם המועדון. מאחל הרבה לעינב, אבל בעיקר בריאות.

  7. ענב אתה איש חולה הגיב:

    חולה נוסטלגיה אבל חולה,אין מה לעשות המכתש מסמל געגועים למשהו שכבר לא יהיה ,אם זה לילדות לחברים להורים ולסבים שכבר אינם,אנחנו לא ילדים ולא נהייה שוב אבל המכתש בייחוד בשבת בבוקר נותן לנו איזה אשליה שהכל עדיין אותו הדבר אבל האמת היא שלא זה כבר עבר ולא יחזור ,וזה שהמכתש במצב הביינים הזה רק מחמיר את התחושה זה ממש התעללות ,או שיתעורר או ש "ינתקו " אותו מהמכשירים , אולי יקרה משהו מיוחד ונוכל להמשיך להכנס למנהרת הזמן הזאת כל שבוע אבל הספק הוא גדול
    ת,ס
    בנתיים ענב הוא איש יקר ואם היו לנו הרבה כאלה לא היינו צריכים להתרפק על העבר כי העתיד איתם היה נראה הרבה יותר טוב

  8. ותיק. הגיב:

    עינב אתה סופר נורמלי. גם אני בדרכי מגבעתיים לאזור הבורסה בר-ג או לתל אביב עובר כל כמה ימים למכתש לעשות את הסיבוב עם הרכב במעלה רחוב השניים ולעצור בכניסת השחקנים בבורוכוב ולצאת להציץ כדי לראות מה חדש ואם לא קדחו חפרו ריסקו הרסו או ניתצו את המכתש. יש הקלה להמשך היום שעדין לא נגעו בו למרות שאני יודע שהחולה סופני.

  9. אייל ברזילי הגיב:

    גם אני לפעמים עושה סיבוב בכוונה במעלה רחוב בורוכוב להיזכר בימים היפים במכתש והאמת שהספקתי לראות משחקים במגרש הזה רק משהו כמו 5 עונות אז אני קטן לעומת הותיקים.
    כואב הלב שנגזל מאיתנו המגרש, אם זה היה כמו ההריסה של האורווה בפ"ת שנגמרה בהקמת איצטדיון נהדר אולי הדבר היה עובר יותר בקלות אבל במקרה של המכתש יש פה חטא על חטא על חטא.

    גם נגזל בצורה לא חוקית גם זרקו את הפועל רמת גן לרחוב הקבוצה הבכירה של שתי הערים וגם זרקו את הנוער והילדים של הקבוצה לנדוד בין מגרשים.
    אני לא אדם דתי למעשה בכלל לא דתי אבל יש לי אמונה שיש משהו בעולם שגורם לאנשים רעים לסבול ואני מאחל רק רע לכל מי שטמן את ידו בתהליך שיביא להריסת המכתש.

    אני מטבעי אדם אופטימי ויש בי אמונה שמאבק ציבורי יכול לגרום גם לרגליים של אנשים עשירים ככורח לרעוד, אז נכון אנחנו לא נשרוף צמיגים ולא נקשור את עצמנו לדחפורים למרות שלי אישית אין בעיה עם זה ומי שמכיר אותי יודע שאני אהיה מוכן לעשות את זה.

    אבל שאני מסתכל על כל האוהדים שלנו שיש רבים מהם שנמצאים בעמדות מפתח בהרבה מקומות ורובם משכילים ובעלי השפעה יש סיכוי להמשך המאבק כל עוד המגרש עומד צריך להמשיך להפגין ולנסות משפטית לעצור את הגזירה.
    אסור לנו לומר נואש וללכת כצאן לטבח אם נעשה ונילחם ואח"כ נפסיד לפחות נוכל להגיד שנלחמנו ולדעתי עדיין אנחנו לא מסוגלים להגיד שבאמת נתנו הכל במלחמה הזו.
    אני אדם מן השורה אין לי יכולות כלכליות אבל אני יודע שיש אוהדים שיש להם ואני לא מדבר רק על ארקין קומו ועשו מעשה ותעזרו לעמותה או באופן פרטי תתאגדו ותגישו בג"צ על המגרש.
    אם יועמדו ערבויות יהיה ניתן להגיש בג"צ כשבמקביל נגביר את המחאה הציבורית ואז אולי יקרה הנס.
    נכון זאת מדינה אטומה ובג"צ גוף שקשה לסמוך עליו אבל אם נתבסס על פסיקתו בענין בתי הכלא הפרטיים ניתן להסיק שכשבג"צ רואה לנכון הוא לא מהסס גם לפגוע בכיס של המדינה ובייחוד בכיס של אנשים פרטיים בניגוד לבן שחר שכל היום מנפנף בחשש שלו מתביעת העירייה אם תשונה התב"ע.

  10. לדעתי זה רק לטובה הגיב:

    עם כל הצער הגיע הזמן שנתקדם, תמיד היינו מחוברים אליו ולכן היום אין לנו בית, עכשיו יתחילו אולי לדאוג לנו ובעתיד יקרה אולי משהו.אני מאמין במשפחת ארקין שידאגו לנו.

  11. במכתש לא הגיעו 400 צופים הגיב:

    אז אני לא מבין למה כל הזמן אומרים המכתש?אם היינו משחקים העונה במכתש עם היכולת הזאת לא היו באים 500 למשחק , וינטר שמינטר, את העונה הכי גדולה אחרי האליפות עשינו ב2003 עם גביע כאשר לא שיחקנו במכתש! רק הצלחות יביאו קהל אתם חיים בסרט!

    • פופאי לחלאה שמעלי הגיב:

      תמיד יהיה איזה טיפש חלאה כמוך עם הלקאה עצמית שיגיד כמו השמאלנים המסריחים
      אני מציע לך לך לגן החשמל

  12. צחי בן יוסף הגיב:

    מזדהה עם כל מילה.
    איוולות וחוסר צדק, זה כל הסיפור כאן.

  13. פופאי הצלת המכתש 2011 !!! הגיב:

    ארקין תציל את המכתש
    בלי המכתש זו לא אותה הפועל רמת גן
    את כל משאבי הכסף תשים על המכתש
    הקבוצה יכולה להמשיך לשחק כמה עונות בליגה לאומית לא יקרה כלום
    המכתש יותר חשוב כי המכתש זה הפועל רמת גן
    ללא המכתש לא יבואו אוהדים לא יעזור כלום
    לוינטר המסריח לא יבואו
    הפועל רמת גן יכולה לעלות ליגה ולרדת ליגה
    אבל את המכתש בגבעתיים אפשר להציל רק פעם אחת

  14. טופלה בייטנר הגיב:

    עינב חברי היקר , כתבה מרגשת מאוד ששוב מעלה דמעות ,אף אחד לא היה מבטא זאת טוב כמוך מהו המכתש ומה הוא מסמל לאנשים שחיו אותו יום יום ,שעה שעה , במשך עשרות שנים .אים הרומנטיקה היתה מקצע אתה היית בטופ מין פרופסור .גם אני כמוך למדתי בקלעי ואני חושב שבתת מודע הלכנו ללמוד בקלעי על מנת להיות קרובים למכתש ,כמה פעמים בשעות הבקר בשעות הלימודים ,היינו מתגנבים לראות אימונים של הבוגרים .אני יכול לספר לך קוריוז :היה מורה בקלעי קראו לו נרסון אדם חובש כיפה שהיה מתגנב לאימונים במכתש כשאני שיחקתי , פעם ברגע של חולשה הוא סיפר לי שלמרות שהוא גר בפ"ת הוא אוהב כדורגל והתאהב באוירה של המכתש .למכתש היו באים אוהדים גם כשלקבוצה לא הלך היות וחןץ מכדורגל זה היה מפגש משפחתי וחברתי וזה מה שעשה את המכתש , כך שאין ספק שאים היינו משחקים במכתש , בלי קשר לתוצאות היו הרבה יותר צופים מאשר בוינטר המנוכר .גם אני פעם בשבוע מקפיד ואולי מתוך הרגל לעשות סיבוב עפ האוטו סביב המכתש ומקוה כל פעם מחדש שאולי דרך חור המנעול יבצבץ איזה אימון או משחק .אבל האמת צריך להסתכל קדימה לדאוג שיהיה מגרש חלופי ברמה שיהוה בית חם למחלקת הנוער ויחזיר עטרה ליושנה , כי חשוב שתהיה מחלקת נוער בריאה וטובה שתמשוך הרבה ילדים ותגרם לקבוצה להיות גורם מוביל בכדורגל , אמנם זה לא מהיום למחר אבל צריך לעשות צעדים מהירים ועכשיו . עינב אים אתה מתגנב כל שבת למיגרש אז תשמור לי על הקו הימני שקרוב לליבי , שם עשיתי יותר קילומטרים ממה שעשיתי עם האוטו .בא נקוה שהועל רמת גן תחזור להיות אימפריה וגורם מוביל בכדורגל , לעולם לא נשכח את המכתש הוא נצור בליבנו!!!!

  15. ברק הגיב:

    עינב, כתבה מדהימה ומרגשת. מבטאת בדיוק את מה שרבים מאיתנו מרגישים. הסיכוי האחרון שלנו – להגיש עכשיו את ההתנגדויות לבנייה, לעכב את התהליך, ולקוות שבינתיים יקרה משהו שיהפוך את הקערה על פיה. כל הכבוד עינב, כתבה מצויינת

  16. לשלמה הגיב:

    המחיקות הסלקטיביות שלך לא שוות כלום

    שיט לאבר

  17. ושוב אדיר באתר הגיב:

    עינב – תודה על כל מילה – מזדהה באופן מלא . הלוואיו ורוח כזו תתחיל לנשוב אצל הארקינים כי רוח כזו סוחפת להצלחה.

  18. דני הגיב:

    עינב חבר ותיק ויקר
    כתבה מרגשת ונכונה
    תמשיך לחיות ולחשוב הפועל ר"ג ויש עוד הרבה שקטים שמרגישים כמוך .
    תודה למשפחת ארקין
    והמשך הצלחה לכולם

  19. אורדון 1979 הגיב:

    עינב בזכות אנשים כמוך אני מאמין שיתרחש הנס וברגע האחרון יבטלו הריסת המכתש בדרך מופלאה שעוד לא שמעו עליה. חזק ואצץ איש יקר.

  20. שומר מכתש הגיב:

    שמור על העולם\המכתש
    מילים ולחן:דוד דאור

    שמור על המכתש ילד
    יש דברים שאסור לראות…
    תשמור על המכתש ילד
    אם תראה,תפסיק להיות
    גיבור של המכתש ילד
    עם חיוך של מלאכים
    תשמור על המכתש ילד
    כי אנחנו כבר לא מצליחים!!

    תשמור על המכתש ילד
    אל תגזים במחשבות
    כי כמה שתדע יותר ילד
    אתה רק תבין פחות…
    ובשעה מסויימת
    נסגרות כל הדלתות
    וכל האהבה נגמרת
    רק אתה ממשיך לתהות.

  21. יואל לרנר הגיב:

    מי חלם אז בכיתה
    שלמדנו לנגן על חומותייך
    המכתש הפקדתי שומרים
    שיום יגיע ואהיה אחד מהם…

  22. איתן הגיב:

    מרגש וכואב

  23. עוד הרבה תמונות מהאירוע, ניתן להעתיק, לשמור ו/או להדפיס הגיב:
  24. איציק הגיב:

    מה נוסיף ? עינב כל מילה אמת,כפיים על הדברים וזאת למרות שבותיקים אתה החוליה החלשה,סתם

  25. אב ובנו הגיב:

    היום פורסם בידיעות שבוקסה עומד לסגור בהפועל פתח תקוה ל3 שנים! האם הגיוני להתאשפז מרצון בבית המשוגעים המלאבסי? למי שיודע יותר פרטים אנא עדכן.

    • נירלי שזה למען השכר שלו אצלנו הגיב:

      לקראת סוף העונה הוא התראיין בליגה משלנו ואמר שהוא נישאר אצלנו בלי לחשוב לשניה אז כניראה שזה ברור לו שהוא נישאר
      וגם בסיום אחד המשחקים נירלי מול אשקלון שרנו לו תישאר והוא אמר שהוא נישאר בכל מקרה ככה שזה בטח עוד אחד מהתרגילים של אבא שלו אבי בוקסה כדי שרמת גן כבר תסגור איתו ותשלם עליו יותר כסף כמו שאחרי שעלינו ליגה היה את כל הפרסומים ההזוים האלה באתר שנסגר…
      אני סומך על עומר בוקסה…

  26. דני מ הגיב:

    אחחח עינב עינב…איך הזדהיתי עם כל מילה.
    מסכים גם עם טופלה שאולי בתת מודע הלכתי ללמוד בקלעי כדי שאולי איזה שיעור התעמלות אחד או שניים יהיו במכתש…
    אין בשום מקום בעולם,( ואני לא מגזים) אווירה כמו שיש במכתש.
    אני לא מדבר על יכולת…על האווירה המיוחדת. הקהל שמכיר אחד את השני. הקירבה של היציעים לאין דשא. השכנים שעומדים מסביב.
    הירידה של רחוב בורוכוב והסיבובים שאוטובוסים לא יכולים לקחת…
    והכיוון היחודי של המגרש ממערב למזרח…
    אין דברים כאלה!
    את הפתקים שלי שמתי בכותל המכתש (ברחוב השניים, בעונת המאבקים נגד בית"ר רמלה במחזור האחרון ובמבחנים שהיו אחרי זה). פעם חשבתי שזה טירוף, אבל אחרי כמה שיחות עם עינב קלטתי שזה לא רק אני.
    נשאר לחכות לנס, ארקין, או שניהם…

  27. אריק הגיב:

    אכן מרגש לקרוא ועינב אתה לא לבד רבים וטובים עוברים בכונה או שלא וזורקים מבט המגרש נהרס או לא . אישית אני לא מופתע מהידיעה על בוקסה בשדות פ"ת צריך לזכור את הפוסט של שלמה על הנושא לפני מספר שבועות

  28. מכתש יקר הגיב:

    אם כל כך הרבה אנשים מזדהים עם עינב
    ואם כל כך הרבה אנשיםאוהבים את המכתש
    והוא אחד הדברים שהכי יקרים להם אז למה
    לא קורה כלום?

  29. קובי ח. הגיב:

    עינב , ריגשת את כולנו .את הדברים הכל כך סנטימנטליים שכתבת יבינו רק אלו שחיו/חיים את המכתש , את האוירה המיוחדת, את הזכרונות מהתקופות היפות והפחות יפות. בשביל כולנו זה בית לכל דבר ועניין.
    גם התגובה של טופל'ה מלמדת אותנו ששחקני הבית של הקבוצה היו מחוברים ועדיין מחוברים באופן יוצא דופן למכתש ולקהל המיוחד של האגודה הזו.

    בימים אלו עלתה קבוצת הכדורגל של קווינס פארק ריינג'רס בחזרה לפריימייר ליג .איצטדיון לופטוס רואד שלהם מאד בייתי ,קטן , משפחתי, מכיל משהו כמו 17,000 מקומות שזה מאד קטן בקנה מידה של הפרמייר ליג.
    ההתאחדות האנגלית שוקלת לחייב אותם להעביר את משחקי הבית לאיצטדיונים גדולים יותר בסביבה , במיוחד כאשר יגיעו הקבוצות הגדולות להתארח אצלם בלונדון.
    אוהדי הקבוצה כבר מכינים הפגנות מחאה. באתרי האוהדים של QPR מציינים שהם היו מעדיפים להשאר כל השנים בליגות נמוכות ובלבד שלא יכפו עליהם לעזוב את הבית .
    ללמדנו שאוהדים אמיתיים (כמו המשפחה שנקראת הפועל ר"ג) מבינים שמגרש ביתי שמזוהה כל כך עם הקבוצה הוא הלב של המועדון.
    מאחל לאוהדי ק פ ר שימשיכו לראות משחקים בביתם האהוב וגם לנו אוהדי רמת גן שאולי אולי יקרה הנס ונשוב למכתשנו האהוב כל כך.

  30. למכתש יקר הגיב:

    בגלל שאנחנו נאיבים. ברגע שהתמימות יצאה מאיתנו זה היה מאוחר יותר.
    מאמינים בניסים? יכול להיות. לכל אורדון על אף הפסימיות תמיד יש זיק של תקווה. כמה חישובים עשינו על איך נשאר בליגה ? כל אחד הפך למרצה לסטטיסטיקה והסתברות באוניברסיטה. זה קרה בכל שנה מאז שאני אוהד הקבוצה אי שם בשנות ה70. אפילו בכדורסל האמנו שניקח אליפות וגם האמנו בקפלן ואור גורן. כאלה אנחנו.
    גם אני הלכתי לקלעי. תת מודע? לא יודע. הכל קרוב בעיר. קלעי נוער עובד מכתש מה עוד צריך ילד? אינטרנט? משחקי מחשב? פייסבוק? מה זה לעומת משחק נוער נגד בוגרים ביום חמישי עם תאורה עמומה? לא יכול להשתוות!
    לבוקסה יש הזדמנות להיות שחקן של קבוצה בכדורסל (NBA)קוראים לזה פריינצ'ז פלייר. אם יילך לפתח תקווה לא נראה שיחזור לרמת גן. אני יכול להבין את בוקסה. רוצה לשחק בליגה הראשונה. לפי מיטב הבנתי בקבוצה בונים קבוצה לעלייה, ואחרי השנה האחרונה, הוא צריך לשחק בקבוצה. ארקין יצא איתו סופר גבר. אבל כנראה שיש דברים נסתרים שאני לא בקיא בהם .

    • על בוקסה הגיב:

      היו פה בבלוג כל מיני מומחים בגרוש שטענו שבוקסה כבר חתום לשנה הבאה ולעומתם היו כמה יודעי דבר שידעו שכלום לא סגור סופית

      גם עכשיו כלום עדיין לא סגור סופית

      אולי בוקסה מנסה לעשות שריר כנגד ר"ג, מי יודע

      בכל מקרה ידוע שבוקסה הסכים, ורצה, להישאר בר"ג אבל דרש חוזה מאוד ארוך טווח וסגור עם פלומבה (מה שממש לא בטוח שיש לו בפ"ת למרות הפרסומים) ובנוסף כסף ממש לא קטן כולל פיצוי מסויים על ההסכמה לרדת ליגה

      אסור לשכוח שכולנו אוהבים את בוקסה אבל המחליטים הסופיים הם ארקין והמאמן

      בוקסה קיבל פה יחס מעל ומעבר כולל בפציעות המאוד ארוכות שלו שלא פעם היו ללא הסבר הגיוני

      מאחל לבוקסה שישאר בר"ג ואם לא יצלח אז שיצליח בכל מקום אחר – אוהד של ר"ג הוא תמיד יהיה בנשמתו

      הבחירה שלו בהפועל פ"ת מעידה בעיקר על חוסר הביקוש כלפיו מצד קבוצות ליגת על

      ללא קשר לכלום, אוהבים אותך עומר

  31. לא חסיד של עומר, אבל הגיב:

    הלוואי ישאר כי ללאומית הוא יכול להיות בורג חשוב , איני חושב שהוא מתאים לעל בטח לא כוכב קשר שבעונה לא כובש 8-10 שערים ו-10-12 בישולים הוא לא קשר בטח לא כזה שיכול לדרוש את מה שדורש עומר בטח לא אחרי פציעה.

  32. וגם... הגיב:

    אם הוא הולך לפתח תקווה זה מראה מה חושבים עליו בעל…בוא נראה איפה פ״ת יהיו בסיום העונה אנחנו בעל והם בלאומית היום בניהול של ר״ג שחקן כמו בוקסה צריך לחלום לשחק בה, כסף,קפטן,ניהול,אהבת קהל,בית,פ״ת זה המיץ של הזבל היום!

  33. בוגר קלעי הגיב:

    זכרונות ילדות. זוכר איך עינב לבד לקח את י3 לזכיה באליפות קלעי
    פעם ראשונה ואחרונה שכיתה י זוכה באליפות קלעי.
    היה בחור מקסים ונשאר בחור מקסים.

    • דני מ הגיב:

      טעות…לצערי הכיתה שלי עם קאירי בי"ב הפסידה בגמר קלעי לכיתה י' של ירון מליקה…

      • עוד בוגר קלעי הגיב:

        דני אני מופתע, איש הסטטיסיקות לא זוכר ש…עינב בכיתה יב הפסיד את האליפות לכתה י (מנשס?) שפט וזכה לביקורות על פנדל מפוקפק ניסים רבי

        • תושב גבעתיים הגיב:

          נכון מאוד. הקבוצה של רונן מנשס ארז בני וזאביק גולדמן השוער
          ניצחו במפתיע את י"ב 3 של עינב חזנולד. שפט רע מאוד ומגמתי..
          ניסים רבי.

  34. ותיק. הגיב:

    רבותי עם כל הכבוד לבוקסא ויש כבוד הוא הרבה מעבר לשיאו ועוד אחרי פציעות אמיתיות ומדומות. ללכת לשכונה של דני לוי זה מראה יותר מכל שהרבה ביקוש אין לו . צביקה היימן הלך בתחילת שנות השיבעים למכבי תל אביב ושוקי דנישבסקי בסוף העשור הזה עבר להפועל ירושלים . וכן רונן חרזי ושולי גילרדי מאוחר יותר. כך שבליגה הלאומית חסרונו של בוקסא לא משמעותי ושיהיה לו בהצלחה.

  35. לותיק הגיב:

    איני ותיק כמוך, אני הגעתי למכתש שצביקה היימן היה בשלהי הקריירה שלו.
    חוץ מרונן חרזי שעזב את הקבוצה לרמות גבוהות יותר ומינף את עצמו כלכלית ומקצועית באופן משמעותי, אני לא חושב שהרבה מהשחקנים שציינת פיתחו קריירה ארוכה לאורך השנים.

    נכון, בוקסה הגיע באמצע העונה לפני כשנתיים ושעלה לכר הדשא פתאום ראינו תנועה על המגרש ורצץ מסירות. לבעלי הזכרון הקצר- עם יובל לא שיחקנו כמו ברזיל או מינימום הולנד בשנות ה70. ואז הנחאס קרה בגביע נגד מכבי חיפה. מאז לא ראינו את בוקסה.
    איני אובייקטיבי. אני אוהב את עומרץ הוא נראה ילד טוב עוף שונה בכדורגל הישראלי. אני רוצה שישאר בקבוצה ואני בטוח שיוכל להצליח בהנחה שייצא מכל הפציעות שלו. הפועל פ"ת? אין מילים

  36. ל-5:48 הגיב:

    ידוע שבתי הקברות מלאים באנשים שאין להם תחליף

    בוקסה בר"ג לא נמדד רק על פי יכולתו במגרש

    בכל זאת יש כמה נקודות נוספות

    שחקן בית
    בן של שחקן בית
    משפחה כדורגלנית
    אוהד ר"ג אדום בנשמה
    בן לדור הגביע
    אהוב ע"י האורדונים
    מבין כדורגל מעט יותר מבעט ורוץ
    וכו'

  37. צחי ר . הגיב:

    עם כל הכבוד לשחקני בית ולסמלים בקבוצה הזו עדיין אין שום שחקן שהוא גדול מהקבוצה .
    מי שלא מתאים לו להיות בקבוצה בלאומית וסיבותיו עימו ויכול להיות שהם אפילו סיבות מצויינות זו זכותו .
    לא מחזיקים אף שחקן בכוח ונגד רצונו .
    אני אשמח עם בוקסה ימשיך .
    אני לא אבכה אם הוא לא .
    לכל אחד יש מחליף
    שחקנים הכוונה לא מגרש

  38. ל-10.09 הגיב:

    וכל הסיבות שהזכרת מצדיקות את הדרישות של עומר 120 אלף $ לעונה בלאומית? או אפילו בליגת העל? ערן לוי למשל דורש אותו סכום ההבדל ביניהם עצום ערן לוי מעלה אותך שסביבו שחקני נוער לליגת על , בוקסה נצטרך עוד 3-4 תותחים. בוקסה לא שווה את הסכומים האלה .

    • ל-17:21 מ-10:09 הגיב:

      איפה ראית הצדקה כלשהי?
      הרהורי ליבך מעניינים
      היתה התייחסות מסויימת ותו לא
      גם 100 הוא סכום מעל ומעבר
      אין ספק שבוקסה מנסה למקסם את המצב לטובתו ומי שצריכים להחליט הם ההנהלה והמאמן
      קטונתי

      את ערן לוי אני מת לראות אצלנו כבר משנה שעברה
      איתו להערכתי לא היינו יורדים
      אבל ערן הוא ערן ובלתי ניתן לצפות מראש איך הוא יתנהל במשך עונה מלאה
      את ערן להביא רק על בסיס משכורת יסוד נמוכה יחסית ומענק עלייה שמן
      אך ורק
      אולי כך (ביג אולי) הוא יתנהג כראוי כדי להרויח יותר
      בתי הקברות של שחקנים מאוד מוכשרים שהרסו לעצמם את הקריירה במו ידיהם/פיהם מלאים בהמון כשרונות

      בנושא אחר, למה לא להחזיר הביתה את עומר רפס?
      להבנתי הוא מת לחזור הביתה

  39. אורדון הגיב:

    בוקסה לא בוקסה מה שמדאיג יותר זה שאף שחקן לא חתם בקבוצה עדיין וכבר אנחנו שבוע אחרי שנגמרה העונה. השמועה מספרת על כך שלא מצליחים להחתים שחקנים כי כל שחקן בא עם דרשיה כאילו הוא בא לשחק בברצלונה ומנסה לסחוט את ארקין.

    השמועה הזו מתייחסת גם לשחקנים בקבוצה מהעונה הקודמת וגם לשחקני רכש.

    האמת מדאיג שאפילו שחקן אחד לא חתם לעונה הבאה שוב מתחילים את העונה באיחור

  40. רכש הגיב:

    הקבוצה לא רוצה להחתים שחקנים של לאומית אלא 5-6 שחקני ליגת על ומחכה כנראה שהם יקבלו תשובה לגביהם מהקבוצות שלהם, לכן כנראה לא קורה עוד כלום, רוצים לבנות סגל שכבר רובו יתאים לליגת העל, מאמין תוך שבוע שבוע וחצי יזוזו דברים, כי אחרת הסרט יחזור על עצמו.

  41. פופאי הצלת המכתש 2011 !!! הגיב:

    קרואטיה גאורגיה באינטרנט
    http://www.myp2p.eu/broadcast.php?matchid=119131&part=sports

  42. משה הגיב:

    מה דעתכם על סטפן קינג ועוז יפרח

  43. Oscar הגיב:

    נוסטלגיה.
    כל הילדות שלי בגבעתיים סבבה סביב המכתש וגם מגרש הכדורסל במנורה, שם שחקתי בנוער.
    אני כבר לא גר באזור בערך 20 שנה, אבל כשהמכתש היה פעיל הגעתי למשחקי בית.
    כל פעם שאני מזדמן לעיר אני משנה את נתיב הנסיעה ועושה סבוב סביב המכתש, כדי לקבל אנרגיה.
    כל זמן שהוא קיים המגרש המכוער והמדהים הזה עדיין יש סיכוי לשנות את רוע הגזירה.

  44. מיקי ר. הגיב:

    תודה לעינב על פוסט אוהב כל כך. אתה מצליח לבטא במדוייק רגשות של אורדונים רבים. (אגב, אשמח לדעת מי הוא כותב הסתרים שלך).

    כמו רבים אחרים גם אני נוהג להגיע לאיזור המכתש מספר פעמים בשבוע. כבר יצא לי לראות באיזור כל מיני תמהונים נוספים מאותו בית גידול. לצערי אני מנוע מלהיכנס ואת הסיבוב סביב המכתש אני עושה ממש ממש בזהירות (ורק סיבוב אחד) כדי שלא להגיע, חלילה, למצב של סיכון החומות, שלא יפלו כמו ביריחו.

    אהבתי מאוד את מה שכתבת בנושא הבנת אהבת האחר למקום ו/או לאבנים/סמלים. ביטאת פה יפה מה שעלה במחשבתם של רבים.

    לא נטלתי חלק בהפגנת המכתש הגדולה וזה די מטריד אותי. אשמח לשידור חוזר. השתדלתי ליטול חלק בכל מיני 'ארועים' אחרים הקשורים למכתש ולמאבק עבורו.

    כמוך, וכמו רבים רבים, איני מרים ידיים על עוד הכותל שלנו עומד על תילו. המאבק נראה לא פעם אבוד לחלוטין אבל אמרו כבר בעבר שבישראל אנחנו לא מצפים לניסים אלא בונים עליהם.

    אין לי בכלל ספק שמכל מגרשי הכדורגל שהגעתי אליהם בחיי הלא קצרים, בארץ ובעולם, המכתש הוא אכן, למרות העליבות המובנית שלו, מגרש סופר ידידותי לאוהד המשתמש. שמעתי דברים דומים מלא מעט אוהדים של קבוצות אחרות. בנוסף, העובדה שהוא היה בשימוש במשך כל כך הרבה שנים, בכל כך הרבה ליגות, נטל חלק בכל כך הרבה שיאים, אליפות המדינה, עליות/ירידות ליגה, משחקים מכריעים בגביע הטוטו ובגביע המדינה, גידול של שחקנים מופלאים במשך המון שנים וגם כל כך הרבה דמעות שמחות וגם כואבות דלפו בו במשך עשרות שנים.

    בכל ליבי אני מצטרף גם לשתי ההבהרות שלך.

    לגבי בוקסה. למיטב ידיעתי השבוע הוא היה בחו"ל. הידיעה בעתון עליו ועל הפועל פ"ת יכלה להגיע מכל מיני מקורות. הרי גם פ"ת עצמה כרגע בבלגן. אולי זה ספין שמטרתו ללחוץ על הנהלת המועדון. אולי זו ידיעה אינטרסנטית של גורם שרוצה לנסות לפגוע בקבוצה. אולי זה נסיון של פ"ת להראות לאוהדים שלהם שלמרות הבלגן אצלם הם ממשיכים לפעול כאילו כרגיל. אולי זו המצאה של סוכן/עו"ד בנסיון לעורר דובים ישנים. אולי ואולי. אשמח מאוד לראות את בוקסה ממשיך במועדון שלנו וכולי תקווה שכל המעורבים ימצאו את שביל הזהב.

  45. פופאי מכתש גבעתיים !!!הימין הקיצוני !!! הגיב:

    לכל בוגדי המכתש והפועל רמת גן לדורותיהם שעזבו
    בשנות השמונים לטובת הפועל תל אביב ובלומפילד
    לא נשכח ולא נסלח לבוגדי המכתש שעזבו בשנות השמונים את הפועל רמת גן לטובת הפועל תל אביב
    הלוואי העונה תקבלו רק ביזיונות בחסות המאמן הכושל קשטן
    שמאלנים סירחון

כתיבת תגובה